نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

سرخابی‌ها در آستانه حذف دوباره از آسیا

  • کد خبر: ۱۵۹۶۵۰
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
سرخابی‌ها در آستانه حذف دوباره از آسیا
مجوز حرفه‌ای‌سازی و دردسر مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس، یک‌بار دیگر دردسرساز شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به همه تیم‌های این قاره تا یازدهم فروردین مهلت داده بود که در مسیر مرحله‌به‌مرحله بارگذاری مدارک برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی، اسناد و مدارک مالی‌شان را بارگذاری کنند. در ایران، بسیاری از باشگاه‌ها این اقدام را انجام دادند، اما عملکرد سرخابی‌های پایتخت به‌واسطه بازبودن پرونده‌های جنجالی مثل آندره‌آ استراماچونی و بوژیدار رادوشوویچ زیر ذره‌بین هواداران دو تیم قرار داشت که سرانجام مشخص شد مدیران باشگاه استقلال دراین‌زمینه ناموفق بودند. مدیران پرسپولیس، اما توانستند پرونده شکایت بوژیدار رادوشوویچ را فیصله دهند، اماحل‌وفصل بدهی‌های مالی تنها مشکل دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس نیست و هنوز چالشی به‌نام مالکیت مشترک وجود دارد.

تفکیک مالکیت سرخابی‌ها در یک روز

مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از دوره قبلی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا وعده دادند که مشکلات در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای برطرف خواهد شد و تلاش آن‌ها معطوف به رفع مهم‌ترین چالش شد که مالکیت مشترک بود. با وجود فرصت زمانی بیش از یک‌سال، بیش از ۱۰ درصد سهام سرخابی‌ها در بازار بورس عرضه نشد تا بازهم آن‌ها همچنان تحت مالکیت دولت باشند.

سناریو پیشنهادی مسئولان عالی‌رتبه وزارت ورزش، در اختیار قراردادن مدیریت آن‌ها برعهده وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد بود. گفته می‌شود هنوز سهام ۵۱ درصدی در بازار بورس عرضه نشده است تا رسما استقلال و پرسپولیس از زیر سایه مالکیت دولت خارج شوند، اما در جلسه روز گذشته تفکیک مالکیت و واگذاری دو باشگاه به دو وزارتخانه متفاوت انجام شده است تا با این تفکیک، موضوع مالکیت مشترک حل‌وفصل شود.

بند جنجالی علیه تصمیم وزارتخانه

مدیران دولتی درحالی ابتدای هفته این تصمیم را گرفتند که راه حل آن‌ها با مفاد آیین‌نامه دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی در تعارض است و همین مسئله باعث شده است سرخابی‌ها همچنان از دیدگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک مالک مشترک شناخته شوند. در آیین‌نامه دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی، بیان شده است که باید تغییر مالکیت تیم‌ها دست‌کم سه ماه قبل از موعد پایان مهلت صدور مجوز انجام شود، اما حالا در فاصله کمی تا پایان مهلت قانونی برای ارائه مدارک مالکیتی، به‌نظر می‌رسد این تصمیم کمکی به استقلال و پرسپولیس نمی‌کند.

سند و مدرکی از تغییر مالکیت دیده نشد

استقلال و پرسپولیس از اسفند ۱۴۰۰ وارد بورس شده‌اند و ۱۰ درصد سهامشان واگذار شده و اطلاعات مرتبط با ثبت شرکت‌ها و موارد حقوقی مرتبط به‌صورت شفاف بارگذاری شده است. بنابراین، مدارک تغییرات مالکیتی هم باید در سامانه بارگذاری می‌شد که نگاهی به آخرین تحولات انجام‌شده در شرایط بورسی سرخابی‌ها نشان می‌دهد این اتفاق رخ نداده است.

فدراسیون فوتبال در دوره قبلی جریمه سنگینی از سوی کنفدراسیون فوتبال متحمل شد و حتی اختیار بررسی مدارک تیم‌ها هم از فدراسیون گرفته شد. دلیل تصمیم AFC هم سندسازی مدیران وقت فدراسیون فوتبال به‌سود سرخابی‌ها بود و همین مسئله باعث شد خطر تعلیق و جرایم سنگین‌تر در صورت تکرار اقدامات گذشته، فوتبال ایران را تهدید کند.

سرخابی‌ها به آسیا برنمی‌گردند

سرخابی‌های پایتخت مانند فصل گذشته همچنان تحت مالکیت مشترک هستند و به‌احتمال فراوان مسئولان ممیزی کنفدراسیون فوتبال آسیا دراین‌زمینه قانع نخواهند شد. به‌نظر می‌رسد برای دومین دوره پیاپی خبری از صدور مجوز حرفه‌ای نخواهد بود و دو تیم پرطرف‌دار فوتبال ایران شانس کمی برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا دارند.

استقلال فصل گذشته با قهرمانی در لیگ‌برتر موفق به کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان شد و سرخ‌پوشان پایتخت هم امید داشتند با قهرمانی در لیگ‌برتر یا جام‌حذفی در این فصل، بتوانند سهمیه بگیرند یا در صورت ناکامی حریف سنتی‌شان، از سهمیه استقلال استفاده کنند و باتوجه‌به حضور در کورس مدعیان و قهرمانی احتمالی سپاهان، در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند؛ اما باتوجه‌به وضع پیش‌آمده، دو تیم در وضعیتی بحرانی به‌سر می‌برند و احتمالا جایی در فصل جدید رقابت‌های آسیایی نخواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->