دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

آسمان‌خراش‌هایی با خراش محیط‌زیست

  • کد خبر: ۱۵۹۶۸
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
آسمان‌خراش‌هایی با خراش محیط‌زیست
نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که ساخت و ساز‌های امروزی، دوستدار محیط‌زیست نیستند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، ساختمان‌های بلندتر، اگرچه از نظر محیطی، فضای کمتری اشغال می‌کنند و تعداد افراد بیشتری را در خود جای می‌دهند، اما اتلاف انرژی بیشتری نیز دارند.

نسل جدید برج‌ها، نشانه بهره‌گیری از فناوری‌ها و نکات برجسته مهندسی است، اما در دنیایی که به کندی در برابر تغییرات آب وهوایی واکنش نشان می‌دهد، آیا این نوع ساخت و ساز که نیازمند مقادیر زیاد انرژی و مواد اولیه است، به پایداری نزدیک است؟

محققان اظهار کردند: اگر به پایداری اهمیت می‌دهیم، نباید ساخت آسمان‌خراش‌ها را ادامه دهیم. البته فناوری‌های جدید برای کارآمدتر کردن ساخت ساختمان‌های بلند مانند طراحی پارامتری و مهندسی نوآورانه وجود دارد، اما تغییر مقررات نیز بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

تحقیقی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مهمترین نکته در ساخت ساختمان‌های بلند این است که هرچه بالاتر بروید، نیاز به ساختار بهتری دارید. در این ساختمان‌ها، آسانسور، پمپ آب و بسیاری از موارد دیگری نیاز است؛ زیرا که با بلندتر شدن ساختمان‌ها مصرف انرژی نیز به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

هنگامی که ساختمان از پنج طبقه تا ۲۱ طبقه و گاهی بالاتر رود، میانگین شدت مصرف برق و سوخت‌های فسیلی به ترتیب، ۱۳۷ درصد و ۴۲ درصد افزایش می‌یابد و میانگین انتشار کربن هم بیش از دوبرابر می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان داد که ساختمان‌های جدید به طور کلی از نظر انرژی کارآمدتر نیستند، زیرا بیشتر در معرض کاهش دما، وزش باد شدید و افزایش تابش نور خورشید هستند و استفاده از انرژی در این ساختمان‌های بلند، بیشتر خواهد بود.

محققان این تحقیق با بررسی بر روی ساختمان‌های مسکونی بلند، دریافتند که مصرف گاز و برق با افزایش ارتفاع، بیشتر می‌شود، زیرا هرچه ساختمان بالاتر باشد، ازنظر انرژی کارایی کمتری دارد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->