واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است جمعی از کارگران فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
سرخط خبرها

تحریم‌های آمریکا علیه ۷ شخص و نهاد مرتبط با ایران (۳۰ فروردین ۱۴۰۲) + جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۹۸۳۱
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
تحریم‌های آمریکا علیه ۷ شخص و نهاد مرتبط با ایران (۳۰ فروردین ۱۴۰۲) + جزئیات
وزارت خزانه داری آمریکا یک فرد و چند نهاد را با ادعای فعالیت در برنامه ساخت پهپاد در ایران تحریم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خزانه داری آمریکا یک فرد  و ۶ نهاد را به بهانه واهی فعالیت در زمینه ساخت پهپاد در ایران تحریم کرد.  وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که یک شبکه با دور زدن تحریم‌ها از برنامه تولید پهپاد‌های رزمی در ایران دست داشته است.

این تحریم‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» است که در دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  همانند دولت دونالد ترامپ ادامه یافته است.

این وزارتخانه، «مهدی خوش قدم» رئیس شرکت «پردازان سیستم نماد آرمان»،   شرکت ایرانی تحریم شده در سال ۲۰۱۸ را تحریم کرده است.  بنابر ادعای این وزارتخانه این فرد ایرانی با کمک شرکت‌های صوری در تهیه قطعات الکترونیکی از چین، مالزی و هنگ کنگ  برای تولید پهپاد و برنامه‌های دفاعی در ایران فعالیت داشته است.  

«برایان نلسون» معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: «شبکه‌ای  که امروز تحریم شد کالا و فناوری را برای صنایع دفاعی و برنامه پهپاد  ایران خریداری کرده است. نلسون گفت که وزارت خزانه داری  به اعمال تحریم‌های خود علیه تلاش‌های تدارکاتی نظامی ایران ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشور‌های ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهاد‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشور‌های مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.   

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» ماموریت ادعایی خود را «اجرای راهبرد‌های دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبرد‌های ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام می‌کند.  

یکی از مهم‌ترین اهداف و محور‌های فعالیت «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را هدایت جنگ اقتصادی علیه ایران، ضربه زدن به گروه‌های محور مقاومت و تبدیل کردن نظام مالی آمریکا به یک اهرم فشار علیه اقتصاد کشور‌های ناهمسو با این کشور تشکیل می‌دهند.  

«سی‌ان‌ان» در گزارشی در سال ۲۰۱۰ «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» را «اتاق جنگ ساکت» علیه ایران توصیف کرده و درباره آن نوشته است: «آن‌ها در واقع، مسئول فلج کردن اقتصاد ایران هستند.» «سی‌ان‌ان» نوشته فعالیت‌های این دفتر معمولا بدون جار و جنجال انجام می‌شوند، اما اثرگذار هستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->