رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

سند ازدواج فعلا تک‌برگی نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۶۰۲۰
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
سند ازدواج فعلا تک‌برگی نمی‌شود
رئیس جمعیت سردفتران ازدواج و طلاق خراسان‌رضوی لازمه اجرای این طرح را وجود بستر‌های موردنیاز دانست.
علیرضا ظهیری - چند روز پیش خبری مبنی بر تک‌برگی شدن سند ازدواج از سوی رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق کشور رسانه‌ای شد و بر اساس اطلاعاتی که این مقام مسئول ارائه کرد، قرار بر این شد که از ابتدای سال آینده اسناد ازدواج به‌صورت تک‌برگی صادر شود. علی مظفری بالا بودن تعداد اوراق موجود در سند ازدواج و تسهیل در فعالیت‌های روزمره مردم را ازجمله دلایل رسیدن به سند تک‌برگی بیان کرده بود.
 
پس از این خبر دوباره این مقام مسئول اعلام کرد که موضوع سند تک‌برگی از دستورکار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خارج شده و این سند مهم زندگی به‌صورت دفترچه‌ای، اما با اندازه‌ای کوچک‌تر باقی خواهد ماند و ابعاد سند ازدواج به اندازه گذرنامه خواهد شد. این اظهارنظر‌ها در حالی مطرح می‌شود که امضا‌های متعدد در سند ازدواج و لازم بودن این امضا‌ها سبب شده تا درباره مدل اجرایی آن ابهاماتی به وجود بیاید. برای همین رئیس جمعیت سردفتران ازدواج و طلاق خراسان‌رضوی با تکذیب اجرا شدن سند ازدواج به‌صورت تک‌برگی یا به اندازه گذرنامه، اعلام کرد که اگر قرار باشد این سند تک‌برگی شود، نیازمند زیرساخت‌های متعددی است و باید کار کارشناسی دقیق روی آن صورت گیرد.
 
سند تک برگی در حد اظهار نظر است
ابراهیم آخوندی در این‌باره به شهرآرا گفت: موضوع ارائه سند تک‌برگی یا کوچک شدن اندازه این سند صحت ندارد و اجرایی نخواهد شد، چرا که هنوز در حد اظهارنظر‌های داخلی است و ما در جلسات داخلی این موضوع را مطرح کرده‌ایم و همچنان هم در حال بررسی است.
رئیس جمعیت سردفتران ازدواج و طلاق خراسان‌رضوی تأکید کرد: به‌طور قطع تغییر در نوع و ابعاد سند ازدواج اقدامی مهم است، چرا که بار حقوقی دارد. از همین رو باید این کار به تأیید رئیس قوه‌قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برسد، اما طبیعی است که نهاد‌های متولی در این موضوع نظارت کارشناسی خود را ارائه می‌دهند تا بتوان به تصمیمی درست رسید.
آخوندی با تأکید بر اینکه هرگونه اقدامی که بخواهد صورت گیرد در راستای تسهیل کار مردم است، ادامه داد: هر امضا در سند ازدواج، یک تعهد زوج یا زوجه است، بنابراین اگر قرار باشد این سند تغییر یابد، باید کار‌های کارشناسی دقیق انجام شود تا بعدا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
 
با تک برگی شدن موافقیم
وی تأکید کرد: به‌طور قطع اگر بررسی‌ها در این موضوع دقیق باشد و مسائل فنی آن به‌درستی اجرا شود، بنده نیز با تک‌برگی شدن این سند موافقم و از آن استقبال می‌کنم.
رئیس جمعیت سردفتران ازدواج و طلاق خراسان‌رضوی در پایان گفت: با توجه اینکه اجرای این اقدام باید به تأیید سطوح بالای دستگاه قضایی برسد و هنوز ابلاغی برای ما نیامده، اجرای این اقدام و تغییر مدل سند ازدواج در سال آینده منتفی است و به‌طور قطع تا زمان اجرایی شدن مدلی درست برای تغییر این سند فاصله زیادی وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->