واکنش ترکیه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران | اردوغان: بسیار متاسفیم منصوری: دو نفر از بالگرد رئیس جمهور با ما ارتباط گرفتند+ فیلم نخست‌وزیر هند: برای سلامتی رئیس‌جمهور ایران دعا می‌کنیم واکنش قالیباف به سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور آرزوی سلامتی رهبر معظم انقلاب برای رئیس‌جمهور و همراهان + فیلم اطلاعیه فراجا درباره اخبار سانحه سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور | صفحات فعالان فضای مجازی تحت رصد پلیس است لاریجانی برای رئیس‌جمهور و همراهانش آرزوی سلامتی کرد روایت سخنگوی دولت از آخرین اخبار حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور نخست وزیر پاکستان برای آیت‌الله رئیسی و همراهانش آرزوی سلامتی کرد واکنش السودانی به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور واکنش اتحادیه اروپا به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور علی‌اف به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور واکنش نشان داد حماس: دل‌های ما با ملت برادرمان، ایران است تیم‌های تجسس ارتش به محل سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور اعزام شدند دستور فوری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح | از کلیه امکانات استفاده کنید وزیر بهداشت: همه امکانات درمانی در محل سانحه بالگرد رئیس جمهور مستقر شده است شایعه برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی رد شد جستجو‌ها در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور ادامه دارد
سرخط خبرها

ارتش آمریکا در عملیاتی هوایی ۷۰ کارمند سفارت خود را از سودان خارج کرد

  • کد خبر: ۱۶۰۲۰۴
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
ارتش آمریکا در عملیاتی هوایی ۷۰ کارمند سفارت خود را از سودان خارج کرد
ارتش آمریکا در عملیاتی با استفاده از ۶ فروند هواپیمای ترابری نظامی و بالگرد تهاجمی، ۷۰ کارمند سفارتخانه این کشور در سودان را تخلیه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسانه‌های محلی بامداد یکشنبه از عملیات هوایی و پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی بر فراز سفارتخانه این کشور در خارطوم برای تخلیه دیپلمات‌ها از سودان خبر دادند.

یک سخنگوی نیروهای پشتیبانی سریع در سودان گفت: «با عملیات نیروهای آمریکایی متشکل از ۶ هواپیما، روند تخلیه دیپلمات‌ها را هماهنگ کردیم».

بر اساس گزارش‌ها، شش فروند هواپیمای ترابری نظامی و بالگرد تهاجمی، در عملیات تخلیه ۷۰ کارمند سفارتخانه آمریکا در خارطوم شرکت داشتند.

شبکه «سی‌بی‌اس» خبر داد که در این عملیات فقط شامل کارمندان سفارت آمریکا بود و دیگر شهروندان این کشور در سودان را پوشش نداد.

ارتش آمریکا در عملیاتی هوایی ۷۰ کارمند سفارت خود را از سودان خارج کرد

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «ارتش آمریکا عملیات تخلیه کارکنان سفارت خود در سودان را با موفقیت به پایان رساند».

یک دیپلمات ارشد سودانی هم به شبکه «الجزیره» گفت: «روند تخلیه کارکنان سفارت آمریکا در خارطوم، با هماهنگی ارتش و مقامات هواپیمایی کشوری انجام شد».

این در حالی است که روز گذشته و همزمان با تداوم درگیری‌های نیروهای نظامی سودان در بخش‌های مختلفی از این کشور، واشنگتن اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در این درگیری‌ها کشته شده است.

پیش از این، گزارش شده بود که صدای شلیک ضد هوایی مدام در خارطوم شنیده می‌شود و درگیری‌های شدیدی در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری سودان در منطقه «حله حمد» و مرکز فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در گرفته است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->