ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات: احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۰۶۷۸
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
وزیر ارتباطات: احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد+ فیلم
وزیر ارتباطات با تاکید براینکه احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد، گفت: براساس فتوای مقام معظم رهبری، اطلاعات مردم در فضای مجازی و پیامرسان‌ها، حریم خصوصی آن‌ها محسوب شده و ایشان تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را «حرام شرعی» دانسته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی «حرام شرعی» است. وزارت ارتباطات هم براساس قوانین و مقررات کشور و ضوابطی که در این زمینه وضع کرده بر حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در پیام رسان‌ها نظارت دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به هیچ وجه احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد و اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است و خیال مردم راحت باشد.

زارع‌پور با اشاره به رونمایی رسمی از اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی در روز گذشته، تصریح کرد: دیروز به شکل رسمی اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی رونمایی شد که در فاز نخست چهار پیام‌رسان ایتا، بله، گپ و آی‌گپ به این طرح پیوستند و مردم عزیزمان از این پس برای ارتباط با هموطنان عزیز دیگر نیاز به نصب انواع پیام‌رسان‌های ایرانی را ندارند و هر پیام‌رسانی که مردم عزیزمان بر‌اساس سلیقه خود دوست دارند، می‌توانند روی گوشی خود نصب کنند و با بقیه پیام‌رسان‌های داخلی در ارتباط باشند.  

وزیر ارتباطات خاطر‌نشان کرد: در فاز نخست، ارسال پیام و فایل پیش‌بینی شده و در گام‌های بعدی امکان تشکیل گروه بین کاربران پیام‌رسان‌های مختلف و تماس صوتی و تصویری نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به شبهاتی که از دیروز مبنی بر اینکه اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها باعث از بین‌رفتن رقابت و مزیت آن‌ها می‌شود، توضیح داد: این کار باعث رقابت بیشتر میان پیام‌رسان‌ها می‌شود که بتوانند سهم بیشتری از بازار را بگیرند چراکه امکانات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و این مسیری است که در دنیا نیز دنبال می‌شود.

زارع‌پور با اشاره به وضع قانون DMA در اتحادیه اروپا تصریح کرد: اتحادیه اروپا، قانون بازار دیجیتال را وضع کرده که روح آن قانون رفع انحصار تمام پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال در اروپاست و از ابتدای سال ۲۰۲۴ اجباری می‌شود که بر‌اساس آن تمام پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال در اروپا موظف به برقراری اینترکانکشن هستند و یعنی یک پیام‌رسانی که حتی هزار کاربر داشته باشد باید به پیام‌رسان‌هایی، چون واتساپ و تلگرام اتصال متقابل داشته باشد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در این قانون جرایم سختی برای عدم اجرای برقراری اتصال متقابل وضع شده و این جهت‌گیری در همه کشور‌های دنیا دنبال می‌شود، گفت: این مایه افتخار است که در ایران با تلاش متخصصان و نخبگان و شرکت‌هایی که در پیام‌رسان‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند، با راهبری سازمان فناوری اطلاعات اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی انجام شد و مردم عزیزمان می‌توانند از این قابلیت جدید استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->