شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
سرخط خبرها

وزیر کشور: شورا‌ها برای تحقق راهبرد چهارگانه رهبر انقلاب درباره انتخابات تلاش کنند

  • کد خبر: ۱۶۱۱۳۹
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
وزیر کشور: شورا‌ها برای تحقق راهبرد چهارگانه رهبر انقلاب درباره انتخابات تلاش کنند
وزیر کشور در جمع هزاران تن از نمایندگان شورا‌های شهر و روستای کشور گفت: در شرایطی که به سمت انتخابات مجلس شورای اسلامی حرکت می‌کنیم، انتظار است که شورا‌ها همه تلاش خود را برای عینیت بخشیدن به راهبرد چهارگانه رهبر انقلاب در خصوص انتخابات پرشور و باشکوه متمرکز کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی که امروز در همایش روز ملی شورا‌ها در تالار بزرگ کشور و در حضور رئیس‌جمهور سخن می‌گفت، ضمن تشکر از آیت‌الله رئیسی بخاطر توجه ویژه به موضوع شوراها، اظهار داشت: شورا‌ها جلوه حقیقی و واقعی مردم‌سالاری هستند و نقش مهمی در مشارکت مردم در امور کشور دارند. از نکات قابل توجه این است که بخش قابل توجهی از بودجه کشور امروزه توسط شورا‌ها برنامه ریزی و عملیاتی می‌شود.

وزیر کشور همچنین برنامه ریزی‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و زیست محیطی را از جمله حوزه‌های مهمی دانست که شورا‌ها باید به آن اهتمام بورزند.

وحیدی با بیان اینکه "شورا‌ها به شکلی واقعی و رسمی برای مدیریت‌های محلی، می‌کوشند تا مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌ها را بکار گیرند"، نقش شورا‌ها را در مشارکت همگانی مردم در تعیین سرنوشت خود بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به تعداد جمعیت نمایندگان مردم در شورا‌های اسلامی شهر و روستا که اداره امور را در حوزه‌های شهری و روستایی بر عهده دارند، گفت: ۱۳۰ هزار نفر در سطح شورا‌های شهر و ۷۰ هزار نفر در سطح شورا‌های روستایی، اداره امور را برعهده دارند که کیفیت زندگی در شهر‌ها و روستا‌ها به برنامه‌ریزی این شورا‌ها بستگی دارد و بار سنگینی را بر دوش آن‌ها قرار داده است.  

وزیر کشور ادامه داد: انتظار جدی از شورا‌ها وجود دارد که در کیفیت بخشی به برنامه‌ها و اقدامات برای جلب اعتماد مردم گام بردارند. جلب اعتماد و مشارکت بیشتر مردم در سرنوشت خود یک سرمایه اجتماعی است که به مدد و نوع کار و تلاش در شورا‌ها محقق می‌شود.

وحیدی موضوع شورا‌ها را از جمله دستور کار‌های ویژه در وزارت کشور دانست و گفت: قرارگاه جهاد توسعه روستایی با همین رویکرد ایجاد شده است و امور مربوطه بطور جدی پیگیری می‌شود.

وی آگاهی و دانش دهیاران و مسئولان محلی نسبت به ۴۷ وظیفه در حیطه کاری‌شان را از مهمترین اقدامات مغفول در دوره‌های گذشته دانست و تاکید کرد: از مهمترین دستور کار‌های وزارت کشور، آموزش دهیاران در قالب ۱۶ گروه کاری است که این امر بر کیفیت خدمات رسانی به مردم موثر خواهد بود.

وزیر کشور از وظایف مهم شورا‌ها در شهر‌های کشور را محیط‌زیست، موضوع پسماند، فضای سبز و همچنین طرح درختکاری یک میلیارد نهال عنوان کرد و گفت: این موضوعات باید در شورا‌ها پیگیری و محقق شود.

وحیدی، رعایت اصالت‌ها و هویت‌ها را از مهمترین مسئولیت‌ها و وظایف شور‌ها در حوزه فرهنگی بر شمرد و تاکید کرد: شورا‌ها برای فضای فرهنگی، معنوی، اخلاقی کشور و نیز تعامل گروه‌های اجتماعی و به صحنه آوردن مردم، برنامه ریزی کنند.

وزیر کشور با اشاره به وجود ۶ تا ۸ اصل قانون اساسی که به موضوع شورا‌ها پرداخته است، از حمایت‌های رئیس‌جمهور از شورا‌ها و مدیران شهری و روستایی، تشکر کرد.  

وحیدی در خاتمه خطاب به نمایندگان شورا‌های شهر و روستای کشور، با تاکید بر اینکه "زندگی همراه با نشاط و رفاه را در روستا‌ها و شهرهایمان رقم بزنیم"، گفت هم اکنون به سمت انتخابات مجلس شورای اسلامی در حرکت هستیم و انتظار این است که با تلاش همگانی و از جمله شورا‌های کشور از این مرحله با موفقیت و پیروزی عبور کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->