چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یکی از ضروری‌ترین مأموریت‌های حاکمیت رسیدگی به معیشت مردم است

  • کد خبر: ۱۶۲۰۲۶
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
یکی از ضروری‌ترین مأموریت‌های حاکمیت رسیدگی به معیشت مردم است
معاون استاندار خراسان رضوی، یکی از ضروری‌ترین مأموریت‌های حاکمیت و دولت را رسیدگی به معیشت مردم بیان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری در نشست علمی تجربیات با عنوان بازار‌های خرد؛ فرصتی برای اشتغال‌آفرینی، ضمن تبریک به‌مناسبت هفته کارگر و معلم، اظهار کرد: ما در سال ١۴٠٠ برنامه‌ای چهار محوری را ارائه دادیم که یکی از این برنامه‌ها شامل برنامه معیشت و اقتصاد زیارت بود. امروز یکی از ضرورترین مأموریت‌های حاکمیت به‌ویژه دولت، رسیدگی به معیشت مردم است.

فرماندار مشهد بیان کرد: یک دهه است که رهبری نیز نام‌گذاری‌ها را مبتنی بر این حوزه قرار داده‌اند. اگر بخواهیم در بخش‌های دیگر موفق شویم، باید این حوزه را تقویت کنیم؛ البته متأسفانه باید اعتراف کنیم که بعد از انقلاب یکی از بخش‌هایی که نتوانستیم مانند ارکان دیگر به آن بپردازیم، حوزه اقتصاد است.

داوری ادامه داد: دو نوع اقتصاد کلان و خرد وجود دارد و باید به هر دو بپردازیم. یکی از برنامه‌هایی که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، این بود که بتوانیم کارگاه‌های کوچک را تقویت کنیم. این مسئله بخشی از نگرانی‌ها و مشکلات معیشتی و بیکاری را حل می‌کند. همچنین، در حوزه صنعت و تقویت آن اقدامات کلانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه ما برای مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک شامل سه بخش است و رویکرد ما این است که به‌جای اینکه به بخشی از جامعه کمک‌های معیشتی کنیم، آنان را تقویت کنیم تا روی پای خود بایستند و این امر مهمی است.

فرماندار مشهد اظهار کرد: در بررسی صورت‌گرفته امروز در شهرستان مشهد فارغ از دستگاه‌های حاکمیتی، بیش از هزار خیریه فعالیت می‌کنند تا به افراد نیازمند کمک کنند. در گذشته افراد نیازمند این‌گونه تعریف می‌شدند که سنی از آن‌ها گذشته، کسی را ندارند‌ یا معلولیتی دارند، اما امروز این نیازمندی تغییر کرده و جامعه بیشتری در این حوزه تعریف شده‌اند. امروزه هزاران بسته معیشتی را توزیع می‌کنیم، اما همچنان نیاز‌ها برطرف نمی‌شود. لذا باید اشتغال را در جامعه از دو بعد معیشت و روانی ترویج می‌دادیم، اما تمام جمعیتی را که اشتغال نداشتند، نمی‌توانستیم وارد کار‌های در حال انجام کنیم.

وی گفت: امروز امکان اینکه یک نفر معیشت را پیگیری کند و بقیه در حاشیه باشند، کار سختی است، زیرا اقدامات اشتباهی در معیشت صورت می‌گیرد. قبلا نیز این مسئله در سنت ما بوده و مرد، زن و فرزندان در کنار یکدیگر کار می‌کردند، اما در جامعه امروزی نقص بود و بسیاری از کار‌ها در اختیار آقایان قرار داشت که توسط دستگاه‌های مختلف در این حوزه برنامه‌ریزی می‌کنیم.

داوری افزود: بیشتر افراد یا تجربه انتخاب شغل نداشتند یا پس از انتخاب دچار مشکل می‌شدند. این افراد تا دیروز مشکل معیشت داشتند و درآمد نداشتند، اما امروز نه‌تنها درآمد ندارند، بلکه به‌خاطر وام‌ها بدهکار نیز شد‌ه‌اند که ما باید در این زمینه کمک می‌کردیم. برخی نیز مشکل تولید نداشتند و مشکل در عرضه کالا بود. به همین دلیل مدیران نباید جزیره‌ای عمل کنند. بنابراین، همه دستگاه‌ها را کنار هم آوردیم تا بتوانیم حوزه‌ای را که شروع کردیم، تقویت کنیم.

فرماندار مشهد بیان کرد: تمام بخش‌هایی را که در اشتغال‌زایی نقش داشتند، گرد هم آوردیم و همه ظرفیت شهرستان را در اختیار قرار دادیم تا شهرداری بر اساس وظایفش بازار‌هایی ایجاد کند تا افرادی که ارزیابی شده‌اند و تولید می‌کنند را معرفی کنیم. این افراد بعد از دوسه دوره شرکت در بازار‌های خرد، نه‌تنها خودشان را اداره می‌کنند، بلکه تعداد زیادی از نیرو‌ها را سامان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در صحبت‌های رهبری این مسئله بیان شد که باید نوآوری و ابتکار عمل داشته باشیم و سنتی عمل نکنیم، بلکه برنامه و انسجام به خرج دهیم، زیرا اگر همه ظرفیت‌ها را کنار هم بگذاریم، موفق خواهیم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->