دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

مردم نگران وقوع زلزله با ریشتر بیشتر در ملارد نباشند (۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۲۲۹۴
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
مردم نگران وقوع زلزله با ریشتر بیشتر در ملارد نباشند (۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲)
رئيس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات گفت: با توجه به طول گسل احتمالی زلزله، توان لرزه زائی بالایی برای آن در منطقه ملارد تخمین زده نمی‌شود.

علی بیت الهی گفت: براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای با بزرگی ۳.۹ در مجاورت غربی ملارد رخ داد (در فاصله ۵ کیلومتری غربی محدوده مرکزی ملارد). عمق کانونی برآورد شده برای این رخداد ۸ کیلومتر و ساعت وقوع آن ۱۰:۲۸:۳۹ بوقت محلی است.

به گفته رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی، فاصله مستقیم رومرکز زلزله ۳.۹ ملارد، با محدوده مرکزی تهران حدود ۵۰ کیلومتر و از نقطه دریاچه شهدای خلیج فارس منطقه ۲۲ تهران، ۳۰ کیلومتر است.

او می گوید: در محدوده اطراف رومرکز و در شرق آن شهر جدید اندیشه و شهریار واقع شده و در غرب رومرکز زلزله شهرک صنعتی صفادشت قرار دارد. نقطه رو مرکزی زلزله با محدوده مرکزی شهر کرج نیز حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. احتمال می‌رود زمین لرزه مذکور، در ساختمان‌های مرتفع واقع در ساختگاه‌های نرم در غرب تهران و جنوب کرج احساس شده باشد. 

 بیت الهی گفت: رومرکز زلزله در جنوب امتداد گسل اشتهارد (حسامی، پژوهشگاه زلزله) و در راستای امتداد گسل چاقو (شیخ الاسلامی و همکاران، سازمان زمین شناسی) واقع شده است.

 رئیس زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی  گفت: احتمال داده می‌شود جنبائی نقطه انتهایی شرقی گسله چاقو موجب رخداد این زمین لرزه باشد.با توجه به طول گسل احتمالی مسبب زلزله، توان لرزه زائی بالائی برای آن تخمین زده نمی‌شود.

 او گفت : بخش شرقی شهریار، ملارد، اندیشه و بطور کلی جنوب کرج، محدوده‌ای تکتونیزه با گسله‌های نه چندان به دقت شناسائی شده است و ضرورت دارد شناسائی دقیق و میدانی گسله‌های این محدوده و پایش لرزه‌ای آن‌ها با توجه به تمرکز جمعیتی موجود در محدوده، بطور جدی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->