آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شرایط طرح خانه‌دار شدن کم درآمد‌ها به زودی اعلام می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۲۴۳
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
شرایط طرح خانه‌دار شدن کم درآمد‌ها به زودی اعلام می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز اعلام جزئیات طرح مسکن‌دار کردن دهک‌های اول تا سوم جامعه خبر داد و گفت: خانه‌دار شدن افراد ضعیف جامعه مثل طرح ملی مسکن ثبت‌نامی نخواهد بود و دستگاه‌ها اسامی را تعیین و به ما اعلام می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز محمود محمودزاده در پاسخ به این سؤال که طرح خانه‌دار شدن دهک‌های کم درآمد جامعه همانند طرح ملی مسکن ثبت‌نامی خواهد بود؟ گفت: طرح خانه‌دار شدن دهک‌های کم درآمد جامعه مثل طرح ملی مسکن به شیوه ثبت‌نام نخواهد بود و این افراد توسط دستگاه‌های مسؤول مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشخص و به وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: در حال تنظیم شرایط طرح مسکن‌دار کردن افراد کم درآمد جامعه هستیم که به زودی شرایط آن اعلام خواهد شد.
محمودزاده ادامه داد: این طرح با کمک دستگاه‌های حمایتی انجام خواهد شد و این دستگاه‌ها پس از مشخص کردن افراد واجد شرایط و سپس معرفی آن‌ها به وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد تا ساخت مسکن برای آن‌ها انجام شود.

به گفته وی، قطعاً این افراد، افرادی هستند که توانایی بازپرداخت اقساط و آورده را ندارند در این طرح سعی خواهد شد ۲۰۰ هزار مسکن برای دهک اول تا سوم ساخته شود.
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که آیا اخیرا اظهارنظری از سوی او در خصوص اینکه امکان ثبت نام دهک‌های بالای جامعه در طرح ملی مسکن فراهم شده است گفت:به هیچ وجه اینطور نیست چرا که مگر ما می‌توانیم در خصوص اینکه پردرآمد‌ها ثبت نام کنند یا خیر برای آن‌ها تعیین تکلیف کنیم. به هر حال متقاضیانی که شرایط را داشته باشند می‌توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از تشکیل کارگروه ساخت مسکن محرومان با محوریت بنیاد مسکن، نهاد‌های دولتی مثل بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز تلاش خواهند کرد تا سالانه ۲۰۰ هزار مسکن با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض احداث شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در مراسم افتتاح متروی هشتگرد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که پرسیده بود آیا احتمال دارد مدت بازپرداخت اقساط مسکن ملی از ۱۲ سال به ۱۵ سال یا ۲۰ سال افزایش یابد گفته بود که کارگروهی با حضور بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفان و خیرین مسکن‌ساز با محوریت بنیاد مسکن تشکیل شده است که براساس آن برای سه دهک اول جامعه با اعطای وام ارزان قیمت و بلاعوض، مسکن احداث شود.
وی افزود: مقرر شد با یک همگرایی و همزبانی و هماهنگی نقشه‌ای برای شناسایی محرومان تهیه و برای مسکن سه دهک اول یکپارچه تصمیم بگیریم. ما زمین و وام بلاعوض پیش‌بینی کرده‌ایم که به آن‌ها بدهیم و خانه‌های آن‌ها با مشخصاتی که در طراحی‌های بنیاد مسکن است انجام می‌شود.
منبع:اقتصاد آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->