کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

لاوروف: کابل به وعده‌های خود درباره ایجاد حکومت فراگیر عمل کند

  • کد خبر: ۱۶۲۶۶۹
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
لاوروف: کابل به وعده‌های خود درباره ایجاد حکومت فراگیر عمل کند
وزیر خارجه روسیه اظهارداشت که وضعیت افغانستان نیاز به اقدام‌های فوری دارد و حکومت کابل نیز به وعده‌های خود درباره ایجاد حکومت فراگیر عمل کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد انتظار دارد تا سران حکومت کابل به وعده‌های خود درباره تشکیل حکومت فراگیر که در آن گروه‌های سیاسی و قومی سهم داشته باشند، عمل کند.

وی افزود که هم اکنون وضعیت افغانستان نیاز به اقدام‌های فوری دارد.

لاوروف گفت: «ما از سران طالبان انتظار داریم که به وعده‌های خود مبنی بر تشکیل یک حکومت فراگیر نه تنها از نظر گروه‌های قومی، بلکه با اطمینان از حضور تمام اعضای و گروه‌های سیاسی افغانستان، عمل کنند. این موردی است که باید از سوی آنها انجام شود».

این مقام روس همچنین اظهارداشت که آمریکا در حال تلاش برای بازگرداندن زیرساخت‌های نظامی این کشور در منطقه و اطراف افغانستان است.

وی تصریح کرد شواهد قانع کننده‌ای وجود دارد که آمریکا از گروه‌های تروریستی شامل داعش و القاعده در افغانستان پشتیبانی می‌کند.

حکومت افغانستان درباره اظهارات وزیر خارجه روسیه واکنشی نداشته است اما «بلال کریمی» معاون سخنگوی حکومت افغانستان درباره تشکیل حکومت فراگیر گفت حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->