نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

گلایه شهروندان از اجرای هم‌زمان پروژه‌های مختلف در هفته‌های پایانی سال

  • کد خبر: ۱۶۲۷۴
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
گلایه شهروندان از اجرای هم‌زمان پروژه‌های مختلف در هفته‌های پایانی سال
چند هفته مانده به پایان سال ۹۸ مانند سال‌های گذشته، شهر، چون دشتی آماده کشت، شخم‌زده شده است.
رحمانی- کنده‌کاری‌های مختلف بسیاری از خیابان‌های اصلی را درگیر کرده که ترافیک و شلوغی و سرگردانی عابران پیاده و سواره از مهم‌ترین پیامد‌های آن است. بیل مکانیکی و ماشین‌های سنگین ترافیک را سنگین‌تر و اوضاع را آشفته‌تر کرده‌اند. همه این‌ها را بگذارید در کنار پروژه‌های ثابت عید نوروز و پروژه‌های عمرانی استقبال از بهار، چون رنگ‌کاری جدول‌ها و گل‌کاری و... که سرتاسر شهر را پر خواهند کرد. این‌ها سبب شده است که شهروندان همیشه روز‌های پایانی سال را به‌سختی سپری کنند، اما گله‌ها فقط محدود به اجرای آن‌ها نیست، بلکه بیشتر وقت‌ها این هم‌زمانی اجرای پروژه‌هاست که شرایط را پیچیده‌تر می‌کند. سرنخ پروژه‌ها را که می‌گیریم، غیر از شهرداری ردپای سازمان‌های خدماتی مهم شهر، چون شرکت آب‌و‌فاضلاب و شرکت گاز نیز در آن یافت می‌شود. در نقشه مشهد زیر برخی پروژه‌های در احال اجرا، در نقاط اصلی شهر مشخص شده که نشان دهنده تعددپروژه‌های مختلف در آستانه سال نو است.

ترافیک پروژه‌های شهرداری در آخر سال
«نمی دانم چرا دم عیدی همه یاد کار‌های عقب افتاده شان می‌افتند؟ هرجا را که نگاه می‌کنی، کنده کاری است. هنوز یک ماه ونیم به پایان سال مانده، اما ترافیک سرسام آور شده است. گاه ساعت‌ها در ترافیک می‌مانیم.» این را شهروندی می‌گوید که از ترافیک پروژه‌های شهری شهرداری گله دارد و ادامه می‌دهد: خدا نکند پروژه‌ای نزدیک خانه تان باشد، آن وقت است که باید صدای رفت وآمد ماشین‌های سنگین، خاک و آلودگی را هم تحمل کنید. در نزدیکی خانه ما چندبار آسفالت را کنده اند و دوباره پوشانده اند.

چرا همه کارهایشان را به آخر سال می‌اندازند؟
«برای رسیدن به منزل ناچارم از میدان جانباز عبور کنم. در حالت عادی هم مدت زیادی را در ترافیک می‌ماندم تا اینکه سروکله پروژه شرکت گاز هم پیدا شد و قسمتی از خیابان را بستند. از هرجای شهر که می‌روم، به ترافیک می‌خورم. نمی‌دانم قرار است این وضع تا کی ادامه داشته باشد؟» این را شهروند ساکن خیابان جانباز می‌گوید و ادامه می‌دهد: هرسال در هفته‌های پایانی با این مشکل دست وپنجه نرم می‌کنیم. کاش شهرداری، شرکت آب و شرکت گاز همه کارهایشان را آخر سال نیندازند.

چندبار آسفالت شکافی؟
«پروژه‌ای مربوط به شرکت آب وفاضلاب، بیش از ۳ ماه است اوضاع زندگی مان را به هم ریخته است. آسفالت را شکافته اند و کسی به فکر پوشاندن و بستن این کنده کاری نیست! آخر چرا از همان اول که می‌خواهید کاری بکنید به فکر همه ابعاد آن پروژه نیستید که چندبار یک خیابان کنده کاری می‌شود؟ چرا زمانی که خیابانی را کنده کاری می‌کنید، برای آن زمان تعیین نمی‌کنید که مدت‌ها به این وضع نماند؟» این گله شهروند ساکن چراغچی ۳۶ است که در ادامه حرف هایش می‌گوید: کاش این پروژه‌ها را در زمستان و نزدیک بهار انجام ندهید، چرا که گل ولای تمام خیابان را می‌گیرد.

بیشتر پروژه‌های آب وفاضلاب در تابستان اجرا می‌شود
مدیر امور اجرایی طرح‌های آب شهری شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های شرکت آب وفاضلاب در فصل گرما و تابستان صورت می‌گیرد، می‌گوید: گاه پروژ‌هایی در دیگر فصل‌ها اجرایی می‌شود که بنا به دلایل و شرایط خاص آن پروژه است. محمد رضا محمدی در ادامه از اجرای ۳۳ کیلومتر پروژه اصلاح شبکه آب، ۴ کیلومتر پروژه اجرای شبکه فاضلاب، ۱۲ کیلومتر حفاری برای نصب ۵۹۳۷فقره انشعاب آب و ۱۸ کیلومتر حفاری برای نصب ۶۵۰۰فقره انشعاب فاضلاب در ۳ ماه سوم سال خبر می‌دهد و آن طور که می‌گوید، حجم پروژه‌ها در هفته‌های پایانی کمتر شده است. به گفته او هر پروژه پس از گرفتن مجوز از شهرداری و با متراژ ۵۰۰ متر اجرا می‌شود

پروژه‌های شرکت گاز در طول سال برنامه ریزی شده است
مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های اجرایی شرکت گاز استان در مشهد، به دلیل تغییر وضعیت بافت شهری، یعنی تبدیل شدن بافت افقی شهر به بافت عمودی و بلندمرتبه سازی است، می‌گوید: احداث ساختمان‌های مسکونی چند طبقه و افزایش میزان استفاده کنندگان از گاز طبیعی نیازمند تقویت و احداث شبکه و ایستگاه جدید گاز است که در راستای پایداری گاز کلان شهر مشهد، جلوگیری از قطع گاز شهروندان و خدمت رسانی بهتر انجام می‌شود.
به گفته حسن خیراندیش، برخی از عملیات‌های اجرایی نیز مربوط به جابه جایی شبکه‌های گاز برای امکان اجرای پروژه‌های عمرانی دیگر سازمان هاست که این پروژه‌ها در طول سال انجام می‌شود. پروژه‌های آخر سال نیز در امتداد برنامه سالیانه است و این طور نیست که بگوییم برخی پروژه‌ها تنها برای آخر سال اجرا می‌شود.

تأخیر در اجرا، پروژه‌ها را زمان بر می‌کند
مدیر روابط عمومی معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه پروژه‌های شهری امسال جزو مواردی بوده اند که از مدت‌ها قبل باید انجام می‌شد، می‌گوید:بسیاری از این پروژه‌ها مانند طرح تقاطع چندسطحی میدان نمایشگاه جزو مطالبات مردمی بوده است. به گفته مجید بخت آزما از طرفی اجرای این پروژه‌ها با فاصله زمانی زیاد از زمان مطرح شدن، تنها به زمان بر شدن اتمام آن منجر می‌شود و به همین دلیل تصمیم بر اجرای هم‌زمان پروژه‌ها در این دوره زمانی گرفته شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->