ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | ۸ تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای دیگر در راه است + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است پزشکیان در مشهد: اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌اش از دانشگاه اخراج کنند+ فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند معیار‌های انتخاب اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است
سرخط خبرها

وزیر کار: همکاری با کشور‌های آفریقایی توسعه می‌یابد

  • کد خبر: ۱۶۲۹۸۶
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
وزیر کار: همکاری با کشور‌های آفریقایی توسعه می‌یابد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ارتباطات و تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو، همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی توسعه می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدصولت مرتضوی در دیدار با «سرژ پودا» وزیر بازرگانی و توسعه صنعتی، صنایع دستی و شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری مردمی بورکینافاسو نسبت به توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی با این کشور اظهار امیدواری کرد.

وی گفت: ایران برای توسعه روابط دیپلماتیک در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی در تلاش است و از این رو تعامل با بورکینافاسو از ابعاد مختلف برای ما دارای اهمیت می‌باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بورکینافاسو با جمعیتی بالای ۶۰ درصد مسلمان کشوری مهم به شمار می‌رود. همچنین روحیه استقلال‌طلبی و عدم وابستگی از دیگر خصوصیات این کشور است.

مرتضوی با بیان این‌که همکاری در مجامع بین‌المللی برای کشورمان اهمیت دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قدرت و استقلال مورد کینه برخی کشورهاست و فضاسازی بیگانگان ناشی از ضعف آن‌ها در مقابل ایران است.

وی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین وزارتخانه‌های کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ۲ بانک و ۱۰ هلدینگ در حوزه‌های پتروشیمی، فولاد، دارو، مس و سایر صنایع از جمله شیر و لبنیات زیر نظر این وزارتخانه است. همچنین در بخش آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و کمک به نیازمندان و خدمات‌رسانی به مددجویان و افراد دارای معلولیت توسط سازمان بهزیستی فعال هستیم.

مرتضوی تأکید کرد: آماده تهیه پیش‌نویس همکاری‌ها بین دو کشور به صورت حضوری و سمیناری هستیم تا در آینده نزدیک شاهد گسترش همکاری‌ها و تعاملات مشترک بین ایران و بورکینافاسو باشیم.

در ادامه این نشست، «سرژ پودا» وزیر بازرگانی و توسعه صنعتی، صنایع دستی و شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری مردمی بورکینافاسو با بیان این که آرزوی دیرینه ما ارتباط با ایران است، گفت: در این برنامه دوستی و استقلال دو کشور مشهود است.

وی افزود: علاقمند به همکاری و توسعه روابط در حوزه‌های مختلف هستیم.

پودا با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی بورکینافاسو، وزارتخانه بزرگی است، گفت: در واقع این وزارتخانه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت فعال است، هر چند نفت خام تولید نمی‌کنیم، ولی برای ما مهم است. از این رو یک شرکت دولتی در زمینه نفت با ما فعالیت می‌کند، اما علاقمند هستیم تا مستقیم از تولید نفت ایران بهره‌مند شویم.

وزیر بازرگانی و توسعه صنعتی بورکینافاسو گفت: ما شرکت تولید ملّی پنبه داریم و صنایع دستی و شرکت‌های کوچک و متوسط نیز در حوزه ماست. همچنین در حوزه کشاورزی و معادن فعال هستیم که امیدوارم این حوزه‌ها منجر به تحکیم همکاری‌ها شود.

وی همچنین بر همکاری در زمینه آموزشی و مهارتی تأکید کرد.

گفتنی است تبادل تجربیات در حوزه‌های آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و تبادل اساتید، همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، مصالح ساختمانی، معادن، حمل و نقل هوایی، ریلی و کشتیرانی، تبادل تجربیات و همکاری‌های دوجانبه در حوزه آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بهزیستی از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->