نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: مدیریت ۵ میلیون مهاجر افغان در ایران نیازمند حمایت بین المللی است

  • کد خبر: ۱۶۴۷۹۷
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
امیرعبداللهیان: مدیریت ۵ میلیون مهاجر افغان در ایران نیازمند حمایت بین المللی است
امیرعبداللهیان با اشاره به تعداد پنج میلیون نفری پناهجویان افغانستان در ایران گفت: مدیریت این تعداد عظیم از مهاجرین، نیازمند توجه و حمایت‌های بین‌المللی است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله آخرین تحولات یمن، افغانستان، سوریه، اوکراین، همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران و آخرین وضعیت مذاکره رفع تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان با مثبت ارزیابی نمودن نشست اخیر سازمان ملل متحد در دوحه در خصوص افغانستان که با ابتکار دبیرکل انجام شد، تعداد پناهجویان افغاستان در ایران را بالغ بر پنج میلیون نفر خواند و افزود: مدیریت این تعداد عظیم از مهاجرین، نیازمند توجه و حمایت‌های بین‌المللی است.

امیرعبداللهیان با قدردانی از نقش و حمایت دبیرکل سازمان ملل متحد از گفتگو‌های منطقه‌ای، افزود: از ایده شما برای نشست وزرای خارجه منطقه استقبال می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص یمن ابراز امیدواری کرد که جنگ و محاصره یمن هر چه زودتر پایان پذیرد.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید مجدد بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با جنگ اوکراین، ابراز امیدواری نمود طرفین به مسیر گفتگو بازگشته و شاهد پایان جنگ و استقرار صلح باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در مسیر درست توصیف نمود.

امیرعبداللهیان با اشاره به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه، اقدامات دولت افراطی و اشغالگر را خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه دانست و تاکید کرد: تحولات اخیر نشان داد که این اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی تحمل نخواهد شد و پاسخ آن‌ها محکم است.

امیرعبداللهیان در پایان به اجلاس بین‌المللی مبارزه با گرد و غبار که در ماه سپتامبر با همکاری سازمان ملل متحد در ایران برگزار خواهد شد، اشاره نمود و خاطر نشان کرد: گرد و غبار پدیده زیست محیطی خطرناک و نگران کننده‌ای است که مبارزه با آن نیازمند همکاری همه کشور‌ها در عرصه بین‌المللی است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و از احیای روابط دیپلماتیک عربستان و ایران استقبال نمود و گفت این تحول می‌تواند آغازگر تقویت روابط سازنده در منطقه باشد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص اجلاس دوحه در مورد افغانستان گفت که تمامی طرف‌ها در مورد ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، مبارزه با تروریسم، حمایت و تقویت اقتصاد افغانستان، مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر و حق تحصیل و کار زنان در این کشور اجماع نظر دارند.

وی بار دیگر از نقش ایران در پذیرش آوارگان افغان تقدیر نمود و بر لزوم حمایت بین المللی از ایران در این زمینه تاکید کرد.

آنتونیو گوترش در خصوص اوکراین، با اشاره به ابتکار صلح رهبران آفریقایی و نشست استانبول برای تمدید صادرات غلات و کود‌های کشاورزی، ابراز امیدواری نمود که این جنگ هرچه زودتر پایان پذیرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به ضرورت آتش بس پایدار در یمن از نقش سازنده ایران در منطقه تشکر نمود.

منبع: جماران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->