وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

اهدای ۲۰ هزار جلد کتاب کودک از سوی آستان قدس رضوی به مناطق کم برخوردار

  • کد خبر: ۱۶۴۸۴۸
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
اهدای ۲۰ هزار جلد کتاب کودک از سوی آستان قدس رضوی به مناطق کم برخوردار
حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در توجه به نشر حوزه کودک و نوجوان و با هدف رشد و تعالی هرچه بیشتر فرهنگ کشور، آستان قدس رضوی ۲۰ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان را به مناطق کم برخوردار کشور اهدا خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرد: حدود ۲۰ هزار جلد کتاب برای مناطقی که جوانان و نوجوانان به این کتاب‌ها دسترسی یا قدرت خرید آن‌ها را ندارند، تهیه و ارسال خواهیم کرد.

وی با اشاره به وظایف حوزه انتشاراتِ آستان قدس رضوی در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بخش نوجوانان و جوانان گفت: نشر آستان قدس رضوی باید برای جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان به مطالعه از تمام توان خود برای رشد کمی و کیفی آثار مرتبط با این رده سنی استفاده کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید جاذبه کتاب را افزایش داده و محتوا را برجسته کنیم. هنر مقوله مهمی است که باید به بهترین شکل ممکن در حوزه نشر و چاپ از آن بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی و حیات بخش بسیار زیبا و اثرگذار است؛ ادامه داد: انسان از حضور در چنین محیط‌هایی که کتاب، نشر، معرفت، آگاهی و علم دانش است لذت می‌برد، کاش بتوان به جای سالی یکبار، هر چند وقت یکبار و در همه استان‌ها چنین نمایشگاه‌هایی برپا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه استقبال مردم و جوانان از نمایشگاه کتاب بسیار مایه خرسندی، خوشحالی و امیدواری است؛ افزود: کشور و ملتی می‌تواند تمدن ساز باشد که با کتاب قلم و دانش ارتباط داشته باشد.
وی در ادامه به اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه نشر کتاب اشاره و اظهار کرد: در حوزه نشر و انتشارات بنای ما بر این است که از حداکثر امکانات آستان قدس در این حوزه استفاده کنیم و نگاه ما در این رابطه سوداگرانه، تجارت و کسب سود و درآمد نیست، بلکه حاضرهستیم حتی هزینه کنیم که محصولات خوب فرهنگی را به قیمت‌های مناسب در اختیار مردم مشتاق و علاقمند قرار دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: رواق‌های مطالعه در حرم مطهر راه اندازی کرده‌ایم و آن‌ها را در قسمت خانم‌ها و آقایان تجهیز کرده‌ایم؛ چون حرم مطهر عالم آل محمد (ص) باید محل کتاب، کتابخوانی و ترویج کتاب باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی بیان کرد: همانطور که فضای عبادت و دعا و نماز را در حرم باید ایجاد کنیم باید فضای مطالعه کتاب و کتابخوانی را نیز گسترش دهیم و این کار را نیز عبادت و جزئی از زیارت می‌دانیم؛ کتاب و کتابخوانی فرهنگ دینی و مذهبی ما است.

وی افزود: همچنین رواق کودک در حرم راه اندازی کرده‌ایم و یکی از شبستان‌ها را به کودکان اختصاص داده ایم؛ باید برای نوجوانان و جوانان نیز فضا‌هایی مناسب با سن و سال و ذائقه و تحصیلات آن‌ها به وجود آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در خصوص حضور آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب هم گفت: مؤسسه به‌نشر و مؤسسه جوانان آستان قدس حضور فعالی در نمایشگاه کتاب دارند؛ باید امکانات بیشتری در این حوزه هزینه کنیم و خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به خرید کتاب‌های چاپ اول توسط آستان قدس هم اظهار کرد: کتابخانه آستان قدس سرمایه بزرگ ملی است که اگر به روز نشود کم کم اُفت خواهد کرد و جایگاه، موقعیت و اقبال مردم را به سوی خود از دست خواهد داد وظیفه خود می‌دانیم که این کتابخانه را که در سطح ملی بی نظیر و از جهاتی در سطح بین‌المللی کم نظیر است همچنان به روز نگه داریم و برای به روز بودن آن کتاب‌های جدید و چاپ اول خریداری کنیم و این کار جزو برنامه‌های ثابت ما هست و خواهد بود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->