برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

برنامه‌های «شبکه سلامت» به مناسبت روز ملى جمعیت (۳۰ اردیبهشت)

  • کد خبر: ۱۶۴۹۲۲
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
برنامه‌های «شبکه سلامت» به مناسبت روز ملى جمعیت (۳۰ اردیبهشت)
امروز، ۳۰ اردیبهشت، به مناسبت روز ملى جمعیت، شبکه سلامت سیما جدول پخش برنامه‌های خود را در ١٧ ساعت به موضوع جمعیت و فرزندآوری اختصاص داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شبکه سلامت در روز ملى جمعیت در تمامى قالب هاى برنامه سازى از گفتگو محور و تولیدات کوتاه گرفته تا فیلم سینمایى به موضوع مهم جمعیت مى پردازد.

نمایندگان مجلس زهره الهیان و دکتر بانکى پور، مشاور مامایى وزیر بهداشت، رییس ستاد جمعیت وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکى زنجان که رتبه برتر در حوزه جمعیت را کسب کرده و یکى از بانوان پزشک کشور که رکورددار انجام عمل زایمان طبیعى در کشور هست و همچنین دو تن از خوانندگان کشور از جمله مهمانان این روز در شبکه سلامت هستند.

برنامه «مادر کودک» که به صورت روزانه و زنده از ساعت ۹ صبح به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود فردا شنبه با دعوت از کارشناسان و متخصصان خانم از جمله دکتر مریم زینالی روانشناس و استاد دانشگاه موضوع هاى مرتبط با موضوع فرزندآوری، تربیت فرزندان، بهداشت بارداری، مزایای بارداری در سنین پایین و مضرات سقط جنین به مخاطبان برنامه را ارائه می‌کند. در این برنامه همچنین به سئوالات مخاطبان نیز پاسخ داده خواهد شد.

برنامه «ضربان» که به صورت روزانه و زنده ازساعت ۱۶ به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود در روز ۳۰ اردیبهشت ماه با دعوت از دکتر محمدرضا نوروزی جراح کلیه و مجاری ادرار مباحث مرتبط با موضوع ناباروری مردان، آزو اسپرمی و واریکوسل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برنامه «حال خوب» که به صورت روزانه و زنده از ساعت ۲۱ به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌شود در روز ملی جمعیت با دعوت از کارشناسان و متخصصان روانشناسی موضوع "تاثیر فرزندان در رشد و نمو آنان در محیط خانواده" با حضور دکتر حسنوند عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بررسی می‌کند؛ این برنامه در روز‌های گذشته نیز آسیب‌های روانی سقط جنین و خانواده‌های بدون فرزند، معایب تک فرزندی در خانواده‌ها و...  را به مخاطبان ارائه کرده است.

«پنجره باز» که به صورت روزانه و تولیدی از ساعت ۲۰ به مدت ۴۵ دقیقه پخش می‌گردد، در این روز، کتاب‌هایی را که در حوزه جمعیت و فرزندآوری انتشار یافته اند معرفی می‌کند و گفتگو با دکتر ناصر پروانه مدیر منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شاعر و نویسنده به همراه فرزندش در نمایشگاه کتاب را پخش مى کند.

«بلا به دور» که به صورت روزانه و تولیدی پخش می‌شود در روز ۳۰ اردیبهشت نیز در ویژه برنامه خود با موضوع جوانی جمعیت با حضور ناشران طنزپرداز عرصه کتاب کودک و شعرای طنز و فکاهی حواشی این موضوع را در قالب مشاعره نظم و نثر در فضایی طنز و به همراه داوران برنامه در نمایشگاه کتاب به گفتگو می‌نشیند.  

«کشیک سلامت» که ۳ روز هفته شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و به صورت زنده از ساعت ۱۸ به مدت ۴۵ دقیقه پخش خواهد شد با دعوت از کارشناسان و متخصصان از جمله دکتر فاطمه محمد بیگی رئیس کمیته جمعیت  مجلس شورای اسلامی به بررسی 

مباحث مرتبط با موضوع سقط جنین، بحران سالمندی و قانون جوانی جمعیت با حضور نمایندگان قوه قضائیه و مقننه به بحث و بررسی می‌پردازد.  

«مثبت سلامت» که به صورت روزانه و زنده به صورت MC از شبکه سلامت پخش می‌شود؛ از ابتدای روز ملی جمعیت ساعت ۸:۳۰ با دعوت از خانم دکتر زهره الهیان (نماینده مجلس) و در ساعت ۱۰ به مدت یک ساعت و همچنین از ساعت ۱۳ به مدت ۱۲۰ دقیقه ضمن دعوت و همچنین ارتباط تلفنی با کارشناسان و متخصصان و مسئولان ذیربط مباحث مرتبط با موضوع قانون جوانی جمعیت، فرزندآوری، تربیت فرزندان، بهداشت بارداری و مضرات سقط جنین به مخاطبان برنامه ارائه می‌کند.

«مستند سلامت» که مستند‌های خارجی با موضوع سلامت را به صورت روزانه و تولیدی در ساعت ۲۲ پخش می‌کند، مستند خارجی «زمستان جمعیتی» را در دو قسمت در روز‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت پخش خواهد کرد.

شایان گفتن است؛ شبکه سلامت همچنین در طول این هفته با پخش مستند‌هایی از قبیل «کودکان»، «۹ ماه انتظار»، «زندگی قبل از تولد»، «برزخ تنهایی»، «ایران ۲۰۰ میلیونی»، «بحران جمعیت»، «خزان شکوفه ها»، «تجربه مادری»، «مهربانو»

و ...، موضوع‌های فرزند آوری، بهداشت بارداری، مضرات کاهش جمعیت، سالمندی، خانواده‌های کم جمعیت در ابعاد علمی، اجتماعی و حاکمیتی در جهان را به تصویر کشیده است.

با هماهنگی شورای فیلم و نمایش معاونت سیما مقرر شده است فیلم‌های سینمایی «به دنیا آمدن» و «خجالت نکش» در روز ملی جمعیت ۳۰ اردیبهشت ماه در ساعت‌های ۱۱ صبح و ۲۳ در جدول پخش برنامه‌های پخش شبکه سلامت جانمایی شود. این فیلم‌ها با زیرنویس فارسی برای استفاده کم شنوایان و ناشنوایان عزیز پخش خواهد شد.

شبکه سلامت در تعامل با صداوسیماى استان ها، از بیمارستان‌ها و مراکز زایمان سراسر کشور از تولد نوزادان و حس و حال پدران و مادرانى که داراى نعمت فرزند شده اند، تصاویر زنده و مستقیم پخش می‌کند.

همچنین میان برنامه‌هایی با عناوین «صورتی ها»، «اینجا خانواده زندگی می‌کند»، «نمکستان»، «بالاتر از لبخند»، «چراغ خونه»، «در جریان»، «فکرانه»، «فرصت ویژه برای جمعیت»، «بهشتی دیگر»، «واکنش»، «دنیای کودکانه»، «زبان کودکان» و ... در قالب‌های انیمیشن، میمنال، اینفوگرافیگ، نمایشی کوتاه؛ فضای شاد، مفرح، متنوع و جذابی تقدیم مخاطبان مى شود.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->