پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

سنگ گران جهیزیه پیش پای زوج‌های جوان+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۵۹۸۲
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
سنگ گران جهیزیه پیش پای زوج‌های جوان+ فیلم
نهمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات ازدواج در مشهد پذیرای زوج‌های جوانی است که به دنبال خرید جهزیه هستند. اگرچه بازدید مردم از نمایشگاه تاکنون خوب بوده است، اما مردم بعد از دیدن قیمت‌ها دچار تردید می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان حداقل هزینه یک زوج جوان برای تشکیل یک زندگی بسیار ساده و خرید اقلام با کیفیت معمولی است که با یک حساب سر انگشتی به راحتی به دست می‌آید، البته این مبلغ بدون احتساب هزینه‌های جانبی دیگر و اجاره خانه هم در شرایطی که با تورم موجود دیگر دخل و خرج زندگی با هم نمی‌خواند، باید هزینه شود. این روز‌ها نهمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات ازدواج در مشهد پذیرای زوج‌های جوانی است که به دنبال یافتن شرایط بهتر برای خرید جهزیه هستند و به همین بهانه به نمایشگاه سری زده‌ایم.

باوجود تخفیف‌های تا ۲۰ درصد، همچنین فروش اقساطی و با چک که شرکت کنندگان در این نمایشگاه گذاشته اند و با وجود استقبال مراجعه کنندگان، به ویژه زوج‌های جوان، گرانی زیاد بر فروش نمایشگاه سایه انداخته است.

رضا ابری، مدیر یک بازرگانی در مشهد در گفتگو با خبرنگار ما درباره هزینه زوج‌های جوان برای تهیه جهزیه عنوان می‌کند: یک زوج جوان برای خرید تلویزیون سایز ۵۵ اینچ، ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان، یخچال و فریز معمولی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان و برای خرید ساید بای ساید از ۴۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، برای خرید جاروبرقی ۴ تا ۷ میلیون تومان، خرید اجاق گاز طرح فرق ۵ تا ۷ میلیون تومان و اجاق گاز فردار از ۷ میلیون تا ۲۰ میلیون و برای خرید ماشین لباسشویی ۲۰ میلیون تومان باید هزینه کند. به طور متوسط یک زوج باید ۱۰۰ میلیون تومان برای تشکیل یک زندگی خرج کند و از سال قبل تاکنون نیز قیمت لوازم خانگی ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه می‌دهد: اگرچه بازدید مردم از نمایشگاه تاکنون خوب بوده است، اما مردم بعد از دیدن قیمت‌ها دچار تردید می‌شوند.

ابری با اشاره به اینکه کالای خارجی چندین سال است که به کشور وارد نمی‌شود، بیان می‌کند: کیفیت جنس ایرانی مناسب بوده و مشتری از آن راضی است، اما در تامین کالای ایرانی مشکل داریم، زیرا کالا در بازار کم است. برند‌های درجه یک در بازار کاهش یافته است و این برند‌های خوب باقی مانده ایرانی نیز نمی‌توانند نیاز مشتری را تامین کنند.

وی درباره رقابت پذیر بودن کالای ایرانی با جنس خارجی کالای ایرانی تصریح می‌کند: اگرچه کیفیت برند ایرانی با برند‌های خارجی قابل رقابت است، اما بودن کالای خارجی به نفع کالای ایرانی است.

در ادامه یکی از بازدیدکنندگان نیز عنوان می‌کند: کیفیت برگزاری نمایشگاه مناسب است و برای خرید اقلام جهیزیه حداقل باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون هزینه شود. این هزینه برای یک زندگی ساده است.

وی ادامه می‌دهد: سوال من این است که کالای ایرانی مگر چقدر به دلار مربوط است که روز به روز به قیمت آن افزوده می‌شود؟.

محمد حسام زارعی، مدیر یک گروه بازرگانی درباره خرید جهیزیه زوج‌های جوان بیان می‌کند: اگر یک زوج جوان بخواهند کالا‌های ایرانی تهیه کنند، ۱۰۰ میلیون تومان و برای کالای خارجی ۳ برابر این میزان باید هزینه کنند. اگرچه کالا‌های خارجی به صورت معمول طول عمر بیشتری دارند، اما کالای خارجی در کشور گارانتی ندارد، اما بر خلاف آن، کالای ایرانی گارانتی و خدمات پس از فروش دارد و این موضوع کالای ایرانی را از خارجی متمایز می‌کند البته این موضوع نیز به سلیقه مشتری برمی‌گردد.

وی ادامه می‌دهد: بنده کالای ایرانی را با کالای خارجی رقابت پذیر می‌دانم، زیرا اگر قیمت، در دسترس بودن، گارانتی و خدمات و کیفیت را در کنار هم قرار دهیم کالای ایرانی رقابت پذیر با کالای خارجی است. برگزاری این نمایشگاه‌ها از این حیث قابل توجه است که برند‌های مختلف برای بازدیدکنندگان در یک مجموعه در دسترس بوده و خریدار می‌تواند آن‌ها را مقایسه کند.

زارعی تصریح می‌کند: شرکت‌های ایرانی می‌توانند بازار را پوشش دهند. تحریم‌ها همانطور که برای ما مشکلاتی به همراه داشته، اما از زاویه دیگری باعث شده است تا تولیدکنندگان سطح تولید خود را ارتقا دهند و کالای مورد نیاز مشتریان را تامین کنند و البته نیازمند حمایت دولت هستند.

وی در خصوص تولید کافی کالا در کشور توسط شرکت‌های تولید کننده بیان می‌کند: اگرچه ۸۰ تا ۹۰ درصد قطعات کالا‌ها در کشور تولید می‌شود، اما در تولید فراز و فرود داریم. کوچک ترین اتفاق بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دود آن به چشم تولید کننده و مصرف کننده می‌رود.

وی خاطرنشان می‌کند: عدم ورود کالای خارجی انحصار ایجاد کرده است و قیمت کالای ایرانی را بالا برده است متاسفانه در همه جای دنیا مافیا وجود دارد و این مسئله موجب افزایش قیمت کالا می‌شود و کنترل سازماندهی شده‌ای وجود ندارد. اگر کالای خارجی وارد شود تولید کننده در رقابت خود را محک می‌زند و مشتری مجبور نیست که تنها کالای ایرانی بخرد.

یکی از فروشندگان فرش در نمایشگاه عنوان می‌کند: قیمت‌ها در این نمایشگاه متفاوت بوده، زیرا واسطه در اینجا حضور ندارد. اگرچه قدرت خرید مردم پایین است، اما برگزاری این نمایشگاه کمک می‌کند تا امکان خرید برای مردم فراهم شود.

وی ادامه می‌دهد: یک زوج جوان برای خرید دو تخته فرش ۱۲ متری معمولی حداقل باید ۱۲ و حداکثر باید ۴۰ میلیون تومان هزینه کنند بنابراین زوج‌های جوان متراژ فرش کمتری و تخته فرش‌های ۶ متری می‌خرند.

یک زوج بازدید کننده عنوان می‌کنند: یک زوج برای تهیه ۸ قلم کالا باید ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کنند. اکنون قیمت کالا‌ها نسبت به سال‌های قبل ۵ برابر شده است.

آن‌ها اعتقاد دارند که انحصار کالای ایرانی قطعا بر افزایش قیمت تاثیر گذاشته و کالای ایرانی نسبت به کیفیت، قیمت بالایی دارد و قیمت کالای ایرانی با دلار بالا می‌رود.

سعید قدیمی، مدیرعامل فروشگاه کالای مجلل نیز بیان می‌کند: این دوره تبلیعات نمایشگاه ضعیف بوده و استقبال خوبی از نمایشگاه صورت نگرفته است.

وی ادامه می‌دهد: قیمت خرید یک دست مبل معمولی حداقل ۱۵ میلیون و یک کار خوب و با کیفیت ۴۰ میلیون تومان است با این وجود مبلمان نسبت به بقیه کالا‌های دیگر قیمت مناسب تری دارد. کالای چوب خارجی، چون با دلار وارد میشود قیمت بالاتری دارد، اما کالای ایرانی از لحاظ کیفیت چیزی از کالای خارجی کم ندارد تنها نوع پارچه متفاوت است.

همچنین حسین مهربان، مدیریت مبل مهربان نیز بیان می‌کند: امروز یک زوج جوان برای خرید برای خرید مبل ۷ نفره و سرویس خواب از ۵۰ تومان تا ۱۲۰ تومان باید هزینه کنند.

وی ادامه می‌دهد: با شرایط اقتصادی موجود این قیمت‌ها مناسب نیست، اما زوج‌های جوان مجبور به تهیه این کالا‌ها هستند. خرید و استقبال در سال‌های اخیر کمتر شده است و زوج‌ها ساده‌تر به خانه بخت می‌روند، زیرا برای زوج‌ها کیفیت مد نظر نیست بلکه قیمت مد نظر است.

گفتنی است نهمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات ازدواج از ۲ لغایت پنج خرداد در نمایشگاه بین‌المللی مشهد پذیرای عموم مردم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->