آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون دبیرکل حزب‌الله: آزادسازی لبنان معادلات منطقه را تغییر داد

  • کد خبر: ۱۶۶۱۶۸
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
معاون دبیرکل حزب‌الله: آزادسازی لبنان معادلات منطقه را تغییر داد
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه آزادسازی لبنان توسط مقاومت در سال ۲۰۰۰ همه معادلات منطقه را تغییر داد، تاکید کرد: اکنون مرحله پیروزی و قدرت کل محور مقاومت و تزلزل و نابودی اهداف آمریکایی-صهیونیستی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسم جشن تکلیف دختران در بیروت با اشاره به دستاوردهای مقاومت طی دو دهه گذشته اعلام کرد، دیگر بازگشتی به دوره قبل از آزادسازی وجود ندارد؛ زیرا مرحله جدید مرحله قدرت لبنان و فلسطین و منطقه و محور مقاومت و مرحله تزلزل و نابودی قدرت رژیم صهیونیستی و اهداف آمریکایی-اسرائیلی است.

آزادسازی لبنان معادلات منطقه را تغییر داد

وی افزود، لبنان برای ما یک کشور با همزیستی مسالمت‌آمیز و حفظ انتخاب‌های شخصی و اعتقادی مردم است. هیچ کس در لبنان نمی‌تواند ساختاری را بدون مقاومت و استقلال و آزادی و کرامت به ما تحمیل کرده و از ما بخواهد که طبق آن رفتار کنیم. ما لبنانی قدرتمند می‌خواهیم تا همواره در چارچوب معادله ارتش و ملت و مقاومت، عزتمند باقی بماند و بتوانیم به تحقق اهداف بزرگتر ادامه دهیم که همان آزادی و پیروزی کامل در سطح لبنان و کل منطقه است.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد، امروز درحالی بیست و سومین سالگرد آزادسازی لبنان را جشن می‌گیریم که این روز معادلات منطقه را کاملا تغییر داد. 25 مه عنوان عزت و کرامت و استقلال و روز موفقیت و پیروزی مقاومت در برابر همه چالش‌هاست. 25 مه روزی است که ما توانستیم زمین خود را به شکل کامل از شر اشغالگران آزاد کنیم و آینده خود را بدون تکیه برکشورهای بزرگ و شورای امنیت که همگی از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند، بسازیم.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد، همه این پیروزی‌ها به لطف خدای متعال و سپس خون شهدا و فداکاری رزمندگان مقاومت و جانبازان و اسرا و همه کسانی که قدم در این راه گذاشتند، محقق شد. این روز، روز تغییر مفاهیم و معادلات منطقه بود؛ جایی که مقاومت و پایداری جایگزین تسلیم شد و پیروزی جای همه شکست‌هایی که پیشتر منطقه را از پای درآورده بود، گرفت.

سلیمان فرنجیه ویژگی‌های یک رئیس جمهور ملی را دارد

وی در ادامه به بحران سیاسی لبنان اشاره کرده و گفت، لبنان امروز از عدم وجود رئیس جمهور رنج می‌برد و به همین دلیل موسسات قانون اساسی در کشور و به ویژه دولت، نظم خود را از دست داده‌اند. همچنین پارلمان به بهانه‌های مختلف تشکیل جلسه نمی‌دهد و این شرایط مستلزم یک اقدام جدی برای انتخاب رئیس جمهور است.

معاون دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد، ما پیشنهاداتی ارائه دادیم و گفتیم که «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده می‌تواند یک گزینه مناسب برای ریاست‌جمهوری آینده باشد؛ چرا که ویژگی‌های یک رئیس جمهور ملی را دارد و شانس او در این مرحله برای رسیدن به جایگاه ریاست‌جمهوری بیشتر از قبل است و فضای منطقه‌ای نیز حاکی از موافقت درباره انتخاب او می‌باشد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد، اما با این وجود برخی طرف‌ها در داخل لبنان مانع تراشی و گفتگو و مذاکره را رد می‌کنند و در عین حال از معرفی گزینه‌ای که بتواند با گزینه‌های دیگر رقابت کند ناتوان هستند. این عملکرد منفی آنها می‌تواند موجب به تعویق افتادن زمان انتخاب رئیس جمهور و حتی جلوگیری از تحقق این امر شود و بنابراین طرف‌های مذکور مسئول چنین وضعیتی هستند.

این مقام حزب‌الله گفت، متاسفانه برخی طرف‌ها به دنبال رئیس جمهوری هستند که طبق شروط و خواسته‌های آنها کشور را اداره کند؛ نه رئیس جمهوری که برای همه لبنانی‌ها و منافع لبنان تلاش می‌کند. این یک اشتباه بزرگ است و حل بحران‌ها را به تعویق می‌اندازد. بنابراین باید همگی برای خروج کشور از این باتلاق تلاش و مذاکره کنیم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم؛ زیرا لبنان قابلیت و ظرفیت پیشرفت را دارد، به شرط اینکه ما اولین قدم را برداریم.

معادله قدرت مقاومت صهیونیست‌ها را شکست داد

از طرف دیگر شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله طی سخنانی در خطبه نماز جمعه اعلام کرد، مقاومت در کنار ارتش و ملت، معادله قدرت را در لبنان ایجاد کرد و این معادله بود که در مه 2000 بر دشمن صهیونیستی تحمیل شد و موجب شد تا با وضعیتی شکست‌خورده و بدون هیچ قید و شرطی، از لبنان بیرون برود. همچنین معادله قدرت مقاومت بود که دشمن صهیونیستی را در جنگ جولای 2006 شکست داد و همین معادله از آن روز تاکنون از لبنان در برابر طمع‌ورزی‌ها و تجاوزات و تهدیدات اشغالگران محافظت کرده است.

شیخ دعموش ادامه داد، به دلیل وجود همین معادله، امروز دشمن صهیونیستی قبل از انجام هر تجاوزی هزاران بار محاسبه می‌کند و رفتار متفاوتی در قبال لبنان دارد؛ چرا که از پاسخ حزب‌الله به هر اقدام متجاوزانه‌ای می‌ترسد. صهیونیست‌ها وحشت‌زده باقی مانده‌اند؛ چرا که مقاومت امروز قوی‌تر و قاطع‌تر و پایدارتر از هر زمانی بوده و به هر حماقتی که دشمن ضد لبنان مرتکب شود پاسخ می‌دهد؛ حتی اگر منجر به یک جنگ بزرگ و گسترده شود، زیرا ما برای دفاع از زمین و کشور و کرامت و حقوق و ثروت‌های خود مصمم هستیم.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد، مانوری که مقاومت چند روز قبل انجام داد پیامی روشن داشت که دشمن باید به خوبی آن را بفهمد و مانند تجاوز اخیر به غزه، دچار اشتباه محاسباتی نشود.

وی در پایان به پرونده سیاسی لبنان اشاره کرده و گفت، ما می‌خواهیم لبنانی‌ها بدانند شرط‌بندی روی خارجی‌ها و انتظار برای یافتن راهکار از این طریق، کارساز نبوده و نجات کشور و انتخاب رئیس جمهور تنها با توافق و همکاری میان لبنانی‌ها صورت می‌گیرد. باید بدانیم که کینه و لجاجت و امتیازخواهی تنها منجر به رنج بیشتر لبنانی‌ها و اتلاف وقت و طولانی شدن بحران می‌گردد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->