پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

پیش بینی قیمت طلا و دلار فردا دوشنبه (۸ خرداد ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۶۵۳۷
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
پیش بینی قیمت طلا و دلار فردا دوشنبه (۸ خرداد ۱۴۰۲)
امروز معاملات طلا و سکه در بازار داخلی با تعطیلات پایان هفته بازار‌های جهانی مصادف شده است؛ بنابراین قیمت انس جهانی طلا روی رقم ۱۹۴۵ دلاری ثابت ماند و در روز جاری بازار فلز زرد از نوسانات کاهشی قیمت دلار تاثیر گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز روند کاهشی قیمت طلا و سکه بر مدار دلار چرخید. این روز‌ها بازار‌های مالی در انتظار سفر سلطان عمان هستند و از همین رو معامله‌گران تمایلی به مبادله ندارند تا نتیجه دیدار مسقط-تهران روشن شود.

پیش بینی قیمت طلا فردا دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲

خبر ورود سلطان عمان به ایران در روز‌های گذشته بر روند قیمت دلار، طلا و سکه تاثیر گذاشت. این در حالی است که روز گذشته بازار ارز متاثر از مناقشات مرزی میان ایران و طالبان با نوسان افزایشی همراه شد. قیمت طلا و سکه نیز با کاهش انس جهانی طلا ریخت. بعد از ظهر امروز سلطان عمان به ایران آمد. هدف از این سفر هنوز رسانه‌ای نشده است، اما معامله‌گران در لاک احتیاطی رفته‌اند. فشار فروش بیش از خرید است و این موضوع کاهش قیمت‌ها را رقم زده است.

امروز قیمت دلار با کاهش محدودی همراه شد. نوسان این اسکناس در کانال ۵۱ هزار تومانی، معامله‌گران را محتاط کرده است. دلار در آخرین معامله روز جاری با قیمت ۵۱ هزار و ۵۳۰ تومان مبادله شد.

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲

از بازار ارز نشان می‌دهد که خرید و فروش در بازار پابرجاست، اما فشار فروش بیش از مقدارِ محدودِ خرید دلار است. برخی معامله‌گران، دست از مبادله کشیده‌اند و انتظار پیامد‌های سفر سلطان عمان را می‌کشند. برخی دیگر نیز معتقدند بازار تاثیر خبر مذکور را پیشخور کرده است.

فعالان بازار ارز به واکنش منفی قیمت دلار نسبت به رویداد‌های سیاسی اشاره می‌کنند. علاوه بر این موضوع، بسیاری از افرادی که امروز از این صرافی به آن صرافی می‌رفتند و از مال‌فروشان و داد‌زن‌ها قیمت خرید برای دلار می‌گرفتند معامله‌گرانی بودند که هفته گذشته در انتظار برگشت دلار به کانال ۴۰ میلیون تومانی بوده‌اند. آن‌ها از هفته گذشته با خبر ورود سلطان عمان دست نگه داشته‌اند تا معاملات شیرینی را رقم بزنند، اما دلار به این عده رکب زده است.

بوی بهبود از اوضاع بازار‌های مالی به مشام نمی‌رسد

کارشناسان اقتصادی نیز نسبت به مقاومت دلار برای کاهش قیمت بیم دارند و آن را نشانه خوبی نمی‌دانند. در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه دلار به شکل سنتی در خرداد و تیر در کف قیمت سالانه است به تجارت‌نیوز گفت: «این موضوع نگران‌کننده است. زیرا اگر کف قیمت دلار را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان در نظر بگیریم کار برای باقیمانده سال سخت می‌شود؛ این در حالی است که با وجود سیگنا‌ل‌های سیاسی انتظار افت قیمت دلار و برگشت به زیر کانال ۵۰ هزار تومانی را داشتم، اما بازار تمایلی به افت ندارد.»

رکود بی‌سابقه در بازار‌های مالی

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره روند بازار طلا و سکه گفت: «فعلا کاهش اونس جهانی طلا منجر به افت قیمت‌ها در بازار داخلی شده است. این در حالی است که کاهش قیمت دلار، کاهش اونس جهانی طلا و رکود حاکم بر بازار طلا باعث روند کاهشی بازار فلز زرد شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به رویداد‌های سیاسی و خبر سفر سلطان عمان به ایران از ابتدای هفته جاری در صنعت طلا و جواهر رکود خاصی حاکم شده که در طول هفته‌های گذشته رکود بازار به این میزان نبوده است.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اونس جهانی طلا را فاکتوری اثرگذار بر بازار فلز زرد عنوان کرد و افزود: «زمانی که قیمت‌ها در بازار‌های جهانی کاهش می‌یابد، این روند نزولی در بازار داخلی نیز اثرگذار است. اگر چه زمانی اونس جهانی کاهش پیدا می‌کند، در مقابل نرخ ارز در کشور بالا می‌رود که این اتفاق بر صعودی شدن قیمت طلا و سکه اثرگذار خواهد بود.»

روند کاهشی سکه ادامه دارد

امروز یکشنبه ۷ خرداد‌ماه قیمت سکه امامی ۴۵۴ هزار تومان ارزان شد. این سکه که دیروز به کانال ۳۰ میلیون تومانی رسیده بود امروز از نیمه کانال مذبور نیز پایین‌تر آمد و با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان مبادله شد.

امروز قیمت سکه بهار نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۲۰۱ هزارتومانی معامله شد. دیروز تنها قطعه‌ای که تغییر قیمت نداشت نیم‌سکه بود. این قطعه امروز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

همچنین ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان افت قیمت داشت و به کف کانال ۱۱ میلیون تومانی رسید. در روز جاری سکه گرمی کاهش ۱۸۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه امامی ۶ میلیونی شد

امروز قیمت طلا نیز با کاهش قیمت دلار همراه شد. هر مثقال طلا با ۱۳۵ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۳۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۴۹۴ هزار تومان معامله شد. در روز جاری طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۶۱ هزار تومان معامله شد.

امروز و در لحظه نگارش این گزارش حباب تمام قطعات سکه همانند دیروز کاهش داشت. بیشترین مقدار افت حباب مربوط به سکه امامی با ۲۵۴ هزار تومان کاهش حباب بود. حباب سکه بهار نیز ۲۰۹ هزار تومان ارزان شد و همچنان در کانال سه میلیون تومانی نوسان دارد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->