اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

متروی مشهد پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است

  • کد خبر: ۱۶۷۱۲۵
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
متروی مشهد پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور گفت: متروی مشهد پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و دومین شهر بعد از تهران است.

به گزارش شهرآرانیوز، اردشیر احمدزاده در نشست هیئت‌مدیره اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور در مشهد، افزود: نشست‌های اتحادیه هرساله باهدف آشنایی با دستاورد‌های جدید شهر‌ها در حوزه مترو برگزار و بازدید‌هایی از خطوط مترویی آن‌ها انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه امسال نشست اتحادیه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد حمایت‌های خوبی از توسعه و پیشبرد خطوط مترویی این شهر می‌شود که جای تشکر و تقدیر دارد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور تصریح کرد: مترو مشهد پس از تهران دومین شهری است که پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه احداث و بهره‌برداری دارد و توانسته پروژه‌های خود را طبق زمان‌بندی پیش ببرد.

احمدزاده ادامه داد: البته با توجه به شرایط کشور در تأمین مالی با مشکلاتی نیز روبه‌رو است که امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه‌ای که مدیریت شرکت قطار شهری مشهد دارد این مشکلات نیز برطرف شود که دراین زمینه ما نیز در اتحادیه تلاش می‌کنیم تا از همه شهر‌ها از جمله مشهد در حد توان حمایت کنیم.

بررسی طرح استفاده از ریل ملی و حمایت از تولید واگن ملی در اتحادیه قطارشهری‌های کشور

همچنین در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه قطار شهری‌های کشور از بررسی طرح خرید ریل ملی و حمایت از تولید واگن ملی در هیئت‌مدیره اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور خبرداد.

کیانوش کیامرز افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که دراین نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ استقلال حقوق شهرداری‌ها و شرکت‌های قطار شهری بود، زیرا اکنون شرکت‌ها چندپاره شده‌اند و برخی سازمان، برخی به‌صورت مشترک و بعضی نیز شرکت باقی‌مانده‌اند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده شرکت‌های قطارشهری مشهد و تهران که شرکت‌های ساخت و بهره‌برداری آن‌ها مجزا از یکدیگر هستند عملکرد بسیار خوبی داشته و در پیشبرد اهداف موفق‌تر عمل کرده‌اند.

‌کیامرز بابیان اینکه خرید ریل ملی از شرکت ذوب‌آهن اصفهان و همچنین بررسی راهکار‌های حمایت از تولید واگن ملی یکی دیگر از مباحث مطرح‌شده در نشست اتحادیه بود؛ اظهار کرد: تصمیمات خوبی دراین زمینه گرفته شد و مقر رشد تا راهکار‌های مناسب برای عملیاتی کردن آن در شهر‌های مختلف پیش‌بینی و اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در نشست هیئت‌مدیره اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور بررسی مشکلات موجود در احداث مترو اهواز، کرج، کرمانشاه و ... ازجمله تأمین منابع مالی این پروژه‌ها بود که تجربیات شهر‌های مشهد، تهران و شیراز در حوزه تأمین مالی در اختیار این شهر‌ها قرار گرفت.

وی در خصوص تاثیرفعالیت‌های اتحادیه در پیشبرد و توسعه خطوط مترویی کشور نیز گفت: با توجه به اینکه اتحادیه به‌صورت NGO عمل می‌کند؛ توانایی برقراری و برگزاری جلسات مستقیم با دولت و نمایندگان مجلس را دارد و حتی نماینده این اتحادیه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز هست و همین امر باعث می‌شود تا ما اختیار عمل بیشتری برای تأمین منابع به‌طور مستقیم و از طریق اتحادیه با سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت کشور و مجلس داشته باشیم.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه قطار شهری‌های کشور افزود: امیدواریم با پیگیری‌ها و ارائه راهکار‌هایی که در نشست‌های اتحادیه قطار شهری‌های کشور انجام می‌شود؛ شاهد کاهش و رفع مشکلات موجود در مسیر احداث و توسعه مترو‌های کشور ازجمله کلان‌شهر مشهد باشیم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->