به گزارش شهرآرانیوز - موسری درباره الگوریتم بخشهای مختلف اینستاگرام گفته است: «اینستاگرام یک الگوریتم منحصربهفرد برای نظارت بر چیزهایی که کاربران در برنامه مشاهده میکنند یا نمیکنند ندارد.»
در عوض، به گفته او بخشهای مختلف برنامه مانند اکسپلور، ریلز، استوریها و جستجو دارای الگوریتمها و سیستمهای اولویتبندی متعددی هستند که هر کدام از آنها، از سیگنالهای مختلفی برای تعیین رتبهبندی محتوا برای هر کاربر استفاده میکنند.
برای مثال، نحوه نمایش پستهای فید اصلی، با فعالیت کاربران در گذشته و همچنین تعاملاتی که با شخص ارسالکننده پست دارید، تعیین میشود. به همین ترتیب، در استوریها، تاریخچه مشاهده و همچنین احتمال ارتباط نزدیک با فرد در نظر گرفته میشود. از سوی دیگر، پستهایی که در بخش اکسپلور نمایش داده میشوند، عمدتاً براساس پستهایی که «لایک کردهاید، ذخیره کردهاید، آنها را به اشتراک گذاشتهاید و درباره آنها نظر دادهاید» تشکیل میشوند، اما به احتمال زیاد از حسابهایی هستند که هرگز با آنها تعامل نداشتهاید.
در بخش دیگری از این پست، موسری به موضوع شادوبنشدن حسابها میپردازد. به گفته او، هیچ تعریف جهانی برای این کلمه وجود ندارد، اما بسیاری از سازندگان «از آن با این معنی استفاده میکنند که حساب کاربری یا محتوای کاربر بدون توضیح روشنی محدود یا پنهان شده است».
در این پست یک بار دیگر به ویژگی «وضعیت حساب» (account status) برنامه اشاره شده که میتواند اگر یکی از پستها یا حتی حساب کاربران «واجد شرایط» حضور در توصیهها را نداشته باشد، به آنها اطلاع رسانی کند.
او میگوید که اینستاگرام در تلاش است تا زمانی که محتوا یا حسابهای سازندگان از پستهای پیشنهادی برنامه مسدود شده باشد، شفافیت بیشتری را ارائه کند. مدیرعامل اینستاگرام همچنین به این موضوع اشاره کرد که آنها در حال آزمایش «اعلانهای جدیدی هستند تا به سازندگان کمک کنند که از محدود شدن نمایش ریلزهای خود مطلع شوند».
منبع: دیجیاتو