دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان خبر داد: آمادگی ایران برای تدوین برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت با برزیل

  • کد خبر: ۱۶۷۴۸۵
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
امیرعبداللهیان خبر داد: آمادگی ایران برای تدوین برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت با برزیل
وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی ایران برای تدوین و امضای برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت خبر داد و از وزیر خارجه برزیل برای سفر به تهران دعوت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان و «مائورو ویرا» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و برزیل در کیپ تاون آفریقای جنوبی و در حاشیه نشست بریکس دیدار و گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تبریک مجدد پیروزی «لولا داسیلوا» در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم، سیاست‌های مستقل برزیل را مورد توجه و اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: قدمت ۱۲۰ ساله روابط دوجانبه، سرمایه بزرگی برای دو کشور است.

امیرعبداللهیان با اشاره به حجم بالای روابط تجاری دو کشور گفت: برزیل را شریک بزرگ تجاری ایران می‌دانیم. جمهوری اسلامی ایران آماده است که برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت با برزیل را تدوین و امضا کند.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: حمایت برزیل از عضویت ایران در گروه بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه گرایی، حجم تبادل تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل را افزایش خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران از همکاری ارزشمند دولت برزیل در پهلوگیری ناوگروه دریایی ایران در بندر برزیل و برنامه‌ها و گفتگو‌های خوب انجام شده در جریان سفر این ناوگره به دور دنیا تشکر کرد.

امیرعبداللهیان همچنین از همتای برزیلی خود برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

«مائورو ویرا» وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار گفت: با شما هم‌نظر هستم که فرصت خوبی را برای تقویت روابط دوجانبه در اختیار داریم.

وی از دعوت به عمل آمده برای سفر به تهران تشکر کرد و افزود: از سفر به تهران به منظور یافتن راهکار‌های مناسب برای تقویت روابط دوجانبه در تمام سطوح خوشحال می‌شوم.

وزیر امور خارجه برزیل با ابراز امیدواری نسبت به پیشرفت مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها علیه ایران گفت: برزیل با تحریم‌های یکجانبه مخالف است و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، زمینه تقویت روابط دوجانبه را فراهم می‌کند.

در این دیدار طرفین در خصوص انجام برخی برنامه‌های مشترک به مناسبت ۱۲۰ سالگی روابط دوجانبه توافق کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->