رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

۴۲ درصد کارکنان دولت زنان هستند

  • کد خبر: ۱۶۷۵۲
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
۴۲ درصد کارکنان دولت زنان هستند
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی، گفت: ۴۲ درصد کارکنان دولت زن هستند و میزان تحصیلات زنان از مردان بیشتر شده است لذا باید جایگاه مدیریتی زنان و حضور آنان در فرایند‌های سیاستگذاری و برنامه ریزی افزایش داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، معصومه ابتکار امروز چهاردهم بهمن ماه در شورای برنامه ریزی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، افزود:  امروز بیش از هر زمان دیگری هم مردم ایران و هم دنیا چشم دوخته اند تا میزان تحقق آرمان های انقلاب و میزان کارآمدی نظام در دسترسی به این آرمان ها را ببینند لذا همه ما به نوعی مسئولیت داریم و باید به نوبه خود برای ارتقای سطح کارآمدی و موفقیت نظام در اجرای سیاست ها و برنامه ها در راستای رسیدن به اهداف و آرمان ها نقش آفرینی کنیم.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم ایجاد انگیزه برای مشارکت و حضور مردم در عرصه ها و صحنه های مختلف نظام، خاطرنشان کرد: کارآمدی نظام موجب جلب مشارکت مردم در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی می شود. امروز در شرایط سختی قرار داریم و بعد از خروج آمریکا از برجام بدترین و ظالمانه ترین تحریم ها علیه ملت ایران اعمال شده استلذا باید با تلاش بیشتر و جلب مشارکت عمومی و افزایش اعتماد مردم از این گذرگاه با سربلندی عبور کنیم، زیرا پایبندی به آرمان های انقلاب و تعهد به خون شهدا را وظیفه خود می دانیم.

 

تایید صلاحیت ها نباید به حضور مردم لطمه بزند

 

ابتکار با اشاره به اهمیت مشارکت سیاسی و اجتماعی در کلام رهبر انقلاب و تاکیدات ریاست جمهوری، گفت: نباید هیچ اقدامی موجب کاهش مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم شود و یا به اعتماد عمومی آسیب بزند، سلایق سیاسی پایبند به انقلاب و مردم هرگز قابل حذف نیستند و لذا روند تایید صلاحیت ها در جریان انتخابات نباید به حضور مردم لطمه بزند.

 

وی عدالت اجتماعی را یکی از اهداف و آرمان های مهم و مورد اتفاق آحاد مردم ایران در دوران حیات با برکت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: برقراری عدالت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی از جمله دلایل لبیک مردم به دعوت امام راحل مبنی بر تشکیل جمهوری اسلامی بود. یکی از جنبه های عدالت اجتماعی عدالت جنسیتی است که همواره مورد تاکید امام و رهبری نیز بوده و برقراری تعادل بین نقش های فردی و خانوادگی و اجتماعی زنان را دنبال می کند.

 

معاون رئیس جمهور افزود: متاسفانه برخی داشته های دینی و انقلابی را نادیده گرفته و عدالت جنسیتی را برگرفته از اسناد بیگانه می دانند. این در حالی است که خداوند در سوره حجران برتری را در میزان تقوا معرفی می کند؛ نه جنسیت و قومیت و نژاد. القای ابهامات درباره مفهوم عدالت جنسیتی با ارزش های متعالی اسلام و انقلاب در تضاد است و نباید این مفهوم را به دیگران نسبت دهیم. البته عقل و خرد حکم می کند همواره از تجربیات و عبرت های دیگر جوامع استفاده کنیم.

 

نباید دختر بازمانده از تحصیل داشته باشیم

 

ابتکار با بیان اینکه عدالت جنسیتی در دستور کار دولت دوازدهم است، عنوان کرد: شاخص های عدالت جنسیتی در هشت محور اصلی و ۱۷۹ زیرشاخص تصویب شده است. در این راستا نباید دختر بازمانده از تحصیل داشته باشیم. البته قبل از انقلاب ۳۸ درصد دختران بازمانده از تحصیل بودند که این شاخص در حال حاضر سه درصد است و به غلبه سنت های قومی و مناطق کم برخوردار بازمی گردد.

 

وی بیکاری دختران تحصیلکرده را چهار برابر پسران دانست و اضافه کرد: متاسفانه خانواده در حوزه طلاق و فرزندآوری آسیب پذیر شده و لذا سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به ازدواج جوانان و ترغیب زوجین به فرزندآوری پرداخته است. همچنین شاخص های عدالت جنسیتی در حال پایش است و میزان پیشرفت در شاخص های هشت گانه را رصد می کنیم. خوشبختانه گیلان مشکلی در دستیابی به شاخص ها ندارد و همواره استانی پیشرو بوده است. سرمایه های انسانی و طبیعی و اقتصادی استان گیلان فوق العاده است و باید با استفاده از این سرمایه ها مشکل محیط زیست را حل کند. معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رویکرد اصلاح الگوی مصرف را دنبال می کند که می تواند یک فرصت برای رفع مشکل محیط زیست گیلان با محوریت اشتغالزایی باشد.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به حضور زنان روستایی در عرصه های تولید با استفاده از اعتباراد صندوق توسعه ملی، اضافه کرد: یکی از رویکردهای این معاونت توان افزایی زنان روستایی و استانداردسازی محصولات آنان است. در حال حاضر ۴۸ برند محصولات تولیدی زنان ایجاد شده که در راستای سند مذکور است. گیلان نیز این ظرفیت را دارد. امسال آموزش و ترویج بوم گردی و  پرورش گیاهان دارویی با محوریت زنان روستایی و عشایر دنبال می کند و گیلان در اجرای این طرح ها می تواند پیشگام باشد.

 

وی با اشاره به انتصاب ۲۲ درصدی مدیران زن گیلان، متذکر شد: انتظار می رود گیلان قبل از پایان دولت به ۳۰ درصد برسد. البته ۱۳.۶ درصد مدیران ارشد دولت در سال ۹۶ زنان بودند و اکنون به ۲۰ درصد رسیده است. بی تردید این روند مشارکت مردم در صحنه های نظام و اعتماد عمومی را ارتقا می بخشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->