سرخط خبرها
معاون اجرایی شهرداری منطقه خبر داد

اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی برای فضای سبز

  • کد خبر: ۱۶۷۶
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی برای فضای سبز

رضا ریاحی - نوین شهر الهیه، شهر درخت و دوچرخه و شهر الکترونیک القابی است که این روزها برای منطقه12 به کاربرده می‌شود. الهیه، منطقه‌ای جوان با وسعت زیاد و پذیرای بالاترین نرخ مهاجرت در بین مناطق شهری است. بدیهی است منطقه‌ای با این جمعیت رو به افزایش باید تحولی شگرف و ویژه در زیرساخت‌های شهری، عمرانی، کاربری‌های خدماتی و فضای سبز داشته باشد. از این رو برای آگاهی از مهم‌ترین فعالیت‌های اجرایی شهرداری منطقه گفت‌وگویی با معاونت اجرایی شهرداری منطقه12 انجام داده‌ایم.
مهدی حسین‌زاده گفت: در سال‌های گذشته فعالیت‌های عمرانی گسترده‌ای در منطقه12 شکل گرفته است به‌نحوی که با رشد شاخص‌های کیفی شهری حاصل از پروژه‌های عمرانی در این محدوده شاهد اقبال گسترده سرمایه‌گذاران و سازندگان به فعالیت در این منطقه شده و پیش‌بینی می‌گردد جمعیت نوین شهر الهیه تا پایان دهه حاضر به بیش از 150هزار نفر افزا یش یابد.
وی افزود: با عنایت به اینکه تأمین مسیرهای دسترسی مناسب برای عبور و مرور شهروندان جزو مهم‌ترین شاخص‌های کیفی و موجب جلب رضایت‌مندی شهروندان است، در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به این امر در این منطقه انجام شده که در این راستا 35میلیارد ریال اعتبار در سال97 هزینه شده‌است که این فعالیت‌ها منجر به آسفالت بیش از 80درصد معابر محدوده الهیه شده است.
معاون اجرایی شهرداری منطقه به مقوله جمع‌آوری آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت: نظر به ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها و باتوجه به آسیب‌شناسی‌های انجام گرفته برای رفع آب‌گرفتگی معابر منطقه، اجرای کلکتورهای اصلی آب‌های سطحی منطقه در آغاز سال97 مورد توجه قرار گرفت به‌نحوی که با اخذ 40میلیارد ریال و سوق‌دادن دیگر اعتبارات مرتبط به این حوزه، فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شد که موجب رفع تعداد زیادی از نقاط آب‌گرفتگی منطقه شد. امسال تاکنون مبلغ 65میلیارد ریال به این امر تخصیص یافته که با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان امسال این مبلغ به بیش از 95میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
حسین‌زاده با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این حوزه گفت: پروژه تکمیل کلکتور آب‌های سطحی بولوار سجادیه به طول 5700متر که در سال گذشته آغاز شده‌است و با توجه به برنامه زمان‌بندی پروژه تا پایان تابستان امسال پایان خواهد یافت.وی افزود: از دیگر پروژه‌های تعریف شده در این حوزه امسال می‌توان به احداث کانال مجیدیه27 و کانال بولوار الهیه اشاره کرد که با اجرای این پروژه‌ها همه نقاط آب‌گرفتگی اصلی الهیه برطرف خواهد شد.
معاون اجرایی شهرداری منطقه تصریح کرد: از آنجا که بهبود و افزایش فضای سبز شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد شهری همواره مورد توجه بوده و برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه انجام گرفته، اعتبارات عمرانی این حوزه با رشد 260درصدی به 180میلیارد ریال در سال98 افزایش پیدا کرده است از مهم‌ترین پروژه‌ها در این حوزه می‌توان به اتمام پروژه‌های پارک صادقیه، پارک یاسمین در خیابان الهیه50 و اجرای فضای سبز بولوار امیریه تا پایان نیمه اول امسال اشاره کرد.
وی افزود: همچنین بخش اعظم اعتبارات به مبلغ بیش از 100میلیارد ریال مربوط به اجرای سیستم آبیاری مکانیزه منطقه است که با اجرای آن، آبیاری تانکری فضای سبز نواحی یک و دو نوین شهر الهیه کاملا حذف می‌شود که علاوه‌بر اثر مستقیم بر بهبود وضعیت فضای سبز موجود منطقه موجب کاهش اتلاف آب و کاهش هزینه‌های جاری در این بخش می‌شود.حسین‌زاده در ادامه به پروژه‌های توسعه و اصلاح معابر اشاره داشت و افزود: با توجه به ضرورت رشد متوازن امکانات و در راستای رفاه حال شهروندان از طریق توسعه و بهبود معابر دسترسی پیاده، اعتباری بالغ بر 38میلیارد ریال امسال در نظر گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته بیش از 900درصد افزایش خواهد داشت. همچنین شاخص‌ترین پروژه‌ای که در این حوزه در دست اقدام است مربوط به تکمیل پیاده‌رو ضلع شرقی بزرگ‌راه آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی با 20میلیارد ریال اعتبار است .
وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های منطقه امسال می‌توان به اخذ 19میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های اصلاح هندسی، نصب و تعمیرات تجهیزات ترافیکی و اجرای خط‌کشی محوری و عرضی اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->