سرخط خبرها

روشنایی پارک‌ها براساس معیار‌های مشخص است

  • کد خبر: ۱۶۷۹
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
روشنایی پارک‌ها براساس معیار‌های مشخص است
مدیران شهرداری منطقه به درخواست افزایش روشنایی در بوستان‌های محلی پاسخ دادند

رضا ریاحی-حسین برادران‌فر - منطقه نوین شهری، شهر درخت و دوچرخه دارای پارک‌ها و بوستان‌های متعددی است. بوستان موضوعی مینیاتوری، پارک جلوخان آرامگاه فردوسی و بوستان صادقیه ازجمله فضاهای سبزی هستند که از قواره پارک محلی خارج شده‌اند و نقش فرامنطقه‌ای ایفا می‌کنند. در کنار این پارک‌ها و بوستان‌های شهری، لکه‌های فضای سبز متعددی در منطقه وجود دارد که به‌سبب زندگی آپارتمان‌نشینی و نبود امکانات تفریحی مناسب در منطقه باعث استقبال شهروندان از این پارک‌های محلی شده‌ است. حال گروه زیادی از شهروندان با مرکز ارتباطات مردمی137 تماس گرفته و از وضعیت روشنایی این پارک‌ها گله دارند. در گفت‌وگو با تعدادی از شهروندان و مدیران مربوطه این مشکل را  بررسی کرده‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

شاخ و برگ انبوه درختان
سجاد رضایی، یکی از ساکنان منطقه، با اشاره به کمبود روشنایی در بوستان‌های منطقه می‌گوید: منزل ما در نزدیکی پارک آفرینش قرار دارد، این پارک بسیار زیبا یکی از پاتوق‌های ساکنان محل در شب‌های طولانی و گرم تابستان است، اما متأسفانه با وجودی که پایه چراغ‌های زیادی در این بوستان وجود دارد، فضای پارک روشنایی مناسب و کافی را ندارد و از ساعت9 شب به بعد به‌دلیل کمبود روشنایی و حتی تاریکی در برخی نقاط پارک، برای حرکت و رفت وآمد با مشکل روبه‌رو می‌شویم. بنده بارها شاهد برخورد بچه‌ها و دوچرخه‌سوارانی که در حال عبور هستند، بوده‌ام. در واقع وجود شاخ‌وبرگ فراوان درختان مانع پخش نور و روشنایی در پارک می‌شود، دلیل دیگر کمبود روشنایی استفاده‌کردن از قاب‌های مشجر و کدر برای پایه چراغ‌های پارک‌هاست.

 

افراد مشکوک
علی حیدری با اشاره به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در فضای تاریک بوستان‌ها می‌گوید: تاریکی و کمبود روشنایی در بوستان‌های منطقه باعث بروز و گسترش برخی ناهنجاری‌های اجتماعی نیز می‌شود، بارها شده که نوجوانان 16و17ساله با وضعیت و ظاهری غیرمعمول وارد پارک شده و با کشیدن سیگار و انواع مخدرها، متلک‌پرانی‌ و شوخی‌های نابجا فضای خانوادگی و سالم پارک را ناامن و مسموم کرده‌اند. حتی گاهی اوقات نیز برخی افراد مشکوک، سارق و موادفروش به پارک وارد شده و با استفاده از این فضای تاریک به فروش مواد پرداخته و حتی اقدام به سرقت و زورگیری کرده‌اند. این درحالی است که اگر روشنایی به اندازه کافی باشد کسی جرئت خلاف و هنجارشکنی را ندارد.

 

کمبود روشنایی
شریعتی، یکی دیگر از شهروندان با گلایه از کمبود امکانات خدماتی و رفاهی در برخی پارک‌های منطقه می‌گوید: در منطقه ما بوستان‌های بزرگ و وسیعی وجود دارد، یکی از این بوستان‌ها، بوستان صادقیه است، در این بوستان فضای بازی کودکان در شب‌ها نور کافی ندارد و با اینکه کف‌پوش‌ها به محل انتقال داده شده است، بدون کف‌پوش است و زمین خاکی بازی کودکان باعث زخمی‌شدن دست و پای بچه‌ها می‌شود. این شهروند ادامه می‌دهد، استقبال از پارک صادقیه بسیار زیاد است و فضای بازی کودکان بسیار کوچک به نظر می‌رسد.در ادامه این گزارش به‌سراغ مسئولان مربوطه در اداره فضای سبز شهرداری منطقه رفته و پاسخ آن‌ها را در این زمینه جویا شدیم.

 

کمبود نداریم
امیر حسن‌زایی، مسئول برق فضای سبز منطقه، با تأکید بر این مورد که با کمبود پایه چراغ در بوستان‌های منطقه روبه‌رو نیستیم، گفت: نصب پایه چراغ‌های داخل پارک‌ها و فضای سبز براساس قوانین و معیارهای کارشناسی و از پیش تعریف‌شده است و از این لحاظ تفاوتی بین مناطق بالاشهر و پایین‌شهر وجود ندارد، لامپ‌های سوخته نیز هر هفته در بوستان‌های منطقه بررسی و تعویض می‌شود.

 

هماهنگی برای هرس درختان
حسن‌زایی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل اصلی کمبود روشنایی در پارک‌ها فنی نیست، گفت: مشکل اصلی کمبود روشنایی بوستان‌ها، رشد و افزایش شاخ و برگ درختان است که در جلو پایه‌چراغ قرار گرفته و مانع پخش نور می‌شوند، بر همین اساس و برای اصلاح وضع موجود، هماهنگی‌های لازم با همکاران برای هرس شاخ و برگ درختان انجام گرفته است که به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

 

کف‌پوش‌ها به‌زودی نصب خواهند شد
سیدمصطفی پیش‌قدم، کارشناس اداره فضای سبز شهرداری منطقه، نیز درباره فضای بازی کودکان در پارک صادقیه گفت: چندی است که وسایل بازی کودکان بر اساس درخواست‌های متعدد شهروندان به محل انتقال و نصب شده‌ است، همچنین کف‌پوش‌های مورد نیاز تهیه و در هفته جاری عملیات نصب آن انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->