کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

تقلید از سرخ‌ها، نقشه نجات استقلال

  • کد خبر: ۱۶۸۲۲۹
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
  • ۱
تقلید از سرخ‌ها، نقشه نجات استقلال
مسیر بازگشت آبی‌ها به ریل موفقیت با کپی از روی دست یحیی رقم می‌خورد.

استقلال در وضعی قرار دارد که برای بازپس‌گیری عنوان قهرمانی باید انقلابی در ترکیبش به وجود بیاورد؛ کاری که پرسپولیس در ابتدای فصل پیش انجام داد و نتیجه‌اش را هم به بهترین شکل ممکن در این فصل به‌دست آورد.

انقلاب سرخ‌ها به سبک یحیی

حامد لک، علی شجاعی، سعید آقایی، محمدمهدی مهدی‌خانی، محمد شریفی، علیرضا ابراهیمی، آریا برزگر و شرزود تمیروف که عملکرد چندان خوبی نداشتند، جدا شدند. رضا اسدی، رامین رضاییان و احسان پهلوان هم برای ماندن به توافق نرسیدند تا شاهد جدایی بیش از ۱۰ بازیکن از جمع سرخ‌پوشان باشیم. گل‌محمدی برای جایگزینی این بازیکنان، دست روی مهره‌هایی گذاشت که دست‌کم شش‌نفرشان نقش بسیار مهمی در ثبت دبل قهرمانی ایفا کردند.

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی، محمدمهدی احمدی، سعید صادقی، سینا اسدبیگی، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و ابوالفضل سلیمانی نفراتی بودند که عضو پرسپولیس شدند.
بیرانوند، پورعلی‌گنجی، اسماعیلی‌فر و گولسیانی به ساختار دفاعی سرخ‌پوشان آرامش را برگردانند و نتیجه‌اش ثبت بیشترین کلین‌شیت و دریافت کمترین گل بود. در بخش تهاجمی هم سروش رفیعی و سعید صادقی به‌ویژه در نیم‌فصل دوم نمایش خوبی داشتند. سینا اسدبیگی به مهره تعویضی مهم تبدیل شد و یورگن لوکادیا هم در نیم‌فصل اول شش گل حیاتی به‌ثمر رساند. بدین‌ترتیب بیشتر خرید‌ها جواب دادند و موفقیت را به‌دنبال خود به باشگاه آوردند.

خرید‌های ناکارآمد استقلال

اما خرید‌های ناموفق استقلال بیشتر بودند. شهباززاده، حامدی‌فر، زواری و یزدانی عملکرد ضعیفی از خود برجای گذاشتند و پیمان بابایی، محمدحسین مرادمند و رضا میرزایی هم نمایشی پرنوسان داشتند. در این میان مهدی قایدی و محمد محبی، بازیکنان قرضی آبی‌پوشان، خوش درخشیدند، اما درخشش این دو بازیکن برای موفقیت استقلال کافی نبود و درنهایت آن‌ها نه در لیگ و نه در جام‌حذفی نتوانستند به قهرمانی برسند، تا پس از قهرمانی فصل پیش، آن‌ها این فصل را با ناکامی مطلق به پایان برسانند. حالا آبی‌ها اگر می‌خواهند فصل آینده روند ناکامی‌شان را تغییر دهند، در بازه نقل‌وانتقالات تابستانی کار‌های زیادی را در پیش خواهند داشت.

تقلید استقلال از پرسپولیس برای موفقیت

اکنون وقت آن است تا استقلال برای تصاحب عنوان قهرمانی لیگ و بازپس‌گرفتن جام از‌دست‌رفته انقلابی شبیه به ابتدای فصل قبل پرسپولیس را تجربه کند. آن‌ها به خونی تازه نیاز دارند تا به رگ و پی تیم پمپاژ شود و ضعف‌های موجود را هم از بین ببرد؛ نفراتی که با حضورشان بتوانند حرفی جدید برای گفتن داشته باشند. آبی‌ها در فصل گذشته در بخش تدافعی مشکلاتی داشتند و گل‌های بدی دریافت کردند که آن‌ها را در رقابت قهرمانی حسابی عقب انداخت. در بخش تهاجمی هم با وجود ثبت بیشترین گل، آن‌ها نبود مهاجم نوک شش‌دانگ را حس کردند و به‌جز ارسلان مطهری، بقیه نفرات دور از انتظار ظاهر شدند.

وضعیت مبهم و ناامیدکننده آبی‌ها

اکنون باید به انتظار نشست و دید استقلال در پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان چه تغییراتی به‌وجود می‌آورد؛ چند بازیکن یا ستاره از تیم جدا می‌شوند و چه نفراتی قرار است جا‌های خالی را پر کنند. ابوالفضل جلالی قراردادش را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرده و قرارداد قرضی مهدی قایدی و محمد محبی هم تمام شده است و تکلیفشان معلوم نیست. با این اوصاف، استقلال در فصل نقل‌وانتقالات شروع بسیار ناامیدکننده‌ای داشته است و باید بازگشتی بزرگ را از آن‌ها شاهد باشیم.

البته پیش از همه این‌ها باید وضعیت مدیریت این باشگاه مشخص شود تا او بتواند تکلیف سرمربی فصل آینده خود را مشخص کند؛ اتفاقی که با تأخیر در رقم‌خوردن آن روبه‌رو هستیم و درحالی‌که مشخص نیست فصل بعد چه کسی روی نیمکت این تیم حضور دارد، نمی‌توان درباره انقلاب بین نفرات این تیم حرفی زد. بدهی‌های فراوان و قوانین تازه نقل‌وانتقالاتی سازمان لیگ هم به احتمال فراوان دیگرمشکلات مهم آبی‌ها برای ایجاد تغییر در ترکیب تیمشان برای فصل بعد خواهد بود و باید دید آن‌ها چگونه می‌خواهند بر این مشکلات غلبه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
0
0
الکی وقت کشی نکنید استقلال نابود میشه
نکونام بیارید بهتره شناخت داره تا تیم رو جمع و جور کنه یه دستیار خارجی خوب براش بیارید
بازیکن هم اینجوری بگیرید سه ساله تا قهرمان آسیا شیم
دروازه پور حمیدی و صوفیانی از رفسنجان
دفاع وسط منتظری و فلاح و مرادمند
دفاع راست حردانی و تیکدری
دفاع چپ نادری و سلمانی
هافبک ابراهیمی امید و مهدی پور و مهری
تهاجمی رضاوند و شکاری
گوشه راست بابایی
گوشه چپ کوشکی
حمله مطهری و آزادی و کاوه رضایی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->