سرخط خبرها

از آزادی ٨٨ زندانی تا گل‌باران حرم

  • کد خبر: ۱۶۸۳
  • ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
از آزادی ٨٨ زندانی تا گل‌باران حرم
در سالروز میلاد امام رضا (ع) مشهد غرق در شادی می‌شود

نیشابوری
خبرنگار

بیست‌وسوم تیر، روز میلاد امام رضا(ع)، روز جلوه رافت نام گرفته است تا بهانه‌ای باشد برای مهربانی بیشتر مسلمان‌ها در حق یکدیگر. در این روز قرار است تعدادی از زندانی‌های جرائم غیرعمد با پیگیری خادمان امام رضا(ع) و متولیان قضایی استان آزاد شوند. علاوه بر این، در روز تولد ولی‌نعمتمان قرار است بازدید از تمام موزه‌های حرم مطهر رایگان باشد، با مشارکت و همراهی مردم مرقد مطهر گل‌باران شود، ٨٠ نقطه در مشهد نورافشانی شود، به بهترین‌های فضاآرایی محیط زندگی و محل خدمت هدیه اهدا گردد و خیلی اتفاق‌های خوب دیگر تا شادی این روز به دل‌ها بنشیند. آنچه می‌خوانید گزارشی از برنامه‌هایی است که در روز تولد امام رضا(ع) در یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.


﷯ آزادی زندانی‌ها
هفته کرامت که از روز تولد حضرت معصومه(س) در سیزدهم تیر آغاز شده است و تا بیست‌وسوم همین ماه ادامه دارد، هر روزش نامی گرفته تا در آن روز بیشتر موضوعیت پیدا کند.
اگر از روزهایی که گذشته بگذریم، امروز بیستم تیر، شهدا، الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب، بیست‌ویکم تیر، عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی، بیست‌ودوم تیر، تشکل‌های مردمی، پرچم‌دار خدمت کریمانه، بیست‌وسوم تیر، امام هشتم(ع)، جلوه رافت؛ محور وحدت نام گرفته‌اند. به دنبال همین و الگو گرفتن از مهربانی امام هشتم(ع) قرار است ٨٨ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شوند.
آن‌طور که منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، اعلام کرده است، هم‌زمان با تولد امام مهربانی‌ها، در طرح «یا ضامن آهو» این زندانی‌ها آزاد خواهند شد. به گفته وی با پیگیری خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و مسئولان قضایی استان این تعداد زندانی مشمول لطف امام رئوف(ع) واقع شده‌اند و طعم شیرین آزادی را خواهند چشید.


﷯ بازدید رایگان از موزه‌های حرم
از دیگر برنامه‌های سالروز میلاد امام رضا(ع) رایگان شدن بازدید از موزه‌های حرم است. آن‌طور که آستان قدس رضوی اعلام کرده است، در روز یکشنبه هفته آینده دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به مناسبت این ولادت باسعادت می‌توانند از موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی به‌صورت رایگان دیدن کنند .
موزه مرکزی آستان قدس که در صحن کوثر قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ایران به شمار می‌آید که شامل مجموعه‌ آثار متنوع تاریخی و هنری، فرش، گنجینه قرآن و نفایس، تمبر و گنجینه هدایای مقام معظم رهبری است.


﷯ گل‌باران در شب میلاد
مشهدی‌ها چند روز قبل هم‌زمان با روز میلاد حضرت معصومه(س) گل به دست گرفتند تا این روز را به امام رضا(ع) تبریک بگویند؛ حال قرار است این گل‌باران دوبار دیگر تکرار شود.
آن‌طور که اعلام شده است، گل‌باران حرم مطهر رضوی با مشارکت کسبه و شهروندان، فردا بیست‌ویکم تیر هم‌زمان با روز عفاف و حجاب انجام خواهد شد.
همچنین به گفته منبتی، در شب میلاد امام رضا(ع) نیز مراسم گل‌باران حرم مطهر با حضور مردم و همراهی خدام آستانه از ساعت ۱۷ روز یکشنبه از میدان شهدا آغاز می‌شود و تا حرم مطهر ادامه خواهد داشت. همچنین در صبح روز تولد امام رضا(ع) طبق سال‌های قبل، طی مراسمی در صحن آزادی، پرچم و پوشش مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(ع) با حضور خدام، زائران و مجاوران تعویض می‌شود. البته در همین ساعت‌ها مراسم نقاره‌زنی در صحن انقلاب نیز انجام خواهد شد.


﷯ اجرای ٨٠ نورافشانی
از دیگر برنامه‌هایی که قرار است در شب میلاد امام مهربانی‌ها صورت بگیرد، نورافشانی مشهد است. این برنامه در ٨٠ نقطه مشهد انجام خواهد شد.
همچنین حافاظان حرم در روز میلاد در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور می‌یابند و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت رضا(ع) به نوزادان متولد آن روز، در گوش این نوزادان اذان و اقامه خواهند خواند.
جز موارد یادشده، از نقاشی دیواری «یا امام رضا(ع)» به مساحت ٢٢٠ مترمربع در حاشیه بولوار شهید حاجی حسنی‌کارگر ٧ نیز رونمایی خواهدشد. همچنین جشن جمعه‌های بانشاط در فضاهای عمومی و تورهای گردشگری در بافت پیرامون حرم برگزار می‌شود. البته جشن دیگری هم با نام جشنواره شهر شاد با مشارکت مناطق ۶ و ٧ و ثامن در کمپ زائرپذیر غدیر به مناسبت همین ایام برپا خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->