کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

دلایلی بر جذابیت دربی ۹۲

  • کد خبر: ۱۶۸۵۹
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
دلایلی بر جذابیت دربی ۹۲
شهرآورد ۹۲ در حالی برگزار خواهد شد که دلایلی زیادی برای زیبا شدنش وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نود و دومین اپیزود از شهرآورد پایتخت روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی و از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه با سوت بیژن حیدری آغاز می‌شود. جدالی همیشه حساس که برای هواداران این ۲ تیم به اندازه یک جام ارزش و اهمیت دارد. در طول تاریخ این علاقه و شور نه تنها هیچوقت کم نشده بلکه روز به روز به میزان آن افزوده شده است.

با این حال کیفیت فنی شهرآورد‌ها خصوصا در یکی ۲ دهه اخیر با تنزل روبرو شده و خیلی اوقات شاهد تساوی‌های بدون گل و یا بازی‌های محتاطانه از جانب هر ۲ طرف هستیم. علل گوناگونی در به ثبت رسیدن نتایج کم‌گل در دربی تاثیرگذار بوده است. ترس از دست دادن جایگاه، پیشی گرفتن حواشی از متن، ضعف بازیکنان و عدم تمرکز آن‌ها که دست به دست هم داده و گه‌گاه علاقمندان به این ۲ تیم را ناامید کرده است. با این وجود هر بار جامعه فوتبال امیدوار است و گاهی خود را امیدوار می‌کند تا شهرآوردی درخور تماشا کند چرا که این بازی ویترین فوتبال باشگاهی کشورمان به حساب می‌آید.

پس این شهرآورد جذاب می‌شود چون:

این شهرآورد جذاب می‌شود، چون فرهاد و یحیی روحیه هجومی دارند. سرمربی استقلال در زمان بازیگری مهاجم بود و سرمربی پرسپولیس یک مدافع. با این حال هر ۲ در مدتی که کار مربیگری را انجام داده‌اند به وضوح نشان داده‌اند که طرفدار فوتبال تهاجمی هستند. هر ۲ جوان به حساب می‌آیند و روحیه جاه‌طلبی در رگ و پی‌شان موج می‌زند. هر ۲ دوست دارند تا برنده این مسابقه باشند و برای اولین بار طعم پیروزی در این جدال بزرگ به عنوان سرمربی را بچشند. هیچکدام در بند اعداد و آمار و ارقام نیستند.

این شهرآورد جذاب می‌شود، چون پیروزی در این مسابقه هر ۲ سرمربی را از زیر سایه نفر قبلی بیرون می‌آورد. این ماجرا بیشتر متوجه فرهاد مجیدی است تا یحیی گل‌محمدی. با این حال هنوز در رسانه‌ها و در گپ و گفت‌های بین هواداران شاهد مقایسه استراماچونی-مجیدی و کالدرون- گل‌محمدی هستیم. پیروزی در این مسابقه یعنی رهایی از سایه سنگین این ۲ خارجی موفق. البته که روی دیگر ماجرا هم هست. باخت در این دیدار یعنی افزایش وسعت این سایه که می‌تواند نفس‌گیر باشد.

این شهرآورد جذاب می‌شود، چون استقلال برای جبران فاصله با پرسپولیس در جدول نیاز به برد در آن دارد. یک مسابقه ۶ امتیازی که پیروزی در آن گامی بلند است برای رسیدن به قهرمانی. آبی‌ها برای ماندن در کورس و رسیدن به رقیب دیرینه خود نیازمند سه امتیاز هستند. آن‌ها بازی رفت را نیز با شکست پشت سر گذاشتند و اصلا دوست ندارند در این فصل مقابل رقیب سنتی خود بدون برد باشند.

این شهرآورد جذاب می‌شود، چون پرسپولیس با اعتماد به نفس فراوان و آرامش خاطر مثال‌زدنی وارد گود می‌شود. آن‌ها در جدول دستِ بالا را دارند و برنده بازی رفت نیز بوده‌اند. در تقابل‌های اخیر نیز اکثرا با توفیق همراه بودن‌اند و همه این‌ها باعث می‌شود تا آرامش بیشتری برای جدال با استقلال داشته باشند. در کنار این موارد تجربه بالاتر بازیکنان پرسپولیس را نیز اضافه کنید. آن‌ها می‌توانند با اتکا به این فاکتور‌ها با خیال راحت‌تر به سمت دروازه استقلال بیایند و استرس کمتری داشته باشند. البته که این آرامش خاطر ممکن است وجهه دیگری نیز داشته باشد و منجر به محتاط شدن بازی از سوی تیم قرمزپوش میدان شود که امیدواریم اینطور نشود.

این شهرآورد جذاب می‌شود، چون استقلال در خط دفاعی با مشکل مواجه است و نیود سیاوش یزدانی و عارف غلامی نیز به این مساله دامن زده است. در سوی مقابل پرسپولیس در ۹ بازی اخیر خود موفق به گلزنی شده است. ضعف خط دفاعی استقلال به تیم رقیب این کمک را می‌کند که راحت‌تر به گل برسد. در سوی مقابل هم البته باید به این مساله اشاره کنیم که بهترین خط حمله لیگ باید مقابل بهترین خط دفاع لیگ پیکار کند. استقلال پیش از این مقابل تراکتور، سپاهان و شهر خودرو نیز که در خط دفاعی عملکرد بسیار خوبی داشتند به هفت گل دست پیدا کرد. فرهاد مجیدی هم در سه مسابقه این فصل خود با آبی‌ها ۱۰ گل به ثمر رسانده و این‌ها باعث می‌شود تا کار برای شاگردان گل‌محمدی در بسته نگه داشتن دروازه سخت‌تر شود.

این شهرآورد جذاب می‌شود، چون ستاره‌های آماده‌ای در ترکیب ۲ تیم حضور دارند. مهدی ترابی و مهدی قائدی گل سرسبد این ستاره‌ها هستند. هر ۲ در بهترین فرم خود قرار دارند و می‌خواهند در شهرآورد نیز مقابل یکدیگر خوش بدرخشند. به این جمع باتجربه‌هایی، چون وریا غفوری و احمد نوراللهی را نیز اضافه کنید. هر ۲ در این فصل بار‌ها دست تیم خود را گرفته‌اند و به عنوان یک بازیکن باتجربه در امر گلزنی نیز موفق بوده‌اند. انگیزه خاص بازیکنانی، چون علی علیپور و علی کریمی برای جبران مافات اتفاقات ماضی جزو جذابیت‌های این مسابقه خواهد بود. دربی اولی‌هایی، چون ارسلان مطهری و کریستین اوساگونا نیز می‌توانند شگفتانه این شهرآورد باشند.

این شهرآورد جذاب می‌شود، چون انسان به امید زنده است. امیدواریم بشود آنچه باید و شاهد یک تقابل سراسر هیجان باشیم و این نباشد که تنها شهرآورد ۹۲ پر باشد از حاشیه. امیدوار و دلخوش هستیم به تاریخی شدن این مسابقه و اینکه هر ۲ تیم بتوانند بهترین نمایش را داشته باشند پس انرژی مثبت خود را روانه شهرآورد ۹۲ می‌کنیم.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->