تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است
سرخط خبرها

مال‌خری ۳ میلیاردی در پوشش سمساری

  • کد خبر: ۱۶۸۶۳۷
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
مال‌خری ۳ میلیاردی در پوشش سمساری
پلیس مشهد دکان گروه ۴ نفره مجرمان سابقه‌دار را در جاده سیمان تخته کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح نوزدهم خردادماه بود که پایشان به پایگاه شمال پلیس آگاهی کشیده شد. هر دو پسرعمو هستند و با یک‌عمر کارگری توانسته بودند روی پایشان بایستند. می‌گفتند مثل برادر هستند و با کلی قرض‌وقوله از اسفندماه سال پیش کارگاه ساخت مبل را در جاده کلات راه انداخته‌اند، اما داروندارشان یک‌شبه از دستشان رفته است. سارقان هم هرچه دستشان آمده بود، برده و کارگاه دو جوان بخت‌برگشته را جارو کرده بودند.
خوشبختانه پسرعمو‌ها فکرش را کرده بودند و کارگاهشان به دوربین مداربسته مجهز بود. دوربین‌ها هم از دید سارقان مخفی مانده بود و همین شد تا هویت یکی از آن‌ها برملا شد.

از سارقان سابقه‌دار است و مدتی هم در زندان بوده است. ردش را در حوالی جاده سیمان و منطقه رسالت مشهد گرفته بودند و همین سرنخ‌ها موجب شد که کارآگاهان پلیس، او را در مخفیگاهش در جاده سیمان به دام بیندازند.
ابتدا مقر نمی‌آمد و مدعی بود که خیلی سال است دور خلاف را خط کشیده است، اما تصاویر دوربین‌های مداربسته یک کارگاه تولیدی در شهرک صنعتی کلات، اظهاراتش را نقض می‌کرد. تصاویر، گویای حقیقتی بود که نشان می‌داد مرد پنجاه‌ساله با همدست دو نفر دیگر شبانه به محل وارد شده و بیش از یک‌میلیارد ریال لوازم کارگاهی را سرقت کرده‌اند.

همین اطلاعات کافی بود تا متهم سابقه‌دار به حرف بیاید و راز سرقت‌های سریالی‌اش را لو دهد. مأموران با اطلاعاتی که این شخص در اختیارشان قرار داده بود، دو سارق سی و سی‌ودوساله را که برادر هستند، شناسایی و در منطقه رسالت به دام انداختند.

زمانی که مأموران مرد میان‌سال را به پلیس آگاهی انتقال داده و او را با سه متهم به سرقت‌های سریالی روبه‌رو کردند، مدعی شد که نه آن‌ها را می‌شناسد و نه تابه‌حال این افراد را دیده است. همین اظهاراتش موجب شد تا سارقان جیک‌وپوک نقشه‌های مجرمانه خود را با این شخص لو دهند.

آن‌ها به‌اتفاق در جلسه بازجویی به کارآگاهان پلیس گفته‌اند که به پیشنهاد این شخص مرتکب سرقت از کارگاه‌های تولیدی مبل و محصولات چوبی شده و این شخص اموال سرقتی را در قالب مغازه سمساری فروخته است.
دیگر راهی برای کتمان حقیقت پیش پای مال‌خر اموال مسروقه نمانده بود. شواهد و ادله کافی علیه این شخص وجود داشت از همین رو او به حرف آمد و اظهارات همدستانش را پذیرفت و به جرمش اعتراف کرد.

پرده آخر

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به جزئیات یک پرونده سرقت‌های چندمیلیاردتومانی در جاده کلات، بیان کرد: این پرونده در حالی در دستورکار کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی قرار گرفت که سارقان به چند کارگاه تولید محصولات چوبی در شهرک صنعتی کلات دستبرد زده بودند. آنچه از شواهد امر پیدا بود، سارقان در این جرائم به‌طور گروهی عمل کرده و با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ خود را به محل رسانده و نقشه خود را عملی کرده بودند.

سرهنگ احمد نگهبان گفت: در تحقیقات این پرونده، مأموران ما ابتدا متهم اصلی را با به‌دست‌آوردن مشخصات ظاهری و هویتی‌اش در مخفیگاهش به دام انداخته و تعدادی لوازم مسروقه کارگاهی را کشف و ضبط کردند. در ادامه دو همدست او هم دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: متهمان با یک مال‌خر اموال مسروقه همکاری داشتند که او نیز در مغازه‌اش دستگیر و مأموران طی بازرسی از این واحد تجاری تعداد درخورتوجهی اموال مسروقه شامل دستگاه جوش، سنگ فرز، دریل، موتور کولر آبی، دینام خودرو، دستگاه چمن‌زن، هواکش کارگاه‌های صنعتی و... را کشف و ضبط کردند. همچنین یک دستگاه خودروسواری پژو ۴۰۵ که متهمان برای ارتکاب جرم از آن استفاده می‌کردند، توقیف شد.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: متهمان از دو ماه پیش فعالیت مجرمانه خود را آغاز کرده و تاکنون به ۱۰ کارگاه صنعتی و تولیدی مصنوعات چوبی در جاده کلات دستبرد زده‌اند. اطلاعاتی که متهمان به‌دام‌افتاده صراحتا به آن اعتراف کرده‌اند. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته و گردش مالی حساب‌های متهمان، این گروه تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان لوازم صنعتی و محصولات تولیدی را سرقت کرده‌اند. تحقیقات از این افراد همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->