پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

افزایش ۴۳ درصدی مستمری بیمه‌شدگان صندوق روستایی

  • کد خبر: ۱۶۸۸۵۱
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
افزایش ۴۳ درصدی مستمری بیمه‌شدگان صندوق روستایی
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: به‌منظور حمایت از مستمری بگیران صندوق و با هدف ایجاد کفایت مستمری، برای نخستین بار در دولت سیزدهم میزان ۴۳ درصد حقوق مستمری بگیران صندوق افزایش پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، «بیت الله برقراری» در نشست با مدیران ستادی و استانی اظهار داشت: پارسال برای نخستین بار در مدت فعالیت ۱۷ ساله صندوق ثبت نام بیش از ۳۱۸ هزار نفر در سامانه بیمه‌ای صندوق انجام شد که با وجود اختیاری بودن بیمه اجتماعی، جذب این تعداد در طول این مدت فقط به واسطه یک اقدام جهادی و انقلابی با پشتوانه دقیق علمی و کارشناسی امکان پذیر شده است. همچنین با تمدید بیش از ۸۴ درصد از بیمه شدگان یک اقدام بی نظیر انجام شد.

وی افزود: جذب بیش از ۵۴۰ هزار نفر بیمه شده جدید پس از استقرار دولت مردمی سیزدهم، از مهمترین اقدامات بود. دولت در خصوص سیاست‌های افزایش رفاه اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر جامعه، توسعه چتر بیمه‌ای در مناطق روستایی و عشایری، کاهش فاصله طبقاتی و نیز مهاجرت معکوس از شهر به روستا اهتمام ویژه‌ای داشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به تدوین برنامه پنج‌ساله گفت: بیش از سه‌هزار نفر ساعت مشورت و کار تخصصی برای نخستین بار در مدت ۱۷ سال فعالیت صندوق، برنامه راهبردی با مشارکت همه صاحبان فرآیند، مدیران و کارگزاران برتر در مجموعه صندوق از سراسر کشور تدوین شد و به‌طور رسمی از ابتدای سال گذشته وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.

وی گفت: برای نخستین بار «قرارگاه کرامت» در دهه کرامت با رمز «یا علی بن موسی الرضا» با هدف جذب حداکثری پوشش بیمه اجتماعی افراد فاقد بیمه تشکیل شد که به صورت هفتگی و به پشتوانه ساعت‌ها مطالعه کارشناسی همکاران با حضور مسئولین ذیربط و با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان‌ها و نهاد‌ها در حال فعالیت است.

برقراری ادامه داد: ضرورت تشکیل قرارگاه کرامت ناظر بر اسناد بالادستی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر برخورداری یکایک افراد جامعه از تأمین اجتماعی است.

وی تاکید کرد: جامعه هدف صندوق انسان‌های بسیار شریف و قانعی هستند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. همه تلاش‌ها باید برای هم افزایی در جذب بیمه شده جدید باشد. در همین راستا با دستگاه‌های همسو، اداره‌ها و نهاد‌های مختلف با اهداف مشترک و با محوریت جامعه کشاورزان، روستائیان و عشایر مانند معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم رئیس جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و بسیاری از ارگان‌های مرتبط با این موضوع در حال همکاری هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به وضعیت صندوق گفت: پایداری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با مطالعات کارشناسی و علمی همراه با اقدامات انجام شده در دولت مردمی سیزدهم تا سال ۱۴۲۲ خورشیدی مثبت شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه سطوح درآمدی به عنوان یک مسئله جدی برای صندوق‌ها به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر به دغدغه جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده بود، با خرد جمعی، تلاش و پیگیری‌های مدیران و همکاران پرتلاش صندوق برای نخستین بار توانستیم با افزایش ۶۰ درصدی در سطوح درآمدی و ارتقای بهینه سرمایه گذاری‌ها و منابع مالی صندوق، دو سطح درآمدی به سطوح درآمدی هشتگانه صندوق اضافه کنیم که با اقبال عمومی مردم در شهر‌های مختلف کشور مواجه شد و بارقه امید در دل جامعه هدف ایجاد کرد.

برقراری خاطرنشان کرد: مجموعه تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مرکزی صندوق که با مشارکت فعال مدیران استانی همراه معاونین و مدیران ستادی موجب شد جایگاه مدیریت‌های صندوق در استان‌ها ارتقاء یافته و در نتیجه مدیران ارشد استان در تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی و اجتماعی از نظرات مدیران استانی صندوق استقبال کنند.

وی با اشاره به افزایش بودجه صندوق گفت: با پیگیری‌های متعدد در سطوح مختلف اجرایی از مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد تصمیم گیر در دولت و وزارت متبوع، بودجه صندوق با رشد ۱۶۷درصدی از یک هزار و ۵٠ میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد تومان، نشان از توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در راستای اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی دولت مردمی سیزدهم و تأکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر توجه ویژه به معیشت روستائیان و عشایر، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به بیمه شدگان تحت پوشش و جلب رضایتمندی ایشان، ۲۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۶۰ میلیارد ریال بدون ضامن و بدون مراجعه به بانک توسط صندوق برای اولین بار به مستمری بگیران صندوق پرداخت شد.

وی اضافه کرد:اجرای بیمه تکمیلی درمان برای اولین بار یکی از خدمات بی نظیر صندوق در طول مدت فعالیت خود برای مستمری بگیران صندوق بوده است که در سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان اجرا شد.

به گفته برقراری: در حال حاضر ۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان می‌باشند و از تعهدات بیمه تکمیلی درمان از قبیل پرداخت هزینه‌های بستری، عینک، ویزیت و پاراکلینیک استفاده می‌کنند. ارائه خدمات و سطح پوشش مناسب با پایین‌ترین هزینه پرداختی توسط مستمری بگیران صندوق از ویژگی‌های بیمه تکمیلی درمان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->