به گزارش شهرآرانیوز، حمید طریفی حسینی امروز، ۲۷ خرداد، در همایش توانمندسازی معلمان ابتدایی در مشهد اظهار کرد: توانمندسازی معلمان از اصلیترین برنامههای در دست اقدام راهبران آموزشی سال تحصیلی در وزارتخانه است.
وی با اشاره به رویکردهای جدید آموزشی در بخش آموزش ابتدایی کشور افزود: رویکردهای نوین آموزشی پیشرانهای فرآیند یاددهی و یادگیری در مدارس ابتدایی است. همچنین تسلط بر روشهای مدیریت کلاس موجب نظمبخشی به کلاس، یادگیری بهتر و پرورش مهارتها و تواناییهای دانشآموزان میشود.
طریفی حسینی افزود: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای با هم زیستن و یادگیری برای زیستن چهار اصل اساسی تعلیم و تربیت است که باید در قالب یک روش تدریس فعال آن را به دانشآموزان آموخت.
وی با تبیین اهداف بخش آموزش ابتدایی به بررسی رویکردهای جدید آموزشی اشاره کرده و گفت: رویکردهای جدید آموزشی با جامعهگرایی، آزادی عمل و تجربه همراه است. براساس این رویکرد مسیر حرکت از فردگرایی به سمت جامعهگرایی روشن میشود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه ارزشیابی کیفیتوصیفی در مدارس را بخش جداییناپذیر بهسازی برنامه درسی مدارس توصیف و اضافه کرد: در این ارزشیابی «همکاری» بر «رقابت استرسزا» ارجحیت دارد و این موضوع باید در کلاسهای درس مد نظر قرار گیرد.
در این دوره ۱۶ ساعته ۹۳ معلم و مدرس از استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و گلستان در مشهد آموزش میبینند که به صورت شبکهای و خوشهای در قالب طرح شهید همت در تابستان برای همه معلمان دوره ابتدایی اجرا خواهد شد.
این طرح با هدف بسط و توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش، دانش تخصصی و صلاحیت حرفهای مدیران، ایجاد فرصتهای برابر آموزشی و پرورشی برپا شده است.