بندِ حیات مشهد | گذری بر تاریخ سدسازی و نقش سد «گلستان» در تأمین آب شرب مردم ارض اقدس مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: ایمن‌ترین حمل‌و‌نقل کشور را داریم ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۲ پروژه عمرانی شهر مشهد ساخت و خرید ۳۴۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۴) | احتمال تداوم آلودگی هوا تا صبح فردا بیش از نیمی از بوستان‌های شهر مشهد زمین بازی کودکان دارند | ۳۸۴ زمین به وسایل بازی استاندارد مجهز شدند آلودگی هوای مشهد از وضعیت اضطرار عبور کرد (یکشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۴) ۱۲ قرن کم‌آبی در مشهد پیشنهاد اضافه‌شدن کارگروه «جمعیت و خانواده» به آیین‌نامه نشان مشهدالرضا(ع) ارائه خدمات فرامرزی اتوبوسرانی مشهد و تقویت ناوگان منتهی به حرم مطهر رضوی در ایام اربعین مشهد باید به سمت رایگان شدن پروانه ساختمانی حرکت کند | احیای بافت‌های فرسوده نیازمند کمک دولت است آماده‌سازی ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق تامین آب مورد نیاز برای آبیاری کمربند سبز جنوبی از بند گلستان اعزام ۴۵۰ نیروی خدمات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مشهد به نجف + ویدئو بهره‌برداری موقت از ایستگاه دائمی استقبال از زائران در محور نیشابور-مشهد | ظرفیت همزمان میزبانی از دو هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر دو برابر شدن سهم منابع آلاینده داخلی | هشدار برای تنفس در مشهد شهردار مشهدمقدس خبر داد: نصب ۱۵۷ قطعه بتنی (سگمنت) تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده شمارش معکوس برای تکمیل پروژه بزرگ تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب| روایت شهرآرانیوز از آخرین وضعیت پیشرفت کلان‌پروژه‌های شهر مجید طهوریان عسکری: مدیریت شهری تحول بزرگ در بولوار شاهنامه ایجاد کرد کمبود ۷۰۰۰ جای‌پارک در سطح شهر مشهد
سرخط خبرها
نسبت به سال گذشته برای سال ۹۸ محقق شد؛

افزایش ۶ برابری اعتبار روکش آسفالت معابر شهری مشهد

  • کد خبر: ۱۶۹۹۱
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
افزایش ۶ برابری اعتبار روکش آسفالت معابر شهری مشهد
شورای شهر مشهد در بودجه سال آینده اولویت تکمیل پروژه‌های کلان‌شهری را دنبال می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسین ودیعی عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از آنجا که شهرداری‌های منطقه در میدان کار حضور داشته و به نیاز‌های محلات اشراف کاملی دارند لذا تشخیص‌های دقیق‌تری دارند و مسائل و مشکلات محلات و معابر و مردم را بهتر درک کرده و به آن‌ها آگاه هستند، لذا پروژه‌های در حال اجرا توسط شهرداری‌های منطقه برای شورا دارای اهمیت بالایی است.
وی با اشاره به اینکه بر طبق روال، مناطق هرساله پیشنهاد‌های خود را برای پروژه‌های عمرانی سال آینده به حوزه ستادی اعلام می‌کنند و در بخش‌های مختلف معاونت‌های حمل‌ونقل و عمران، شهرسازی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی بررسی می‌شود، گفت: گاهی اوقات برخی پروژه‌های مناطق با تأخیر یا کندی مواجه می‌شود که این مشکل نه از سر کم‌اهمیتی آن‌ها بلکه به دلیل محدودیت‌های بودجه است.

به گفته وی، ازآنجاکه پروژه‌ها در معاونت‌های مربوطه بررسی و سپس به حوزه برنامه‌ریزی ارجاع می‌شود، در حوزه معاونت برنامه‌ریزی باید بین پروژه‌ها و منابع ورودی تعادل ایجاد کرده و بین منابع و پروژه‌ها تعادل برقرار شود تا بتوان با روال منطقی و سرعتی مناسب پروژه‌ها را آغاز کرد؛ لذا اینکه در هر منطقه پروژه‌ای که تشخیص داده‌شده و نیاز منطقه بوده آیا امکان اجرا دارد یا خیر بستگی به منابعی دارد که بر طبق پیش‌بینی‌های شهرداری امکان جذب آن‌ها در طی سال وجود داشته باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر منابع پیش‌بینی‌شده به نسبت نیاز پروژه‌های عمرانی در مناطق شهر نباشد، معاونت برنامه‌ریزی پروژه‌های موردنیاز یا در حال اجرا را اولویت‌بندی کرده و در فاز‌های گوناگون مجوز اجرای پروژه‌ها را صادر می‌کند.
وی گفت: به‌هرحال منابع شهرداری محدود است که اگر این‌گونه نبود با توجه به آنکه شهرداران مناطق از نزدیک به نیاز‌ها و ضروریات منطقه و محلات زیرمجموعه خود اشراف دارند بی‌شک موردعلاقه همه مدیران شهری خواهد بود که تمام پروژه‌های مورد تقاضای مناطق به اجرا برسد.
ودیعی ادامه داد: کمیته‌های نظارتی نیز در تعادل بخشی و اولویت‌بندی پروژه‌های مناطق می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند و در مشاورت با شهرداران مناطق و انتقال اطلاعات لازم به کمیسیون‌های شورا همچنین پیگیری جابجایی منابع برای تأمین اولویت‌های مناطق مؤثر باشند.

نهضت آسفالت؛ ۶ برابر همیشه
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ آنچه برای روکش آسفالت معابر در بودجه شهرداری دیده‌شده بود ۲۲۰ میلیارد تومان بود، اما در اصلاحیه بودجه که در شورا بررسی و تصویب شد به‌صورت غیر نقد ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر به این بودجه افزوده شد.
وی افزود: بدین ترتیب رقم اعتبار روکش آسفالت معابر شهری مشهد به نزدیک ۶ برابر بودجه سال قبل از آن رسید و مقدمات اجرای نهضت آسفالت را فراهم کرد. در این بحث آنچه موردنیاز معاونت عمران شهرداری مشهد در سال جاری بود در کمیسیون بودجه و شورای شهر تأمین و موافقت شد و شهرداری موفق شد بخش اعظم نیاز‌های شهر را در این موضوع برآورده سازد.

ودیعی با تأکید بر اینکه نهضت آسفالت با درصد بالایی از موفقیت و رضایت در شهر همراه بوده افزود: بررسی بودجه ۹۹ مدتی است در کمیسیون‌های شورا آغاز شده و تا نیمه اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این مدت احتمال آن وجود دارد به جمع‌بندی برسیم که به‌صورت متمرکز روی یک پروژه عمرانی خاص مانور داده‌شده و اقدامی مشابه نهضت آسفالت را در موضوعاتی همچون پیاده‌روسازی یا مناسب‌سازی شهر برای توان¬یابان در نظر بگیریم.
وی گفت: هرچند این موضوعات به‌صورت جاری در شهر در حال انجام است، اما شاید در بررسی‌های بودجه ۹۹ به این جمع‌بندی برسیم که روی یکی از این موضوعات یا موضوعات مشابه متمرکز شویم تا در مدت حداکثر شش ماه در شهر اقدامات مؤثر و چشمگیری در آن خصوص انجام شود.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: شهرداری اولویت‌های خود را برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی در قالب بودجه ۱۲۷ هزار میلیارد ریالی اعلام کرده و این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است تا در صورت نیاز به تغییر یا اصلاح مواردی از آن و تأکید بر اولویت‌های موردنظر شورا اقدام شود.
 
وی افزود:در این موضوع کمیسیون‌های «عمران، حمل‌ونقل و ترافیک»، «شهرسازی و معماری»، «خدمات شهری» و «برنامه‌وبودجه» نقش مؤثری دارند تا لایحه بودجه با اولویت‌های شورا تطابق یابد. همچنین در خصوص سهمیه ۵ درصدی شورا‌های اجتماعی محلات از بودجه جاری، منتظر ارزیابی و اعلام نظر کمیسیون فرهنگی هستیم تا در صورت صلاحدید و اولویت‌بندی کمیسیون، این سهم افزایش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->