اوسمار ویرا سرمربی بوریرام تایلند شد هادی رضایی: کاروان ورزشکاران پارالمپیک پاریس به مشهد می‌آیند + ویدئو بازداشت نفر هشتم در پرونده فساد فوتبال! بیرانوند در فکر بازگشت به پرسپولیس! سپاهان روی دست پرسپولیس و استقلال بلند شد سرمربی اسبق استقلال تماشاگر جام ملت‌ها سفر قلعه نویی به مالزی  پیغام محبی به نکونام: به ایران برنمی‌گردم زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! استقلال توان خرید قایدی را ندارد| ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جذب باشو ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند نتیجه بازی انگلیس و اسلوونی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| سرد و بی‌روح مثل تیم ساوت‌گیت درویش راضی از خرید اسپانیایی! دلیل عدم تمدید امیری با پرسپولیس چه بود؟
سرخط خبرها

خانه‌تکانی تابستانه خط آتش سرخ‌ها

  • کد خبر: ۱۷۰۱۱۲
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
خانه‌تکانی تابستانه خط آتش سرخ‌ها
تغییر در مهره‌های هجومی، مهم‌ترین برنامه نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس خواهد بود.

با وجود آنکه یحیی گل‌محمدی برای ماندن در پرسپولیس و ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت چراغ سبز نشان داده، هنوز فهرست خرید و البته لیست مازادش را نهایی نکرده است. پرسپولیس در فصلی که گذشت، توانست ۴۶ گل به‌ثمر برساند، اما آمار مهاجمان پرسپولیس قابل‌قبول نبود و یورگن لوکادیا که شمار بازی‌هایش در لیگ‌برتر ایران دورقمی هم نشد، با شش گل زده برترین مهاجم پرسپولیس در فصل گذشته بود.

در کنار لوکادیا، نام شیخ دیاباته با سه گل زده و عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی و لیاندرو پریرا با یک گل زده در لیگ‌برتر به چشم می‌خورد که این مسئله نشان‌دهنده ضعف مشهود خط حمله پرسپولیس است. به‌نظر می‌رسد گل‌محمدی در بازار تابستانی به سراغ تغییر در خط حمله تیمش برود و در فصل آینده شاهد یک خانه‌تکانی اساسی در خط آتش سرخ‌ها باشیم.

خداحافظی با خارجی‌های بی‌کیفیت

شیخ دیاباته که در تیم استقلال به‌عنوان آقای گلی لیگ‌برتر هم دست پیدا کرد، به جمع یاغی‌های فوتبال ایران اضافه شد و پذیرفت در تیم پرسپولیس هم در لیگ‌برتر ایران به میدان برود. اما دیاباته به‌واسطه مصدومیت‌های سریالی، بخش مهمی از فصل را از دست داد و جمعا برای تیمش سه گل زد. قرارداد دیاباته با پرسپولیس به پایان رسیده است. او در مصاحبه‌ای رسمی هم اعلام کرد که در پرسپولیس نمی‌ماند و به‌نظر می‌رسد که گل‌محمدی هم تمایلی به حفظ او ندارد.

لیاندرو پریرا هم در نقل‌وانتقالات زمستانی به جمع سرخ‌پوشان پایتخت پیوست و گل‌محمدی امیدوار بود که این بازیکن بتواند جای خالی لوکادیا را پر کند، اما مهاجم برزیلی از کیفیت خوبی برخوردار نبود و فقط یک‌بار موفق به گل‌زنی برای سرخ‌پوشان شد. با وجود آنکه یک فصل دیگر از قرارداد پریرا باقی مانده است، گفته می‌شود گل‌محمدی تمایلی به حفظ این مهاجم برزیلی ندارد و از مدیران باشگاه خواسته است مقدمات جدایی او را فراهم کنند.

انتخاب دشوار بین عبدی و عمری

فهرست پرسپولیس برای فصل جدید تکمیل است و سرخ‌پوشان پایتخت به‌واسطه قانون جدید دست‌کم باید دو بازیکن را از فهرستشان خارج کنند تا به نقطه تعادل برسند و بتوانند بعد از آن فعالیتشان را آغاز کنند. باتوجه‌به محدودیت‌های اعمال‌شده، فهرست پرسپولیس اکنون ۲۱ بازیکن دارد و در آن محمد عمری و وحدت هنانوف نیز سهمیه بزرگ‌سال محسوب می‌شوند. بر اساس قانون تازه لیگ، سرخ‌پوشان می‌توانند نوزده بازیکن بزرگ‌سال داشته باشند و همین مسئله باعث شده است گل‌محمدی با دقت بیشتری به‌دنبال ترمیم فهرست تیمش باشد.

محمد عمری در پست وینگر باید با ستاره‌هایی مانند مهدی ترابی و سعید صادقی رقابت کند و همین مسئله باعث شده است گل‌محمدی به فکر تغییر پست او باشد و در طول فصلی که گذشت هم بار‌ها از عمری در خط حمله استفاده کرد. مهدی عبدی هم دیگر مهاجم ایرانی در دسترس سرمربی پرسپولیس در خط حمله است که این احتمال وجود دارد باتوجه‌به توانایی بازی عمری در چند پست مختلف، عبدی که گفته می‌شود بار دیگر از لیگ پرتغال پیشنهاد دریافت کرده است، در نقل‌وانتقالات تابستانی از پرسپولیس جدا شود.

۲ مهاجم خارجی در راه پرسپولیس

یکی از اولویت‌های گل‌محمدی برای فصل جدید تمدید قرارداد عیسی آل‌کثیر است. مدیران باشگاه پرسپولیس درحال رایزنی با آل‌کثیر هستند تا بتوانند نظر مساعد این مهاجم جنوبی را جلب کنند. برای تقویت خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت، گل‌محمدی مشغول بررسی گزینه‌های ایرانی موجود در بازار تابستانی است، اما به‌جز محمد عباس‌زاده، گزینه دیگری در دسترس پرسپولیسی‌ها نیست و همین مسئله باعث شد گل‌محمدی به‌دنبال انتخاب مهاجم خارجی باشد.

پرسپولیس در سالیان گذشته بازیکنان خارجی پرشماری را در خط حمله به خدمت گرفته است که دراین‌میان، لوکادیا بهترین کیفیت را داشت و دیگران نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. همین مسئله باعث شده است گل‌محمدی تمرکزش را روی عملکرد چندین بازیکن خارجی بگذارد و گفته می‌شود که سرمربی پرسپولیس قصد دارد دو سهمیه از قانون ۱+۵ بازیکن خارجی را به خط حمله اختصاص بدهد و احتمالا به‌جای دیاباته و پریرا، دو مهاجم جدید خارجی وارد فهرست پرسپولیس می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->