سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درگیری فناوری اطلاعات با ویروس کرونا

  • کد خبر: ۱۷۰۶۵
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
درگیری فناوری اطلاعات با ویروس کرونا
شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک، گوگل و توئیتر با اقداماتی خاص سعی دارند با انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا مقابله کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، با وجود انتشار اخبار جعلی درباره این بیماری مسری در فضای آنلاین، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس بوک، گوگل و توئیتر با اقداماتی خاص سعی دارند با انتشار اخبار جعلی در این باره مقابله کنند.

برای مثال فیس بوک اعلام کرده که مشغول مقابله اخبار جعلی و محتوای مضر درباره ویروس کرونا است. این شبکه اجتماعی پست‌های حاوی ادعاهای جعلی و تئوری‌های توطئه درباره ویروس کرونا را که مقامات بهداشتی به آنها اشاره کرده اند، حذف می‌کند.

فیس بوک روی پست‌هایی تمرکز می‌کند که افراد را از دریافت درمان‌های پزشکی منع می‌کند یا ادعاهای جعلی و خطرناک درباره درمان این بیماری ارائه می‌کند.

همچنین این شرکت فناوری با کمک نیروهای پیمانکاری کنترل صحت مطالب خود از گسترش و انتشار پست‌های جعلی جلوگیری می‌کند. کاربرانی که برای دستیابی به اطلاعات درباره ویروس در فیس بوک جستجو می‌کنند، یا افرادی که روی هشتگ های مرتبط در اینستاگرام جستجو می‌کنند اطلاعاتی تاییدشده درباره ویروس را دریافت می‌کنند.

علاوه بر آن اطلاعات درباره شیوع ویروس کرونا در بالای صفحه کاربران فیس بوک و براساس راهنمای سازمان جهانی بهداشت ظاهر می‌شود.

توئیتر نیز حساب کاربری وب سایتی به نام «زیروهج» که درباره ویروس کرونا ادعاهایی بدون دلیل و مدرک منتشر کرده بود را به طور دائم مسدود کرد؛ این وب سایت گزارشی را به اشتراک گذاشته بود که در آن بدون دلیل و مدرک ادعا شده بود دانشمندان چینی در ایالت ووهان ویروس کرونا را به عنوان یک اسلحه ابداع کرده‌اند.

توئیتر اواخر ژانویه هشدار داد که حساب‌های کاربری که تلاش‌هایی هماهنگ برای انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا انجام دهند را مسدود می‌کند.

در همین حال گوگل نیز اعلام کرد با کمک ابزار SOS Alert خود اطلاعات معتبر و قابل استناد را در صدر جستجوهای افراد برای ویروس «کرونا» نشان می‌دهد.

«آنر» و «شیائومی» به رونمایی آنلاین تن دادند

شیوع ویروس «کرونا» علاوه بر کاهش حجم محموله‌های بارگیری شده، روی شیوه اداره کسب و کار شرکت‌ها تأثیر گذاشته است و حتی مراسم رونمایی موبایل‌ها را نیز به تأخیر انداخته است.

برای مثال برند «آنر» اعلام کرده که به دلیل گسترش «کرونا» نخستین کنفرانس مطبوعاتی رونمایی از محصول جدید خود در ۲۰۲۰ را به طور آنلاین برگزار می‌کند.

شرکت شیائومی نیز اعلام کرد فروشگاه‌های آفلاین خود را تعطیل می‌کند اما از کانال‌های آنلاین همچنان سفارش می‌پذیرد.

شرکت «بلک شارک» نیز تاکید کرده که محصولات خود را به طور آنلاین رونمایی می‌کند و همچنین چند شرکت چینی دیگر نیز الگوی سرویس رسانی آنلاین را در پیش گرفته اند.

«کرونا» باعث تعطیلی فروشگاه سامسونگ در چین شد

با گسترش ویروس «کرونا»، شرکت کره ای سامسونگ نیز اعلام کرد که فروشگاه خود را در شهر شانگهای به طور موقت تعطیل می‌کند.

فروشگاه سامسونگ با مساحت ۸۰۰ مترمربع در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی در شانگهای افتتاح شده بود و تلاشی برای افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات پس از فروش این شرکت در چین بود اما هم اکنون این شرکت در یک اقدام احتیاطی، فعالیت فروشگاه مذکور را به تعویق انداخت.

البته سامسونگ تنها شرکت تولید کننده محصولات الکترونیک نیست که به دلیل انتشار ویروس «کرونا» در چین دچار چالش شده است؛ بلکه بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپل، هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو و وان پلاس نیز با اختلال در کسب و کار خود روبرو شده اند.


از کرونا بیشتر بدانید: ویروس کرونا چیست؟


اپل دفاتر خود را در چین تعطیل کرد

در بحبوحه گسترش سریع ویروس کرونا، شرکت اپل به طور موقت تمام ۴۲ فروشگاه خود را در چین تعطیل کرده است.

تولید کننده آیفون تأیید کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، به طور موقت تمام فروشگاه، دفاتر کاری و مراکز تماس خود در چین را تعطیل می‌کند.

این درحالی است که چین بزرگترین بازار فروش محصولات پس از آمریکا و اتحادیه اروپا به حساب می‌آید و آیفون و سایر دستگاه‌های اپل در این کشور ساخته می‌شوند.

از سوی دیگر، شرکت تایوانی فاکسکان که گوشی‌های آیفون اپل را در چین مونتاژ می‌کند، تقریباً روند تولید خود را در این کشور از ترس شیوع ویروس کرونا به طور کامل متوقف کرده است و با این وجود پیش بینی می‌شود که توقف این فعالیت، روی تولید و عرضه مدل‌های مختلف آیفون تأثیر جدی بگذارد.

این شرکت علاوه بر اپل برای شرکت‌های دیگری نیز گوشی تولید می‌کند و اعلام کرده که کارخانه‌های خود را در چین حداقل تا ۱۰ فوریه بسته نگه می‌دارد و امیدوار است بتواند مشکلات ناشی از کمبود عرضه گوشی را از طریق افزایش فعالیت در کشورهای دیگری همچون ویتنام، هند و مکزیک جبران کند. اما با این وجود ناظران بازار می‌گویند اگر توقف فعالیت‌های کارخانه فاکسکان تا پایان ماه فوریه طول بکشد، روند عرضه انواع گوشی در بازار چین و کشورهای همسایه با اختلال جدی مواجه می‌شود.

علاوه بر شرکتهایی مانند اپل، گوگل و فاکسکان، مایکروسافت نیز اعلام کرد که کارکنان این شرکت در چین باید تا ۹ فوریه کارها را از منزل انجام دهند و آمازون هم برای کارکنان خود محدودیت مسافرتی به چین وضع کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->