۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز ۵۵۰ فروند هواپیما در کشور قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟ بورس جذاب شد | نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه رفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز اعمال معافیت مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی فعال در پلتفرم‌های داخلی

  • کد خبر: ۱۷۰۷۰۲
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
آغاز اعمال معافیت مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی فعال در پلتفرم‌های داخلی
معافیت مالیاتی پیش‌بینی شده برای کسب و کارهای اینترنتی فعال در پلتفرم‌های داخلی در حال اجرا است؛ قانون بودجه سال جاری مقرر کرده بود که درآمد کسب و کارهای اشخاص حقیقی در پلتفرم‌های داخلی که تا پایان سال ۱۴۰۱ فاقد پرونده مالیاتی بوده‌اند، مشمول نرخ صفر مالیاتی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نیمه دوم سال گذشته بسیاری از کسب و کار‌های دیجیتال به دلیل فیلترینگ چند شبکه اجتماعی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند. کسب و کار‌های دیجیتال یکی از دغدغه‌مندترین مشاغل در فضای کاری جامعه هستند و به همین دلیل دولت سیزدهم حمایت از این نوع کسب و کار‌ها را در دستور کار خود قرار داد و به آن توجه ویژه‌ای کرد و در همین راستا بود که آیین‌نامه حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال در آبان ماه سال گذشته رونمایی شد که شامل ۱۴ ماده و ۳۰ نوع حمایت دولتی بود.

حمایت‌های مالیاتی از کسب و کار‌های فعال در پلتفرم‌های داخلی، از جمله این موارد حمایتی بود که در این راستا به مواردی مانند معافیت مالیاتی تا سقف حدود دو میلیارد تومان درآمد در سال برای کسب و کار‌هایی که فاقد سابقه مالیاتی هستند، تخفیف مالیاتی برای کسب و کار‌های دارای پرونده مالیاتی و قبول هزینه‌های راه‌اندازی و توسعه کسب و کار و سکو‌های مشمول به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی، می‌توان اشاره کرد.

معافیت مالیاتی برای کسب و کار‌های اینترنتی

در همین راستا عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات از مصوبات امروز هیأت دولت خبر داد و گفت: کسب و کار‌های اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشتند و اظهارنامه مالیاتی پر نکرده‌اند، از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی افزود: کسب‌وکار‌هایی که هم به صورت فیزیکی و هم مجازی فعالیت می‌کنند و اظهارنامه مالیاتی پر کرده‌اند؛ در صورتی که صورت‌های مالی خود را در دو بخش فعالیت فیزیکی و مجازی جدا کنند، بخشی که به صورت آنلاین و در سکو‌های فروش اینترنتی داخلی انجام می‌شود، معاف از مالیات خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: در قالب آیین‌نامه حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی حدود ۳۰ نوع حمایت برای این کسب و کار‌ها پیش‌بینی شده و یکی پس از دیگری در حال اجراست که به عنوان مثال تمام کسب و کار‌هایی که بر بستر سکو‌ها و بستر‌های بومی کسب درآمد می‌کنند به مدت دو سال از معافیت مالیاتی برخوردار شدند و این در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز ابلاغ شد.

در بند «د» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور آمده است: در راستای حمایت از توسعه اقتصاد رقومی (دیجیتال) در کشور و تشویق کسب و کار‌های اینترنتی به استفاده از سکو (پلتفرم)‌های داخلی، تا پایان سال ۱۴۰۲ درآمد کسب و کار‌های اشخاص حقیقی در سکو (پلتفرم)‌های داخلی مورد تأیید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که تا پایان سال ۱۴۰۱ فاقد پرونده مالیاتی بوده‌اند، مشمول نرخ صفر مالیاتی می‌شود.

همچنین عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط اشخاص یادشده بابت کسب و کار‌های اینترنتی تا پایان سال ۱۴۰۰ موجب محرومیت از معافیت‌های مالیاتی نخواهد بود. آیین‌نامه اجرایی این بند ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->