حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم
سرخط خبرها

اتحادیه اروپا ۴ نهاد ایرانی را تحریم کرد

  • کد خبر: ۱۷۰۷۹۱
  • ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
اتحادیه اروپا ۴ نهاد ایرانی را تحریم کرد
شورای اتحادیه اروپا با تصویب یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه، ۴ نهاد ایرانی را نیز به اتهام ارسال هواپیما‌های بدون سرنشین به این کشور تحریم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای اتحادیه اروپا امروز (جمعه) یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب تا محدودیت‌های جدید شامل تعدادی از رسانه‌ها و ممنوعیت صادرات کالا‌ها از این کشور شود.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: اتحادیه اروپا در ادامه ادعا‌ها علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین چهار نهاد ایرانی را به بهانه نقش داشتن در ارائه پهپاد‌های ایرانی به روسیه در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه گزارش داد که شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «چهار نهاد ایرانی سازنده پهپاد‌ها و عرضه‌کننده آن‌ها به روسیه» را تحریم کرده است.

به نوشته «اسپوتنیک»، در این بسته، تحریم‌ها علیه رسانه‌های روسیه با ممنوعیت پخش پنج شبکه دیگر در کشور‌های اتحادیه اروپا و فهرست کالا‌ها و فناوری‌های ممنوعه برای ترانزیت از طریق خاک روسیه به کشور‌های ثالث گسترش یافته است.

بر این اساس، اتحادیه اروپا در یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه، سازوکاری برای ممنوعیت صادرات تعدادی از کالا‌ها و فناوری‌ها به کشور‌های ثالث با هدف جلوگیری از صادرات مجدد آن‌ها به مسکو را اعلام کرد.

به نوشته اسپوتنیک، در این بسته همچنین واردات نفت روسیه از طریق شعبه شمالی خط لوله «دروژبا» و واردات نفت روسیه از قزاقستان به‌صورت کامل ممنوع و تعدادی از شرکت‌های کشور‌های ثالث به اتهام دور زدن تحریم‌های روسیه نیز تحریم شدند.

شورای اتحادیه اروپا همچنین فهرست تحریم‌های شخصی را با افزودن ۸۷ شخص از چین، ازبکستان، امارات، سوریه و ارمنستان به‌بهانه دور زدن تحریم‌های روسیه گسترش داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->