علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش وام نوسازی بافت فرسوده تا ۱۶۰ میلیون در کلانشهر‌ها

  • کد خبر: ۱۷۱۰۵
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
افزایش وام نوسازی بافت فرسوده تا ۱۶۰ میلیون در کلانشهر‌ها
عضو هیئت مدیره بازآفرینی شهری و جانشین دبیر ستاد ملی گفت: افزایش وام نوسازی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به بانک عامل ابلاغ شد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد آیینی شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه بازآفرینی شهری در کشور اظهار داشت: برنامه بازآفرینی شهری سابقه ۲۰ ساله را در کشور دارد و در قالب‌های مختلفی بوده و در هر دوره‌ای از دولت‌ها اقدامات خاصی انجام شده است.

وی افزود: مطلبی را که اکنون قرار است اجرای این طرح در محدوده بافت‌های فرسوده است چراکه در محلات هدف ما هم بحث سکونت‌گاه‌های غیررسمی، هم بافت‌های تاریخی و هم بافت‌های فرسوده مطرح است.

آیینی تصریح کرد: در بحث بافت‌های فرسوده تقریبا نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی داریم که از این تعداد، یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد نوساز بوده و نوسازی شده و قرار است تا پایان برنامه هفتم به یک نقطه قابل اطمینانی برسیم که البته عمده زحمت نوسازی بر دوش انبوه‌سازان، توسعه‌گران با مشارکت مردم ساکن در این بافت‌ها است.

عضو هیئت مدیره بازآفرینی شهری و جانشین دبیر ستاد ملی خاطرنشان کرد: این موضوع زمانی می‌تواند سرعت قابل قبولی به خود بگیرد که حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از ناحیه دولت، دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها از آن انجام شود که این در قالب بسته‌های تشویقی که در حوزه‌های مختلف طراحی شده انجام شود، یکی از مشوق‌ها حمایت‌های مالی است و آن اینکه نقدینگی لازم برای نوسازی شکل بگیرد که عمدتا در قالب تسهیلات یارانه‌دار یا با نرخ‌های ترجیحی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم‌اکنون در قالب افزایش وام نوسازی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده شکل گرفته و خوشبختانه در هفته گذشته طبق آخرین ابلاغیه بانک عامل سقف تسهیلات بانکی در شهر‌های مختلف افزایش به طور متوسط ۵۰ درصدی داشته، به عنوان نمونه در تهران انبوه‌سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند می‌توانند به ازای هر واحد تا ۱۷۰ میلیون تسهیلات دریافت کنند و در سایر کلانشهر‌ها هم این سقف تا ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها تا ۱۴۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها تا ۱۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آیینی بیان کرد: البته این تسهیلات خود به سه بخش تقسیم می‌شود، در تهران و کلانشهر‌ها ۵۰ میلیون آن با نرخ ۹ درصد و در سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان آن با این نرخ است، در تهران ۶۰ میلیون تومان آن بدون سپرده‌گذاری با نرخ ۱۸ درصد و در سایر شهر‌ها ۵۰ میلیون آن، مابه تفاوت آن تسهیلات است که با خرید اوراق با نرخ ۱۶ درشد از بانک مسکن است.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->