منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ باقری‌کنی: لبنان زنده‌کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌هاست پاسخ تهران به اتهام «نقش‌داشتن ایران در ترور ترامپ»
سرخط خبرها

ناتو تحرکات رئیس و گروه واگنر را در بلاروس رصد می‌کند

  • کد خبر: ۱۷۱۷۰۰
  • ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
ناتو تحرکات رئیس و گروه واگنر را در بلاروس رصد می‌کند
دبیرکل ناتو گفت، علی‌رغم بحران کوتاهی که توسط شورش شکست‌خورده واگنر در روسیه پیش آمد، اعضای ائتلاف نظامی ناتو نباید این کشور را دست کم بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از راشا تودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی یک کنفرانس خبری در لاهه ادعا کرد: شورش پیش‌آمده در روسیه نشانه‌ای برای "تنش‌های جدید" در این کشور است. ما همگی رویدادهای مربوطه که وقایع داخلی روسیه محسوب می‌شدند را طی چند روز گذشته دنبال کردیم.

وی افزود: در عین حال ما نباید روسیه را دست کم بگیریم. اعضای ناتو به ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف ادامه می‌دهد و پیامی مبنی بر تعهد در این خصوص را طی نشست آتی ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی ارسال خواهیم کرد.

استولتنبرگ همچنین در ادامه ادعایش به خبرنگاران گفت: نیروهای اوکراینی پیشرفتی در ضدحملات خود داشته‌اند. هر چه کی‌یف بتواند مناطق بیشتری را پس بگیرد، در نهایت در میز مذاکره عملکرد قوی‌تر خواهند داشت.

اما این درحالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی در نفوذ به خطوط دفاعی مناطق دونباس و زاپوریژیا شکست خورده‌اند و کی‌یف متحمل خسارات زیادی شده است.

ینس استولتنبرگ همچنین گفت که ائتلاف نظامی ناتو تحرکات رئیس و گروه واگنر را در بلاروس رصد خواهد کرد تا امنیت اعضای ناتو را حفظ کند.

دبیرکل ناتو در این رابطه تصریح کرد: معتقدم که قضاوت درباره پیامدهای رویداد مربوط به روسیه و انتقال رئیس واگنر و نیروهایش به بلاروس بسیار زود است؛ اما ما فعالیت آن‌ها را صد خواهیم کرد و اطمینان حاصل خواهیم کرد که همیشه آماده محافظت و دفاع از متحدان ناتو به خصوص آن‌هایی که هم‌مرز با بلاروس هستند، خواهیم بود.

او که این اظهارات را پیش از شام کاری در کنفرانس خبری مشترک با رهبران هفت کشور ناتو ایراد کرد، گفت که پیرامون مسائل مربوط به واگنر، بلاروس و اعضای ناتو که هم‌مرز با این کشور هستند، گفت‌وگو شد.

آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان در این کنفرانس خبری گفت: وضعیت گروه واگنر در بلاروس نیازمند پاسخ بسیار سخت ناتو است. به نظرم مساله حضور گروه واگنر و یوگنی پریگوژین، رئیس این گروه در بلاروس، مشکلی جدی و بسیار نگران‌کننده است. ما در این خصوص گفت‌وگو کردیم و باید تصمیمات بسیار سختی بگیریم.

وی همچنین افزود که امیدوار است طی نشست آتی ناتو به مسائل مربوط به حضور واگنری‌ها در بلاروس پرداخته شود.

این نشست به میزبانی مارک روته، نخست‌وزیر هلند برگزار شد و نخست‌وزیران آلبانی، بلژیک، لیتوانی، نروژ و رئیس‌جمهور رومانی در آن حضور داشتند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->