حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل بیانیه راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرانسه از ترسِ اعتراضات آتش‌بازی را محدود کرد

  • کد خبر: ۱۷۳۴۳۷
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
فرانسه از ترسِ اعتراضات آتش‌بازی را محدود کرد
در بحبوحه تنش‌ها در فرانسه پس از قتل یک نوجوان توسط پلیس، دولت این کشور از بیم شعله ور شدن مجدد ناآرامی‌ها آتش بازی به مناسبت روز ملی فرانسه (روز باستیل) را محدود کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در بحبوحه تنش‌ها در فرانسه پس از  قتل یک نوجوان توسط پلیس، آتش بازی در خارج از مکان‌های عمومی مجاز به مناسبت روز ملی فرانسه (روز باستیل) ممنوع اعلام شد.

روزنامه «گاردین» روز یکشنبه نوشت که دولت فرانسه فروش، نگهداری، حمل و نقل و استفاده از اقلام آتش‌بازی را تا بعد از ۱۵ ژوئیه (شنبه ۲۴ تیر) غیرقانونی اعلام کرد. علت این تصمیم گیری «جلوگیری از خطر اخلال جدی در نظم عمومی در جشن‌های روز استقلال فرانسه و بیم بروز مجدد خشونت اعلام شده است.

راکت‌های آتش‌بازی همراه با سنگ و بطری، در ۶ روز ناآرامی‌های خشونت‌آمیز پس از تیراندازی مرگبار به نوجوان ۱۷ ساله‌ به شدت علیه پلیس استفاده شد. راکت‌های آتش‌بازی افقی که می‌توانند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند، به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن، به سلاح مورد علاقه معترضان تبدیل شده‌اند.

صدها معترض فرانسوی نیز روز شنبه، یک هفته بعد از تظاهرات خشونت‌آمیز در واکنش به قتل نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، با به چالش کشیدن ممنوعیتی که دولت فرانسه اعلام کرد در خیابانهای مرکز پاریس تظاهرات کردند.

در همین راستا قرار بود روز شنبه ۱۷ تیرماه در  دو منطقه در شمال پاریس مجددا تظاهرات سالانه به همین مناسبت برگزار شود اما مقام‌های فرانسوی با برپایی آن با توجه به ۸ شب تجمع سراسری خشونت آمیز مخالفت کردند.

بیش از ۳۷۰۰ نفر از جمله ۱۱۶۰ کودک در شورش‌های اخیر در فرانسه دستگیر شدند. در جریان خشونت‌ها، ۵۰۰۰ خودرو سوزانده، ۲۰۰۰ مغازه غارت و صدها ساختمان عمومی تخریب شدند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بحران اخیر در فرانسه بیش از پیش محبوبیت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را خدشه‌دار و او را در عرصه سیاسی تضعیف کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->