نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
شروع سنگلاخ آسیا در غربت

عراق، قطر و امارات در انتظار ۳ نماینده پرامید ایران در لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۱۷۳۶۲
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
عراق، قطر و امارات در انتظار ۳ نماینده پرامید ایران در لیگ قهرمانان آسیا
دور گروهی رقابت‌های فوتبال جام باشگاه‌های آسیا از عصر امروز آغاز می‌شود و ۴ نماینده کشورمان طی امروز و فردا به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
به گزارش شهرآرانیوز، اولین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود. استقلال ایران در گروه A و از ساعت ۱۸ در عراق به‌مصاف تیم الشرطه این کشور خواهد رفت؛ مسابقه‌ای که قرار بود در شهر کربلا برگزار شود، اما محل برگزاری مسابقه به اربیل منتقل شد. آبی‌پوشان برای رسیدن به این مرحله، در پلی‌آف الکویت کویت و الریان قطر را شکست دادند. استقلال در لیگ برتر هم نتایج خوبی گرفت و در آخرین بازی مقابل پرسپولیس درحالی‌که از حریف پیش بود، به نتیجه مساوی رسید. اکنون آبی‌پوشان می‌خواهند گام اول را در آسیا محکم بردارند.
 
جاسم کرار، بازیکن اسبق استقلال، به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم الشرطه را همراهی کند. استقلال هم ممکن است شیخ‌دیاباته را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد، بااین‌حال ارسلان مطهری، مهاجم جدید و ایرانی استقلال، در بازی با پرسپولیس نشان داد که یک مهاجم فرصت‌شناس است. مهدی قائدی هم به قول فرهاد مجیدی مثل نیمار برای آبی‌پوشان بازی خواهد کرد. بازی‌های اول در مرحله گروهی بسیار سخت است، به‌ویژه اینکه بازی در خانه حریف است. آبی‌پوشان اگر مثل بازی‌های گذشته یکدل و متحد در میدان حاضر شوند، می‌توانند از الشرطه (پلیس) عراق امتیاز بگیرند. پیروزی در این بازی، ایده‌آل‌ترین نتیجه برای پسران آبی‌پوش ایرانی محسوب می‌شود؛ اما مساوی هم نتیجه بدی نیست.
 
استقلال در بازی با الریان قطر نشان داد که چقدر سرحال و آماده است و می‌تواند مقابل تیم‌های متمول آسیایی هم بازی زیبایی را به نمایش بگذارد، اما حکایت فوتبال عراق متفاوت است. فوتبال عراق هم مثل فوتبال ایران بیشتر مبتنی‌بر قدرت‌بدنی و خلاقیت فردی است؛ به‌ویژه اینکه در مقدماتی جام‌جهانی نیز تیم‌های ملی ۲ کشور با یکدیگر هم‌گروه هستند. امیدواریم استقلال مسابقات آسیایی‌اش را با یک برد شروع کند. دستگیری پلیس عراق در اولین بازی توسط پسران آبی‌پوش ایران، نتیجه‌ای است که فوتبال کشورمان را خوش‌حال می‌کند.
 
قطعا تمام فوتبال‌دوستان ایرانی از این پیروزی خوش‌حال خواهند شد. استقلال با ۳۷ گل زده، خطرناک‌ترین خط حمله لیگ برتر ما را دارد و مهار این خط آتش برای پلیس عراق آسان نخواهد بود. در این بازی، تیم عراقی جاسم کرار، هافبک سابق استقلال، را به‌خاطر مصدومیت در ترکیب ندارد؛ اما علاء عبدالزهرا ستاره‌ای است که هواداران آبی‌پوش با او به‌خوبی آشنا هستند. دیگرمسابقه این گروه بین ۲ تیم الوحده امارات و الاهلی عربستان از ساعت ۱۹:۰۵ در امارات آغاز می‌شود.

ستاره‌های یوونتوسی برابر سرخ‌ها
تیم پرسپولیس فردا در حالی میهمان الدحیل خواهد بود که ۲ سال قبل نیز با این تیم دیدار کرد. سال ۲۰۱۸ بازی پرسپولیس و الدحیل در چهارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار شد و در بازی رفت نیز تیم قطری میزبان بود. آن‌ها در ورزشگاه بزرگ شهر دوحه از سرخ‌پوشان تهرانی میزبانی کردند؛ ورزشگاه بین‌المللی خلیفه که ۵۰ هزار صندلی دارد و یکی از ورزشگاه‌های مجهز آسیا محسوب می‌شود. اما این‌بار استادیوم اختصاصی تیم الدحیل که حدود ۱۰ هزار نفر را در خود جای می‌دهد، میزبان این مسابقه خواهد بود. استادیوم بن‌خلیفه که در قطر به ورزشگاه اختصاصی الدحیل معروف است، باوجود گنجایش پایین، امکانات بسیار خوبی دارد و ورزشگاه مجهز و مدرن محسوب می‌شود. قطری‌ها این استادیوم را در فاصله ۲ سال ساختند؛ اما باتوجه به کوچکی ورزشگاه، تنها ۱۰۰۰ بلیت به هواداران پرسپولیس خواهد رسید. آن‌هم در‌حالی‌که باتوجه به تعداد بالای ایرانی‌ها، طبیعتا استقبال از ۲ تیم پرسپولیس و استقلال نیز بیشتر از این تعداد است.
 
مهدی بن‌عطیه، مدافع سرشناس مراکشی، که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر تیم ایران به میدان رفت و سابقه بازی در یوونتوس ایتالیا را در کارنامه دارد، یکی از ستارگان سرشناس الدحیل است که نماینده کشورمان کار سختی برای مقابله با او دارد. بن‌عطیه دومین سال حضورش در الدحیل را سپری می‌کند و سال گذشته هم برابر استقلال به میدان رفت. ادمیلسون جونیور، هافبک بیست‌وپنج‌ساله برزیلی، که از استانداردلیژ بلژیک خریداری شد، دیگربازیکن شناخته‌شده الدحیلی‌ها محسوب می‌شود. این بازیکن درگیر مصدومیت بوده است و مشخص نیست که در بازی روز سه‌شنبه حاضر باشد یا نه. ماریو مانژوکیچ که از تیم فوتبال یوونتوس به الدحیل پیوسته است، خطرناک‌ترین بازیکن قطری‌ها محسوب می‌شود. به‌جز او، هان کوانگ سونگ، پدیده بیست‌ویک‌ساله فوتبال کره‌شمالی، که چند سال در سری‌آ ایتالیا توپ زده است نیز دیگرمهره خطرناک این تیم محسوب می‌شود. این بازیکن سابقه بازی در تیم‌های کالیاری و پروجا را دارد و نیمه نخست این فصل را نیز در تیم زیر ۲۳ سال یوونتوس سپری کرد، اما تصمیم گرفت تا به الدحیل برود.
 
آخرین بازیکن نیز معز علی است. علی اهل کشور سودان است که در کودکی به‌همراه خانواده‌اش به قطر آمد و در آکادمی اسپایر در فوتبال رشد کرد و به تیم ملی این کشور رسید و در جام ملت‌ها نیز ستاره قطری‌ها بود. این تیم در بازی مقابل پرسپولیس تعدادی از بازیکنان مهم خودش را در اختیار نخواهد داشت. بسام الراوی همچنان به‌دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش نیست. همچنین یوسف المساکنی تونسی و اسماعیل محمد، از دیگرغایبان الدحیل هستند و محمد مونتاری که در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی فصل گذشته مقابل السد از زمین اخراج شد، شانس حضور در اولین بازی فصل جدید را ندارد و غیبت این ۴ بازیکن برای الدحیل تأثیرگذار است.

بنفش‌های امارات برابر طلایی‌پوشان ایران
سپاهان در هفته نخست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا در امارات میهمان العین است. این دیدار در ورزشگاه خانگی العین یعنی هزاع‌بن‌زاید برگزار خواهد شد و شاگردان قلعه‌نویی باید از ساعت ۱۸:۲۰ به وقت ایران به‌مصاف این تیم بروند. العین یکی از تیم‌های قدیمی و پرافتخار فوتبال امارات محسوب می‌شود. آخرین تقابل آن‌ها با نمایندگان ایران مربوط به فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیاست که در مرحله گروهی با استقلال هم‌گروه بودند و در ورزشگاه آزادی به تساوی یک - یک رسیده، ولی در خانه ۲ بر ۱ مغلوب شاگردان مجیدی شدند و درنهایت با کسب تنها ۲ امتیاز از ۶ بازی در رتبه چهارم گروه به کار خودشان پایان دادند.
 
شاید پررنگ‌ترین خاطره‌ای که فوتبال‌دوستان ایرانی از العین در ذهن دارند، برتری ۶ بر ۱ آن‌ها مقابل استقلالِ منصوریان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانانِ ۲۰۱۷ است. سپاهان و العین ۶ بار پیش‌از‌این با یکدیگر تقابل داشته‌اند که ۳ بار العین موفق به کسب برتری شده و ۳ دیدار دیگر با تساوی همراه بوده و سپاهان تاکنون موفق به برتری مقابل حریف اماراتی خود نشده است. آخرین تقابل ۲ تیم در سال ۲۰۱۰ بود که العین در اصفهان به تساوی صفر-‌صفر رسید و در امارات ۲ بر ۰ توانست پیروز شود. سپاهان درحال‌حاضر پشت‌سر پرسپولیس در رتبه دوم جدول فوتبال ایران است و العین هم با یک بازی کمتر در جدول لیگ امارات پنجم است و در صورت پیروزی در بازی عقب‌افتاده خود به رتبه دوم جدول و پایین‌تر از الاهلی صعود خواهد کرد.
 
۲ تساوی و ۳ پیروزی حاصل کار العین در ۵ بازی اخیرش در لیگ امارات است و سپاهان هم ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست از ۵ بازی اخیر خود کسب کرده است. العین خط حمله قدرتمندی دارد و ستاره‌اش کوجو لابای توگویی در صدر آن‌ها قرار دارد و با ۱۶ گل زده در صدر جدول گل‌زنان لیگ قهرمانان است. این بازیکن ۲۸ سال دارد و اولین فصل حضورش در تیم اماراتی را تجربه می‌کند. پشت‌سر او سیائوی برزیلی و جمال معروف اماراتی، گل‌زنان برتر العین هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->