رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امید بخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت خودرو از سایت‌های آگهی حذف می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۷۴۰۰
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
  • ۱
قیمت خودرو از سایت‌های آگهی حذف می‌شود؟
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: مرجع قضایی برای حذف قیمت خودرو و مسکن از سایت‌های اینترنتی باید مجدداً دستور دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه باید به‌صورت دائمی، درج قیمت در آگهی‌های اینگونه سایت‌ها که باعث ایجاد گرانی در بازار و تورم در جامعه می‌شود، حذف شوند، گفت: مرجع قضایی برای حذف قیمت خودرو و مسکن از سایت‌های اینترنتی باید مجدداً دستور دهد.


وی افزود: دفعه قبل نیز، پلیس فتا این موضوعات را به مرجع قضایی (دادستانی) گزارش و مرجع قضایی نسبت به حذف قیمت‌ها از سایت‌های ارائه‌دهنده قیمت، دستور صادر کرد.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز ۲۱ بهمن ۹۸ +جدول


این مقام انتظامی تصریح کرد: آن زمان نیز ما اعلام نکردیم که این دستور فقط برای یک هفته اجرا شود، اما مسئولان این سایت‌های اینترنتی، با مکاتبه و پیگیری با مرجع قضایی، نسبت به لغو این دستور (حذف قیمت‌ها از سایتها) اقدام کردند.

 

وی متذکر شد: اکنون نیز مرجع قضایی باید مجدداً دستور دهد تا قیمت‌ها از روی این سایت‌ها حذف شود.

 

کاظمی یادآور شد: نظر ما این است که به‌صورت دائمی، درج قیمت در آگهی‌های اینگونه سایت‌ها که باعث ایجاد گرانی در بازار و تورم در جامعه می‌شود، حذف شوند.

 

حذف قیمت‌های خودرو در سایت‌های آگهی‌دهنده

 

 به نظر می‌رسد با توجه به فعالیت دوباره دلالان در بازار خودرو، حذف قیمت‌ها در سایت‌های آگهی‌دهنده با دستور مقام قضایی، می‌تواند تأثیر به‌سزایی در کاهش التهاب در این بازار و بازگشت قیمت‌های واقعی به بازار خودرو داشته باشد.


 اوایل اردیبشهت ماه سال جاری (۹۸)، همزمان با افزایش بی‌رویه و خارج از عرف قیمت خودرو و مسکن در بازار و گسترش فعالیت سودجویان و تعدادی از دلالان در این زمینه، پلیس فتا به منظور ارتقاء و امنیت کاربران پیرامون فعالیت در بازا‌رهای آنلاین و سایت‌های درج آگهی در فضای مجازی، جلسات متعددی با مراجع قضایی برگزار کرد و برابر پیگیری‌های صورت گرفته و دستور سرپرست دادسرای ناحیه ۳۱ تهران (جرایم رایانه‌ای)، حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌های واسط (تبلیغاتی) ابلاغ شد.


برخی از کارشناسان معتقد بودند اقدام هماهنگ برخی افراد در زمینه درج آگهی خودرو و مسکن با قیمت‌های غیرواقعی و بالا در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو و مسکن و اصطلاحاً قیمت‌سازی، منجر به التهاب قیمتی در بازار خودرو و مسکن می‌شود.


پس از حذف قیمت‌های خودرو و مسکن در سایت‌های درج آگهی، از التهابات پیش آمده در بازار مسکن و خودرو کاسته شد و شاهد آرامش و ثبات نسبی در این زمینه بودیم.


اما مدتی از این ماجرا نگذشته بود که رفته رفته، مجدداً درج قیمت در آگهی‌های خودرو و مسکن در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور نقش بست.

 

افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو

اکنون با گذشت چند ماه از این ماجرا، طی هفته‌های اخیر مجدداً شاهد افزایش لجام‌گسیخته قیمت خودرو‌ها در بازار هستیم؛ برخی از کارشناسان همچنان معتقدند که درج آگهی‌ها با قیمت‌های غیرواقعی و قیمت‌سازی در سایت‌هایی مانند دیوار، شیپور، باما و ... و فعالیت دلالان در این سایتها، منجر به افزایش بی‌منطق قیمت خودرو در چند وقت اخیر بوده است.


در همین زمینه، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو هشدار داد:  این روز‌ها افزایش حباب قیمت‌ها نشأت گرفته از فضای مجازی است، عده‌ای از افراد که خودرو‌های زیادی در اختیار دارند هماهنگ شده با فضای مجازی قیمت خودروهایشان را به طور سلیقه‌ای در معرض آگهی قرار می‌دهند بنابراین افراد عادی نیز به تبعیت از آن‌ها برای فروش خودرو دست نگه داشته‌اند و خریداران واقعی را هم سردرگم کرده‌اند. 

منبع: تسنیم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
0
خیلی ها مخالفن اونا همون دلالان بیکاری هستند که از سایت دیوار کاسبی میکنند و قیمت گذاری مثلا یه اپارتمان متری 7 تومن میخرند بلافاصله میزارن هفت و نیم فروش بره یا نره ماه بعد میزاره هشت تومن باز همین طور . قیمت ها حذف شد خوبه ادمین سایت باید متن اهی رو هم بخونه بعد تایید کنه چون تو متن قیمت میزارن . بعد اینکه وزارت راه و شهر سازی قیمت هر منطقه رو به املاک تعیین کنه و همه قولنامه ها بایستی اسکن شده و کد رهگیری بگیرند هر کسی گرانفروشی کرد املاک پلمپ بشه با این کار کسی جرات گرانتر فروختن نداره. دلالی بایستی بطور کامل از سایت ها و املاک حذف بشه و فقط املاک کمسیون بگیره . برخی املاک مثلا یه زمین متری گذاشته 250 میاد 300 میفروشه هم سود دلالی هم کمسیون . نظارت رو بیشتر کنیم اپارتمان متری 10 تومن به پنج تومن متری میرسه چون اون قبلا متری 2 تومن بوده شده 10تومن منطقیش 5 تومنه . با تشکر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->