اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«باستی هیلز» لواسان تخریب نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۷۴۲۷
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
«باستی هیلز» لواسان تخریب نمی‌شود
رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه شهرک غیر مجاز «باستی هیلز» لواسان قلع و قمع نمی‌شود گفت: تلاش داریم با ورود قوه قضاییه عوارض و حقوق دولت از ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه دریافت شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «علیرضا اورنگی» درباره مهمترین پرونده‌های تخلفات تغییر کاربری اراضی و زمین‌خواری در سطح کشور افزود: شهرک غیرمجاز «باستی هیلز» دارای ساخت و ساز‌های میلیاردی است که تاکنون سازندگان آن حتی عوارض و حق و حقوق دولت را نیز پرداخت نکرده‌اند.

وی مساحت شهرک غیرمجاز باستی هیلز را ۱۲.۸ هکتار دانست و اظهار داشت: از این میزان سه هکتار دارای تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی بوده است.

به گفته وی، این شهرک در حریم شهر لواسان است که اراضی کشاورزی آن به ۵۰ قطعه دو هزار متری تبدیل شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه در اکثر پرونده‌های تغییر کاربری اراضی رد پایی از شهرداری‌ها دیده می‌شود، گفت: این افراد با برخی دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها توافق کرده‌اند که با پرداخت سهمی به شهرداری آن منطقه، ساخت و ساز غیرمجاز انجام دهند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس قانون، شهرداری‌ها باید از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری جلوگیری کنند.

اورنگی افزود: طبق ماده ۴۷۷ قانون سازمان امور اراضی کشور در این خصوص به دستگاه قضایی شکایت کرد که حکم به ضرر این سازمان صادر شد به طور مجدد شکایت صورت گرفت که احتمال آن می‌رود با ورود رییس قوه قضاییه بتوانیم عوارض دولت را دریافت کنیم.

تغییر کاربری «هفت سنگان» قزوین در حال رسیدگی قضایی

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تغییر کاربری غیرمجاز در قزوین تحت عنوان هفت سنگان به مساحت ۲۵ هکتار صورت گرفته است که اکنون با ورود رئیس قوه قضاییه در شعبه ویژه دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

وی اضافه کرد: اکنون دستگاه‌های صادر کننده مجوز ساخت و ساز در این منطقه به دادگاه احضار شده‌اند و با قرار وثیقه آزاد هستند.

اورنگی با بیان اینکه هنوز رای نهایی برای ساخت و ساز غیر مجاز هفت سنگان صادر نشده است، تصریح کرد: به طور حتم با ورود رییس قوه قضاییه به این موضوع حکم بر اساس نفع عموم مردم صادر خواهد شد.

به گفته وی، همزمان با این تخلف، ۲۰ هکتار دیگر در معرض تغییر کاربری قرار داشت که از این اقدام جلوگیری شد.

صدور تاریخی حکم قطعی قلع و قمع ساخت و ساز سد لتیان

رییس امور اراضی کشور تغییر کاربری اراضی بالادست سد لتیان در دماوند را به مساحت ۱۰۸ هکتار غیر مجاز عنوان کرد و گفت: حوزه سد لتیان آب شرب همه شهروندان تهران است که عده‌ای با جریانات خلاف و سوء استفاده توانسته‌اند از برخی دستگاه‌ها مجوز ساخت و ساز دریافت کنند.

وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم عده‌ای در بالادست سد که آب شرب مردم تهران را تامین می‌کند، ساخت و ساز داشته باشند.

اورنگی اضافه کرد: با ورود رییس قوه قضاییه به این موضوع حکم قطعی دادگاه قبلی باطل شد و نقض این حکم قضایی در تاریخ کشور ما بی سابقه است.

وی گفت: حکم جدید قضایی برای قلع و قمع اراضی بالادست سد لتیان توسط سازمان امور اراضی کشور اجرایی می‌شود.

تخلفات تغییر کاربری «تفت یزد» در حال بررسی

رییس سازمان امور اراضی کشور درباره تغییر کاربری اراضی تفت یزد گفت: دو تا سه تخلف در اراضی شهر تفت استان یزد صورت گرفته که یکی از ان موارد طرح گردشگری بوده است.

به گفته وی، اکنون شورای عالی معماری و شهرسازی به این موضوع ورود پیدا کرده و در حال بررسی است.

قلع و قمع ۲۷۰۰ مورد تخلف طی ۱.۵ سال

اورنگی با تاکید بر اینکه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و کوه خواری و زمین خواری برخورد قاطع می‌شود، افزود: در ۱.۵ سال اخیر حدود دو هزار و ۷۰۰ مورد حکم قطعی برای قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح کشور دریافت کرده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

وی بیشترین تغییر کاربری، ساخت و ساز‌های غیر مجاز را مربوط به استان‌های تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، فارس، آذربایجان شرقی و گیلان عنوان کرد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->