واکنش شبکه آی‌فیلم به حذف برخی از سکانس‌های سریال بزنگاه برنامه برمودا میزبان مریم شیرزاد، دوبلور «اوشین» می‌شود + زمان پخش فیلم‌های جدید در صف اکران نوروز ۱۴۰۴ علت توقف فیلم‌برداری «جودی» چه بود؟ کامران نجف‌زاده مجری برنامه «نسیم ۴۰۴» شد فیلم کوتاه راعون در جشنواره JIFF نپال ۲۰۲۵ آهنگ‌هایی که سال ۱۴۰۳ خیلی شنیده شد انتشار کتاب انجیر‌های نقره‌ای | داستان‌هایی درباره زندگی علما یادی از «احمد فخر صباحی»، کارگردان و برنامه‌ساز مشهدی رادیو و تلویزیون انتشار نمایشنامه خوش‌دلان اثر سعید پورصمیمی پیچک های هرز | درنگی بر سریال «فریبا» و پایان بندی قابل انتظارش نمایشگاه گروهی عکس «سرشت» در نگارخانه آسمان مشهد | عکس‌های امروز از کهن‌الگو‌های دیروز آموزش داستان نویسی | تداوم حافظه (بخش اول) ماجرای انتشار غیرقانونی سریال تاسیان تیزر سفیدبرفی منتشر شد + فیلم قسمت دوم ببعی قهرمان ساخته می‌شود صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
سرخط خبرها

لزوم آینده‌نگری رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر

  • کد خبر: ۱۷۴۳۹۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
لزوم آینده‌نگری رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده‌نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، فرشاد مهدی پور در نشست مدیران مسئول و کارشناسان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: تعداد نشریات دانشجویی به طور چشمگیری نسبت به قبل بیشتر شده که یکی از دلایل آن توسعه ارتباطات فضای مجازی است.

وی افزود: امروزه به دلیل گستردگی فعالیت‌های دانشجویی در کشور دامنه اثرگذاری دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است به همین منظور کسانی که در حوزه دانشجویی و دانشگاهی فعالیت می‌کنند نیز آگاه‌تر می‌شود.

مهدی پور ادامه داد: بر خلاف تصور در دوران کرونا بعضی از رسانه‌ها و علی الخصوص رسانه‌های دانشجویی دیده‌تر شوند به طور مثال سایت‌ها و فضای مجازی بازدید‌های بسیار بالایی داشتند که نشان از افزایش دنبال کنندگان نشریات در دوران کرونا دارد.

وی تصریح کرد: ما با یک جنگ ترکیبی وسیع رو به هستیم که راه حل آن تبیین کردن است و برای این امر تلاش را باید چند برابری کنیم. اقدامات دشمنان در این زمینه بسیار گسترده است. رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده‌نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با تاکید به نقش رسانه‌ها گفت: هر فردی می‌تواند انسان-رسانه باشد. آشفته بازاری اطلاع رسانی خبر از دو طریق ایجاد نظام پاسخ گو و سواد رسانه‌ای قابل حل خواهد بود. از این رو رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند که لازمه آن ارتقای آگاهی بخشی و شناخت است.

وی در پایان افزود: بیش از یک دهه است که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی وزارت علوم در زمینه نشریات و نظارت همکاری نزدیک دارند. در تلاشیم تا این همکاری را بهتر رقم بزنیم و فضای مناسبی برای ارتقای نشریات دانشجویی ایجاد کنیم.

نشریات دانشجویی راوی پیشرفت و امیدآفرینی باشند

مهدی بادپا، مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست مدیران مسئول و کارشناسان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: پس از چند سال این نشست اولین گردهمایی حضوری کارشناسان و مدیران مسئول نشریات دانشجویی است و برای پویایی هرچه بیشتر فعالین نشریات دلنشجویی این نشست ۴ روزه با همکاری و میزبانی خوب دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی گفت: نشریات دانشجویی در سال‌های گذشته تهدید‌ها و فرصت‌هایی داشتند که باید برای تبدیل تهدید به فرصت برنامه ریزی کرد.

بادپا اذعان کرد: صاحبان فکر، آسیب‌های رسانه‌ای را بهتر می‌شناسند و در این فضای مهندسی و استکباری رسانه‌های جهانی، نخبگان دانشگاهی باید چند گام جلوتر باشند و مقهور جریان تبلیغاتی و هجمه‌های رسانه‌ای غرب نشوند چرا که با سواد رسانه‌ای که نسبت به بقیه دارند با شگرد‌های رسانه‌ای کشور‌های غربی آگاهند.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطر نشان کرد: باید مخاطب شناسی و اقناع سازی مناسبی توسط نشریات و رسانه‌های دانشجویی برای مخاطب جوان صورت بگیرد. در همین راستا، نسل نوجوان و جوان باید از ظرفیت ها، پیشرفت‌ها و توسعه علم و فناوری ایران آگاهی یابد، لذا وزارت علوم حمایت ویژه‌ای از اردو‌های راهیان پیشرفت خواهد داشت که تا حد زیادی باعث روشنگری و آگاه سازی نسل جوان می‌شود و باعث افزایش تعامل جوانان در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->