آدم ربایی میلیاردی در تهران و رها کردن گروگان در مازندران دستگیری سرکرده باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در شرق کشور و عامل شهادت دو پلیس ۲ کشته و مصدوم در تصادف خودرو سواری با موتورسیکلت در شهرستان فیروزه (۶ مرداد ۱۴۰۳) برخورد بنز ‌ده‌تن و یک دستگاه سواری ۲۰۶ حادثه آفرید (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعرض راننده شیطان‌صفت به دختر جوان فرار دختر نوجوان با مرد سابقه‌دار الزام به استفاده از سامانه تعیین اجاره بها در مشهد | ۱۷ مشاور املاک متخلف پلمب شدند (۶ مرداد ۱۴۰۳) «هگمتانه» ثبت جهانی شد (۶ مرداد ۱۴۰۳) فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) هیچ ازدواج و طلاقی در کشور ثبت نمی‌شود قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد کاسبی با تب دنگی! وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چه زمانی واریز می‌شود؟ چگونه از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟ اقدامات اورژانسی در زمان گرمازدگی کدام است؟ هواشناسی هشدار داد؛ تشدید رگبار و رعدوبرق در ۱۳ استان و احتمال وقوع سیلاب در هفته جاری (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی خراسان‌رضوی در روز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) حکم اعدام پرستار قلابی به زودی اجرا می‌شود ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تمدید شد + جزئیات نتایج آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) آزار و اذیت شیطانی زن جوان در پوشش مسافرکشی در پایتخت (۶ مرداد ۱۴۰۳) اثرات مواجهه طولانی با پرتو‌های فرابنفش | بین ساعات ۱۰ تا ۱۶، کمتر درمعرض نور خورشید قرار بگیرید
سرخط خبرها

کارخانه‌سوزی در جاده کلات

  • کد خبر: ۱۷۴۷۱
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کارخانه‌سوزی در جاده کلات
آتش‌سوزی مهیب یک واحد تولیدی در حومه مشهد با تلاش ۱۰۰ آتش‌نشان مهار شد
مهدی قرآنی - عصر دیروز اعلام آتش‌سوزی مهیب در حومه شهر مشهد به سامانه فوریت‌های ۱۲۵، ده‌ها آتش‌نشان مشهدی را به این حادثه واقع در جاده کلات گسیل کرد. مأموران به محض اطلاع از این حادثه وارد عمل شدند و با استفاده از ده‌هاخودرو اطفا، امداد و نجات سبک و سنگین خود را به محل آتش‌سوزی رساندند.
با حضور مأموران در محل حادثه و بررسی‌های میدانی اولیه مشاهده شد که کانون آتش‌سوزی یکی از سوله‌های کارخانه تولید مشتقات نفتی است که زیر حجم بسیاری از حریق قرار دارد.
حجم حریق به قدری بود که آتش تا ارتفاع چندمتری از سقف سوله زبانه می‌کشید و دود بسیار غلیظی هم به آسمان بلند شده بود و تا چند کیلومتر آن طرف‌تر از محل حادثه مشاهده می‌شد.
تیم‌های آتش‌نشانی اعزام‌شده به محل در قالب چند گروه اطفایی، پیشگیری و امداد و نجات وارد عمل شدند و ابتدا با قطع جریان برق و گاز این ملک صنعتی مانع از بروز حوادث احتمالی دیگر شدند.
تیم‌های اطفایی آتش‌نشانی هم پس از ایمن شدن میدانی با استفاده از تجهیزات و پلتفرم‌های مربوط به جنگ با آتش پرداختند. حجم آتش به دلیل قابل اشتعال بودن مواد سوختی هر لحظه در حال افزایش و گسترش بود و مأموران آتش‌نشانی نیز در تلاش بودند تا زبانه‌های آتش به دیگر بخش‌های این کارخانه تولیدی سرایت نکند.
با تلاش چندساعته ۵۰ آتش‌نشان مشهدی سرانجام این حریق مهیب مهار و زبانه‌های آتش فرونشانده شد. با مهار کامل حریق، محل برای لکه‌گیری و تخلیه دود در اختیار تیم‌های دیگر آتش‌نشانی قرار گرفت، اما به دلیل دمای بالای محل آتش‌سوزی، این کار به کندی پیش می‌رفت.
مأموران آتش‌نشانی سرانجام با کنترل و فرونشاندن خرده‌حریق‌های سوله و تخلیه دود محل را عاری از حادثه کردند و پس از ایمن شدن محیط، کانون حادثه برای ارزیابی و شناسایی علت آتش‌سوزی در اختیار کارشناسان قرار گرفت. مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد ضمن تأیید این خبر در خصوص دیگر ابعاد این حادثه گفت: این آتش سوزی در کارخانه تولید پلی‌استایرن در شهرک صنعتی کلات رخ داده است که ۱۰۰ آتش نشان به همراه ۳۰ خودرو سر خط آن شدند.
امیر عزیزی ادامه داد: با توجه به حجم بالای آتش در این عملیات، از خودرویی با نردبان ۵۲ متری و دیگر تجهیزات مربوط استفاده شده است. در این آتش‌سوزی به کسی آسیب نرسید، اما حجم خسارات مالی این حادثه فراوان گزارش شده است و علت دقیق وقوع این آتش سوزی از‌سوی کارشناسان در دست بررسی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->