شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟
سرخط خبرها

دشت اول، ۴ امتیاز از ۴ بازی!

  • کد خبر: ۱۷۴۸۰
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
دشت اول، ۴ امتیاز از ۴ بازی!
۲ باخت، یک مساوی و یک برد، حاصل کار نمایندگان ایران در روز اول لیگ قهرمانان آسیا
دور گروهی رقابت‌های فوتبال قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا از عصر پنجشنبه در منطقه غرب آسیا آغاز شد. ۴ نماینده کشورمان در هفته اول این رقابت‌ها چندان درخشان ظاهر نشدند و ۲ شکست، یک مساوی و یک برد را به ثبت رساندند. شهرخودرو مشهد در دبی دربرابر مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات با ۲ گل شکست خورد و استقلال نیز در عراق برابر الشرطه به تساوی یک‌بر‌یک رسید. دیروز هم ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس به‌مصاف حریفان خود رفتند که طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود موفق شدند العین امارات را با ۴ گل در خانه خودش شکست دهند و پرسپولیس نیز برابر الدحیل ۲ بر ۰ شکست خورد تا شروع ناامیدکننده‌ای در این رقابت‌ها داشته باشد.

شروع ناامیدکننده تیم یحیی
تیم پرسپولیس در اولین مسابقه خود در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۴۵ دیروز در ورزشگاه عبدا... بن‌خلیفه شهر دوحه قطر به‌مصاف تیم الدحیل رفت که این مسابقه با نتیجه ۲ بر ۰ به سود الدحیل به پایان رسید. این نخستین شکست پرسپولیس با گل‌محمدی است. پرسپولیس در این مسابقه در ۱۳ دقیقه اول سردرگم و آشفته بازی کرد و غافل‌گیر شد و ۲ گل خورد. بعد از آن سرخ‌پوشان بیشتر دقایق صاحب توپ‌ومیدان بودند که حاصلی برای پرسپولیس نداشت. الدحیل هم در همان یک ربع اول مسابقه از اشتباه‌های عجیب بازیکنان پرسپولیس نهایت استفاده را برد و ۳ امتیاز را گرفت. حتی در صحنه گل اول بازیکنان پرسپولیس به‌جای بازی، دنبال داور بودند تا به او اعتراض کنند! هرچند این گل طبق اعلام کارشناسان خطا بود، ولی اعتراض باعث شد که بازیکنان مسابقه را رها کنند. گل دوم هم با پاس اشتباه مهدی ترابی به ثمر رسید. بعد از آن پرسپولیس نبض بازی را در دست گرفت، ولی مالکیت توپ شاگردان گل‌محمدی بی‌ثمر بود و سرخ‌پوشان نتوانستند از این مالکیت استفاده کنند تا بازی درنهایت با همان ۲ گل به سود نماینده قطر به پایان برسد.

هت‌تریک ناکامی سرخ‌ها در افتتاحیه
پرسپولیس در سومین فصل پیاپی در لیگ قهرمانان با ناکامی در برد، کار خود را آغاز کرد. ۲ فصل قبل‌تر شاگردان برانکو ایوانکوویچ لیگ قهرمانان را با شکست مقابل السد قطر آغاز کردند و البته درنهایت با صدرنشینی به کار خود در گروه پایان دادند و اتفاق جالب‌توجه برای آن‌ها صعود به فینال این رقابت‌ها در همان فصل بود. پرسپولیس در فصل گذشته هم برابر پاختاکور ازبکستان کار خود را در لیگ قهرمانان استارت زدند که حاصل آن تساوی یک-یک در استادیوم آزادی بود و بار دیگر در پیروزی ناکام ماندند و البته درنهایت از صعود هم بازماندند. این تیم که در این فصل با یحیی گل‌محمدی کار را آغاز کرده، این‌بار با الدحیل قطر و در دوحه با شکست کار را پایان داد و باید دید این‌بار طی ۵ فرصت باقی‌مانده در مرحله گروهی چه شرایطی خواهد داشت.

گل‌محمدی: الدحیل ما را تنبیه کرد
یحیی گل‌محمدی بعد از شروع ناامیدکننده تیمش در این رقابت‌ها در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره این بازی گفت: انتظار بازی سختی را داشتیم، اما اشتباهات زیادی داشتیم و الدحیل هم بابت این اشتباهات، ما را تنبیه کرد. بعد از این سعی کردیم به گل برسیم، ولی تیم حریف بازی بسته‌ای به نمایش گذاشت؛ البته دروازه‌بان حریف هم روز خوبی داشت. سرمربی سرخ‌پوشان در واکنش به اینکه این اشتباهات به‌دلیل ناآمادگی تیمش بوده است، این‌طور واکنش نشان داد: آن‌ها فقط ۳ موقعیت روی دروازه ما داشتند که ۲ گل زدند. ما در نیمه دوم تمام مهره‌های هجومی را وارد زمین کردیم، ولی به گل نرسیدیم. ما شروع بدی داشتیم و در طول بازی هم تمرکز نداشتیم که باعث مشکلاتی برای تیم ما شد.

سپاهان، العین را به چهارمیخ کشید
تیم فوتبال سپاهان با انجام یک بازی تحسین‌برانگیز موفق شد با ۴ گل العین را در هم بکوبد و شروعی توفانی در بازگشت به رقابت‌های آسیایی رقم زد. از همان لحظات شروع بازی می‌شد فهمید سپاهان بر میزبان خود برتری نسبی دارد و در دقیقه٣٨ شاگردان امیر قلعه‌نویی روی ارسال بی‌نقص سعید آقایی و ضربه سر محمد محبی مزد تلاششان را گرفتند و با پیروزی به رختکن رفتند. اما اوج ماجرا در نیمه دوم رقم خورد؛ جایی که هنوز شاگردان پدرو مانوئل به خودشان نیامده بودند که گل دوم را ٣٠ثانیه پس از سوت آغاز نیمه دوم دریافت کردند و ۵ دقیقه بعد هم گل سوم روی همکاری سعید آقایی و بغل‌پای سروش رفیعی به ثمر رسید تا کسب هر ۳ امتیاز برای سپاهان خیلی زود قطعی شود. در ادامه پدرو مانوئل سعی داشت با تغییر تاکتیک، ۳ گل خورده را جبران کند؛ اما بازیکنان سپاهان در فاز دفاعی بی‌نقص و بدون اشتباه کار کردند و روی نقطه‌قوتشان که ارسال از جناحین است، در دقیقه٧٨ با ضربه محمد طیبی روی ارسال امید نورافکن به گل چهارم رسیدند. سپاهان که ۳ سال دوری از رقابت‌های آسیایی را تحمل کرده بود، با امیر قلعه‌نویی، مربی کاربلدش، درخششی فوق‌العاده در بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا داشت و حالا نیامده برای مدعیان فوتبال آسیا خط‌ونشان کشید. مردان امیر قلعه‌نویی در این بازی ۱۳ بار اقدام به شوت‌زنی کردند که ۷ شوت آن‌ها درون چارچوب العین بود و منجر به ثبت ۴ گل شد. بازیکنان سپاهان با این آمار، نمره خوبی در دقت شوت‌زنی دریافت کردند. در دیدار هم‌زمان گروه چهارم رقابت‌ها، ۲ تیم السد و النصر با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به کار خود پایان دادند تا نماینده کشورمان در صدر جدول این گروه قرار بگیرد.

توقف استقلال مقابل پلیس عراق
عصر یکشنبه، استقلال ایران در خانه الشرطه عراق با تساوی یک‌بر‌یک متوقف شد. شاگردان فرهاد مجیدی باوجود اینکه در بیشتر دقایق بازی از حریف عراقی خود سرتر بودند، ولی نتوانستند نتیجه بازی را به سود خود تمام کنند. بدترین خبر برای استقلال غیر از بدشانسی و نرسیدن به ۳ امتیاز در نخستین بازی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان، آسیب‌دیدگی و تعویض مهدی قائدی در نیمه اول بود تا شمار مصدومان آبی‌ها بعد از دیاباته، اسماعیلی، یزدانی، غلامی و... بیشتر شود. قائدی که در موفقیت‌های اخیر استقلال نقش اول را داشت، در این بازی نتوانست تا پایان، هم‌بازیانش را همراهی کند. این برای دومین بازی متوالی است که آبی‌پوشان استقلال بعد از خروج قائدی از زمین، نتیجه برد را با تساوی عوض می‌کنند. در دیگربازی این گروه، جدال تیم‌های الوحده امارات و الاهلی عربستان هم با نتیجه یک‌بر‌یک مساوی به پایان رسید. بازی بعدی استقلال در این رقابت‌ها مقابل نماینده عربستان خواهد بود. مسابقه الاهلی مقابل استقلال ایران در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه ۲۸بهمن۹۸ در ساعت۱۹ به وقت تهران و ۱۸:۳۰ به وقت محلی در ورزشگاه جابربن احمد در کویت برگزار خواهد شد.

مجیدی: از نتیجه راضی نیستم
فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل الشرطه درباره این دیدار گفت: طبیعتا از نتیجه بازی راضی نبودم، ولی از تلاش بازیکنانم بسیار راضی هستم. از همه آن‌ها ممنون هستم و با توجه به اینکه در ۱۲ روز ۴ بازی سنگین انجام داده بودند، فوق‌العاده کار کردند. وی افزود: شرایط زمین هم، چون مساعد نبود، نمی‌شد فوتبال خودمان را بازی کنیم؛ ولی از بچه‌ها ممنون هستم که تمام تلاش خود را انجام دادند، ان‌شاءا... در بازی‌های بعد بهتر بازی می‌کنیم. سرمربی استقلال تصریح کرد: استقلال به هر جای دنیا که برود، تماشاگر دارد؛ ولی فکر می‌کنم این تماشاگران به‌خاطر غفوری به ورزشگاه آمده بودند. از آن‌ها به‌خاطر حضورشان تشکر می‌کنم و امیدوارم در بازی‌های آینده بازی‌های بهتری را به نمایش بگذاریم. مجیدی در ادامه درباره اینکه چرا از برخی بازیکنانش استفاده نکرد، گفت: من دراین‌باره توضیح دادم که تیم ما در ۱۲ روز، ۴ بازی سنگین انجام داده بود. نه‌تن‌ها به چشمی بلکه به باقری و میلیچ هم استراحت دادیم. سعی کردیم از بازیکنانی استفاده کنیم که شرایط بهتری برای بازی داشتند. وی درباره اینکه چه تیم‌هایی در این گروه مدعی هستند، گفت: تمام تیم‌هایی که در گروه ما هستند، تیم‌های خوبی محسوب می‌شوند و ما در تمام بازی‌ها با تمام قوا بازی می‌کنیم. ما نشان دادیم اگر چند بازیکن ما مصدوم باشند، از بقیه بازیکنان که باکیفیت هستند، استفاده می‌کنیم. ازاین‌بابت مشکلی نداریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->