رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در خراسان رضوی/ دومین روز هوای پاک برای مشهد

  • کد خبر: ۱۷۵۱۰
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در خراسان رضوی/ دومین روز هوای پاک برای مشهد
روند افزایشی دما در مناطق مختلف استان خراسان رضوی از روز چهارشنبه آغاز شده و تا روز جمعه بیش از ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.
به گزارش شهرآرانیوز، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: بیشینه دمای امروز مشهد هفت درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که نسبت به دیروز چهار درجه افزایش دارد و تا روز جمعه هفته جاری به ۱۴ درجه می‌رسد.
وی افزود: کمینه دمای مشهد نیز برای امشب ۲ درجه زیر صفر پیش‌بینی شده که نسبت به شب گذشته ۲ درجه کاهش خواهد داشت و تا پایان هفته جاری نیز نوسان یک تا دو درجه‌ای دارد.
وی ادامه داد: بارندگی شب گذشته در ۹ شهرستان خراسان رضوی شامل سرخس، قوچان، مشهد، تربت‌جام، درگز، فریمان، جغتای، تایباد و کلات گزارش شده که بیشترین بارندگی با حدود سه میلیمتر در سرخس بوده است.
وی گفت: پدیده غالب جوی در خراسان رضوی برای امروز، وزش باد شدید به ویژه در جنوب استان پیش‌بینی شده و در این مدت پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دید در مناطق سردسیر و کوهستانی استان رخ خواهد داد.
قوچان با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر و گناباد با بیشینه دمای ۱۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
بیشترین شدت وزش باد در شهرستان سبزوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

هوای مشهد برای دومین روز پیاپی پاک است
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد ۴۴ ای. کیو. آی و نشانگر وضعیت پاک است.
تورج همتی افزود: کیفیت هوای مشهد در محدوده ایستگاه‌های سرافرازان، سمزقند، شهید مفتح، امامیه، شهر، الهیه، خیام جنوبی، ساختمان، وحدت، سجاد، لشکر و طرق در شرایط پاک قرار دارد.
وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه دیگر پایش هوای شهر مشهد وضعیت سالم را نشان می‌دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهد و زائران و مسافران در این کلانشهر با بهره‌گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودرو‌های شخصی نقش موثر خود را در بهبود وضعیت هوا ایفا کنند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت سالم است.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.
همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.
مردم مشهد طی سال گذشته ۴۵ روز هوای پاک، ۲۷۵ روز هوای سالم و ۴۵ روز هوای ناسالم تنفس کردند.
 
ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد پرحجم است
جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: ترافیک جاده‌های ورودی و خروجی مشهد پرحجم گزارش شده است.
سرهنگ محمد علی احسانبخشا افزود: بیشترین حجم ترافیک مربوط به ورودی مشهد از مسیر آزادراه شهید شوشتری است.
وی ادامه داد: تردد تریلی در جاده مشهد - درگز به دلیل یخ زدگی و بارش برف از دیشب ممنوع بود که این ممنوعیت از ساعت ۶ امروز رفع شد.
وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک فقره تصادف با یک کشته و پنج فقره تصادف با هشت مجروح در جاده‌های این استان رخ داد.
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->