ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها
بر اساس نامه سازمان بازرسی به فدراسیون فوتبال

رئیس فدراسیون نمی‌تواند بازنشسته باشد!

  • کد خبر: ۱۷۶۰۵
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
رئیس فدراسیون نمی‌تواند بازنشسته باشد!
انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت‌رئیسه، ۲۵ اسفند در تهران برگزار می‌شود. یکی از کسانی که برای نشستن روی صندلی ریاست ساختمان سئول ثبت‌نام کرده، حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال است. این ثبت‌نام بدین معنی است که بازنشسته‌ها منعی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارند، همان‌طور که در اساسنامه فدراسیون فوتبال به این نکته اشاره نشده که بازنشسته‌ها برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال منع قانونی دارند و این یک قانون محلی است. بااین‌حال از راهروی فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عنوان کرده بازنشسته‌ها باید از احراز ۳ سمت خودداری کنند؛ رئیس، دبیرکل و خزانه‌دار، چراکه این ۳ جایگاه، شغل محسوب می‌شود. در صورت اجرای این قانون در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند، یکی از گزینه‌هایی که برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده، ردصلاحیت خواهد شد. جالب اینکه حیدر بهاروند ازسوی خیلی از نامزد‌ها به‌عنوان نایب‌رئیس اول و دوم معرفی شده و درصورتی‌که ردصلاحیت شود، به احتمال قوی به‌عنوان یکی از نواب انتخاب می‌شود و در تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال باقی خواهد ماند. در بحث‌های صورت‌گرفته در ساختمان سئول، این نکته مطرح شده که اجرای این قانون هم در تضاد با منع حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال است. به این خاطر که یکی از اعضای هیئت‌رئیسه باید رئیس سازمان لیگ برتر شود و یکی رئیس کمیته داوران که این جایگاه‌ها بر اساس تصمیم قبل قانون‌گذار، شغل محسوب می‌شود؛ چراکه افرادی که عهده‌دار این سمت می‌شوند، هر روز باید در فدراسیون فوتبال حاضر شوند و موظف به پرکردن ساعت کاری در روز و هفته هستند. اجرای قانون بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال از دیرباز با حاشیه‌هایی همراه بوده است. برخی از بازنشسته‌ها به این بهانه از تشکیلات مدیریتی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شده‌اند و برخی با دریافت مجوز‌های قانونی در جایگاه خود باقی مانده‌اند. در اساسنامه فدراسیون فوتبال، به این نکته اشاره شده که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی مستقل به شمار می‌رود، اما قانون‌گذار می‌گوید فدراسیون فوتبال به‌عنوان یک نهاد مستقل مردمی باید از قوانین محلی تبعیت کند و قانون منع حضور بازنشسته‌ها باید در فدراسیون فوتبال هم اجرایی شود. به‌هر‌صورت همان‌طور که مطلع شده‌اید، سازمان بازرسی در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ارسال کرده، اذعان کرده است بازنشسته‌ها از احراز این ۳ سمت محروم هستند. کمیته تأیید‌صلاحیت نامزد‌ها به‌زودی و با بررسی پرونده‌ها دراین‌باره اظهارنظر خواهد کرد و اگر حیدر بهاروند ردصلاحیت شود، بدین معنی است که نامه ارسالی ازسوی سازمان بازرسی به فدراسیون فوتبال حقیقی است و همان طور که اشاره شده است، بازنشسته‌ها قادر به دراختیار‌گرفتن میز ریاست، دبیرکل و همچنین خزانه‌دار نیستند.

تحرکات جدی برای تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال
انتخابات فدراسیون فوتبال در پیش است. ۲۵ اسفندماه ۹۸ تاریخی است که برای برگزاری انتخاب رئیس و هیئت‌رئیسه جدید مشخص کرده‌اند، اما داستان چیست؟ با پایان مهلت قانونی ثبت‌نام نامزد‌های حاضر در انتخابات ۹ نفر برای تصدی پست ریاست ثبت‌نام کرده‌اند که ابتدا باید مدارک آن‌ها در کمیته‌ای سه‌نفره در فدراسیون فوتبال بررسی شود. پس از آن نام افرادی که مدارک و شرایط لازم را برای شرکت در انتخابات دارند، به مراجع نظارتی اعلام خواهد شد تا صلاحیت حضور یا عدم حضور نامزد‌ها در انتخابات احراز شود. درعین‌حال تحرکاتی درحال صورت‌گرفتن است که برخی افراد قصد دارند با به‌تعویق‌انداختن انتخابات برای خود زمان بخرند. با توجه به اینکه ۲ اسفندماه ۹۸ انتخابات مجلس برگزار می‌شود، این افراد امید دارند که با تعویق انتخابات و مشخص‌شدن نمایندگان جدید در مجلس شورای اسلامی، فضا را به سود خود رقم بزنند. دلایل دیگری هم وجود دارد که برخی افراد را به تحرک واداشته تا برگزاری انتخابات را به تاریخی دیگر (به عنوان مثال خرداد ۹۹) موکول کنند. شاید بهانه آن‌ها بازی‌های حساس تیم ملی و مسائلی ازاین‌دست باشد، اما با توجه به انتخاب سرمربی جدید و البته ۲ بازی تیم ملی در فروردین‌ماه که از حساسیت کمتری برخوردار است، این بهانه نمی‌تواند دلیلی برای لغو و البته تعویق انتخابات باشد. به‌هر‌شکل افرادی از داخل و خارج از فدراسیون در حال رایزنی برای تعویق انتخابات هستند تا برای خود زمان بخرند و بدین‌ترتیب منافع شخصی‌شان را به منافع ملی ترجیح دهند. آنچه این‌روز‌ها ضروری است، این است که انتخابات فدراسیون فوتبال باید در موعد مقرر برگزار شود تا فوتبال از این بلاتکلیفی نجات پیدا کند. بلاتکلیفی از جنس بی‌برنامگی، به‌بازی‌گرفتن سرنوشت تیم‌های ملی، به‌باد‌دادن پول‌های فوتبال، سرنوشت نامعلوم پاداش صعود تیم ملی به ۲ جام‌جهانی، بی‌تکلیفی پول تبلیغات محیطی، ضربات سنگین به جامعه داوری، سکوت و عدم پاسخ‌گویی به شبهات و بسیاری از مسائل دیگر که جای گنجاندن این مطالب در چند سطر نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->