نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

حذف ناباورانه اشتری از جمع ملی‌پوشان انتخابی المپیک

  • کد خبر: ۱۷۷۱۰
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
حذف ناباورانه اشتری از جمع ملی‌پوشان انتخابی المپیک
اسامی ۴ پینگ‌پنگ‌باز ایران برای کسب سهمیه المپیک مشخص شد.
مژده رنگیان - اسامی ۲ بانوی پینگ‌پنگ‌باز اعزامی ایران به مسابقات انتخابی المپیک معرفی شد، اما نامی از ورزشکار جوان مشهدی نبود. زمان زیادی تا آغاز رویداد جهانی المپیک ۲۰۲۰ باقی نمانده است. قاره آسیا ۶ سهمیه دارد و ورزشکاران تنیس‌روی‌میز نیز اواسط فروردین‌ماه باید راهی مسابقات انتخابی المپیک در تایلند شوند تا شانس خود را برای گرفتن بلیت توکیو امتحان کنند.
 
ورزشکاران ایران در دوره‌های گذشته تجربه حضور در المپیک را دارند و به‌همین‌خاطر گرفتن سهمیه برای ایرانیان دوراز‌انتظار نیست. ندا شهسواری، بانوی المپیکی پینگ‌پنگ است و فدراسیون حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده است؛ اما نفر دومی که همه پیش‌بینی می‌کردند قرار است برای سهمیه المپیک بجنگد، مهشید اشتری، ورزشکار مشهدی بود که در سال‌های اخیر، رنکینگ اول کشور را در اختیار داشت.

گلایه در فضای مجازی
این موضوع باعث شد تااین ورزشکار ملی‌پوش ناراحتی خود از اتفاقات را به فضای مجازی بکشاند. او در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: این شما و وجدان خودتون و خدای خودتون. او ادامه داد: بعضی اوقات نباید گذشت، نباید بخشید، نباید فراموش کرد؛ به‌ویژه از آن کسانی که باعث و بانی این حال من هستند.
این واکنش اشتری نشان می‌دهد از اتفاقاتی که در زمان رقابت‌های انتخابی رقم خورده است، گلایه دارد و احساس می‌کند به حق خود نرسیده است.

اشتری چرا حذف شد؟
اما داستان حذف اشتری از فهرست ملی‌پوشان اعزامی به انتخابی المپیک چه بوده است؟ پیمان حسنی، دبیر فدراسیون، می‌گوید: کادر فنی تیم‌های ملی پیشنهاد کرد که نوشاد و نیما عالمیان، نفرات اول و دوم ایران در رده‌بندی جهانی و همچنین ندا شهسواری، نفر اول ایران در رنکینگ زنان جهان، به رقابت‌های انتخابی المپیک در تایلند اعزام شوند و برای نفر دوم بانوان قرار شد بین مهشید اشتری، شیما صفایی و پریناز حاجیلو نفرات منتخب در مسابقات انتخابی تیم ملی یک مسابقه دوره‌ای ۴ گیم از ۷ گیم برگزار شود و فرد پیروز به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شود که درنهایت روز گذشته جمعه ۲۵بهمن‌ماه این مسابقه برگزار شد و شیما صفایی به‌عنوان فرد پیروز این مسابقه به‌همراه ندا شهسواری، نمایندگان ایران در تایلند خواهند بود.

رؤیای کودکی رنگ باخت
مهشید زمانی که ۱۴ سال بیشتر نداشت و در آغاز دوران طلایی خودش قرار داشت، مهم‌ترین آرزوی خود را حضور در بازی‌های المپیک عنوان کرده و گفته بود «رسیدن به این آرزو، نیازمند تمرین و تحمل سختی‌های زیادی است که امیدوارم با تلاش خودم و کمک پدر و مادر و مربیانم در این راه موفق شوم». حالا اشتری در بیست‌سالگی اولین شانس خود برای حضور در میدان بزرگ را از دست داد. ۲ ماه پیش مهشید اشتری در جدیدترین رده‌بندی ملی تنیس‌روی‌میز بانوان، همچنان در رده نخست باقی ماند و بهترین بازیکن ایران شد؛ اما همان‌جا نیز سایه رقیب او یعنی شیما صفایی، دختر ورزشکار همدانی، باز هم بر سر اشتری جوان بود و در رده دوم در تعقیب او بود.

سایه رقیب قدر بر سر مهشید
در تور تنیس‌روی‌میز بانوان رده بزرگ‌سالان امسال، اشتری به‌واسطه رنکینگ بالای خود توانست باوجود ناکامی در مراحل مختلف، قهرمان شود؛ اما در این ۴ مرحله، رقیب جدید او، دردسر‌های زیادی برایش درست کرده بود. در مرحله اول ورزشکار جوان مشهدی با ناکامی بزرگی روبه‌رو شد و در یک‌چهارم نهایی، ۴بر۳ مغلوب شیما صفایی شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند و در مقابل، صفایی در فینال به قهرمانی رسید. در مرحله دوم و در زمان میزبانی مشهد، اشتری باانگیزه‌تر از قبل ظاهر شد و با ۳ برد مقتدرانه راهی فینال شد، اما دوباره صفایی حریف ورزشکار مشهدی در فینال شد و او را شکست داد و اشتری قهرمان نشد!
 
حالا با اعزام صفایی به انتخابی المپیک به‌جای اشتری، رقابت این ۲ بازیکن به اوج خود می‌رسد. اشتری در یک سال گذشته مدام در اردو‌های تیم ملی بوده، فرازوفرود‌هایی داشته و انتقاد‌های زیادی به عملکرد او در این مدت شده است؛ بااین‌حال ملی‌پوش مشهدی تنیس‌روی‌میز، مسابقات قهرمانی جهان در فروردین‌ماه را در پیش دارد. تیم ملی ایران از سال ۲۰۱۶ از دسته ۳ به دسته ۲ صعود کرده و حالا باوجود تیم‌های قوی‌تر و با‌کیفیت‌تر شانس زیادی برای کسب نتایج مطلوب ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->