استقلال هم به زودی واگذار می‌شود+ عکس تعریف و تمجید ادگارد داویدز از ایرانی‌ها حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان
سرخط خبرها

آقایی تراکتور در غیاب آسیایی‌ها

  • کد خبر: ۱۷۷۱۲
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
آقایی تراکتور در غیاب آسیایی‌ها
در روز سقوط پیکان به قعر جدول تیم سرخ پوش تبریز تا رده دوم بالا آمد.
هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران درحالی دیروز برگزار شد که نمایندگان کشورمان در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، این هفته غایب بودند. در غیاب پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو، این تراکتور بود که موفق شد به رده دوم جدول برسد. پیکان هم با یک باخت بدموقع به قعر جدول سقوط کرد تا اوضاع تیم ویسی بدتر از قبل شود. گل‌گهر هم موفق شد صنعت‌نفت آبادان را از پیش‌رو بردارد و بازی تیم‌های نساجی قائمشهر و پارس جنوبی جم با تساوی بدون گل به پایان رسید. سایر بازی‌های این هفته، چهارم اسفند ماه برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین بازی، شاگردان یحیی گل‌محمدی در اصفهان به میهمانی سپاهان خواهند رفت و آبی‌پوشان تهرانی هم از دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن، پذیرایی خواهند کرد. شهرخودرو مشهد، دیگر نماینده کشورمان در رقابت‌های فوتبال جام باشگاه‌های آسیا هم در خانه میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود.

عبور تراکتور از روی سایپا
تراکتوری‌ها توانستند ۳ امتیاز یک بازی مهم دیگر را نیز به خود اختصاص دهند. این بازی قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود که به‌خاطر بارش برف و آماده‌نبودن زمین، به دیروز موکول شد. تراکتوری‌ها درحالی‌که خیلی زود و در دقیقه هفتم بازی از روی نقطه پنالتی دروازه خود را بازشده دیدند، توانستند در همان نیمه اول ۳ بار دروازه حریف خود را باز کنند. اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی و رضا اسدی، ۳ بازیکنی بودند که توانستند دروازه خودروسازان را باز کنند و مقدمات پیروزی بموقع تیمشان را فراهم کنند. ویژه‌ترین اتفاق این دیدار را می‌توان در نیمه اول بازی جست‌وجو کرد؛ زمانی که پس از بازشدن دروازه تراکتوری‌ها در دقیقه هفتم از روی نقطه پنالتی، با ۲ شوت دیدنی از ۲ کاپیتان تیم ملی یعنی احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه، در فاصله یک دقیقه، ۲ گل دیدنی برای تبریزی‌ها به ثمر رسید و آن‌ها توانستند روی تجربه کاپیتان‌های خود نتیجه شکست را با پیروزی عوض کنند. خبر خوب برای الهامی، آمادگی بالای دژاگه بود. اشکان دژاگه قطعا بهترین بازیکن بازی دیروز محسوب می‌شود. کاپیتان تیم ملی علاوه بر اینکه خیلی زود توانست با شوتی دیدنی دروازه حریف را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند، در ادامه با پاس هوشمندانه خود باعث به‌ثمر‌رسیدن سومین گل تبریزی‌ها نیز شد. دژاگه در دیدار امروز به‌خوبی توانست سرعت تراکتوری‌ها را در دفاع و حمله در دست بگیرد و با حرکات خود، میانه میدان را به‌طور‌کامل در اختیار بگیرد.

شاکری ناجی جدید گل‌گهر
صنعت‌نفت آبادان که در هفته‌های اخیر روند نزولی داشته و نتوانسته است نتایج درخشان نیم‌فصل اول را کسب کند، امروز در مقابل گل‌گهر پایین‌جدولی امید زیادی به کسب پیروزی داشت؛ ولی آن‌ها به‌زحمت و در لحظات پایانی توانستند با پنالتی عیسی آل‌کثیر به گل تساوی برسند و امیدوار به گرفتن یک امتیاز شوند، ولی در دقایق تلف‌شده یونس شاکری مثل نیمه اول خوش درخشید و دبل کرد تا گل‌گهر به ۳ امتیاز ارزشمند در آبادان برسد و بعد از مدت‌ها از منطقه خطر خارج شود. گل‌گهر از ابتدای فصل به قعر جدول رده‌بندی چسبیده بود، اما روز گذشته ۳ امتیاز بازی برابر صنعت‌نفت این تیم را سرانجام به رتبه چهاردهم رساند تا برای اولین‌بار از جمع ۲ تیم انتهای جدول جدا شود. گل‌گهر با این برد شانزده‌امتیازی شد و شرایطی پیدا کرد که می‌تواند با چند نتیجه خوب از این جایگاه بیشتر فاصله بگیرد. آن‌ها دیروز درحالی برابر صنعت‌نفت به پیروزی رسیدند که در ۳ بازی قبلی‌شان برابر سایپا، پارس جنوبی و تراکتور به تساوی رسیده بودند. آن‌ها در بازی برابر سایپا و تراکتور این شانس را داشتند که به ۳ امتیاز برسند، اما هر بار در دقایق پایانی، برد را با تساوی عوض کردند. این‌بار هم درحالی‌که تا دقیقه ۸۵ از حریف پیش بودند، روی یک ضربه پنالتی بازی مساوی شد، اما یونس شاکری، خرید نیم‌فصل این تیم، دومین گلش در این بازی را در وقت‌های اضافه زد تا گل‌گهر به ۳ امتیاز حیاتی خارج‌از‌خانه دست پیدا کند. اهمیت این ۳ امتیاز از این نظر برای گل‌گهر زیاد است که پیکان، یکی از رقیبانش، شکست خورد؛ ضمن اینکه آن‌ها توانستند یک بازی خارج‌از‌خانه برابر صنعت‌نفت آبادان، یکی از بهترین تیم‌های این فصل، را ببرند که می‌تواند در ادامه راه اعتمادبه‌نفس این تیم را بالاتر ببرد.

سومین پیروزی متوالی شاهین
در آخرین بازی هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌سازی تبریز از ساعت۱۶:۱۵ دیروز در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر به‌مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۳بر ۱ تیم میزبان به پایان رسید. میلاد صارمی در دقیقه۲۵، اسماعیل شریفات در دقیقه۳۵ و حسن نجفی (۲+۹۰) گل‌های شاهین را به ثمر رساندند تا بعد از شکست نساجی و پیکان، سومین پیروزی پیاپی شاگردان کریستیچوویچ مقابل ماشین‌سازی رقم بخورد. تک‌گل ماشین‌سازی را عزیز معبودی در دقیقه۶۸ وارد دروازه حریف کرد. شاهین با این پیروزی و با توجه به شکست پیکان مقابل فولاد، بعد از مدت‌ها از انتهای جدول جدا شد و با ۱۶امتیاز و به‌دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به گل‌گهر در رتبه پانزدهم قرار گرفت.

سقوط پیکان به قعر جدول
فولاد خوزستان بعد از پیروزی هفته گذشته مقابل شهرخودرو، این هفته نیز به یک پیروزی ارزشمند دیگر دست یافت تا بار دیگر در جدول رده‌بندی به‌دنبال رؤیای بزرگ خود باشد؛ این درحالی است که پیکان با عبدا... ویسی نیز همان اشتباهات سریالی گذشته را تکرار می‌کند تا در مسیر ناکامی و شکست قرار داشته باشد و باختی دیگر در کارنامه خودروسازان در مسیر سقوطی که در پیش گرفته‌اند، قرار داشته باشد.
یکی از ستاره‌هایی که در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی این فصل فوتبال ایران مشتریان زیادی داشت و چند تیم لیگ‌برتری برای جذب او تلاش می‌کردند، آیاندا پاتوسی بود. پاتوسی درنهایت تصمیم گرفت به پیشنهاد فولاد خوزستان پاسخ مثبت دهد و شاگرد جواد نکونام شود. به‌خاطر تعویق بازی هفته هفدهم فولاد، پاتوسی از اولین دیدار این تیم در نیم‌فصل دوم برای فولادی‌ها به میدان رفت و در این چند هفته عملکرد مثبتی به نمایش گذاشته است. ازجمله تأثیرات او، شکل‌وشمایل جدید ضربات ایستگاهی فولاد است که در بازی‌های قبل دیدیم. اما دیروز این هافبک اهل آفریقای جنوبی روز‌های خوب خود را در پیراهن فولاد به اوج رساند؛ درحالی‌که فولاد در حضور هوادارانش به‌مصاف پیکان در شهر قدس رفته بود، پاتوسی موفق شد قفل دروازه آبی‌پوشان را باز کند و در بازگشت به پایتخت، اولین گل خود را با لباس فولاد به ثمر برساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->