ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
سرخط خبرها

نماینده زابل: وزارت نیرو نتوانسته اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های انتقال آب به زابل را اختصاص دهد

  • کد خبر: ۱۷۷۴۰۰
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
نماینده زابل: وزارت نیرو نتوانسته اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های انتقال آب به زابل را اختصاص دهد
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران بی‌ آبی در منطقه سیستان گفت: تا امروز وزارت نیرو نتوانسته اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های انتقال آب به زابل از دشت شیله و دشت هامون و بندان اختصاص دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد سرگزی با اشاره به بحران بی آبی در منطقه سیستان گفت: تا امروز وزارت نیرو نتوانسته اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های انتقال آب به زابل از دشت شیله و دشت هامون و بندان اختصاص دهد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون ۱۷ کیلومتر از خط انتقال آب از دشت بندان حفاری شده، اما لوله‌ای برای کار گذاشتن وجود ندارد. با توجه به توفان‌های شن و ماسه مجدداً بخش‌هایی که حفاری شده در حال پر شدن است.

سرگزی ادامه داد: برای اجرای پروژه بندان تنها دو چاه آب حفاری شده است لذا عملاً پروژه بندان شروع به کار نکرده است و میزان پیشرفت آن بسیار کم است.

سرگزی تصریح کرد: ۱۵ چاه در دشت شیله و ۳۵ چاه در دشت هامون حفاری شده است و از آنجا که EC آب قریب به ۱۰ هزار است لذا نیاز به آب شیرین کن است. بنا شده است که ۱۰۰ هزار متر مکعب آب روزانه شیرین شود. اما هنوز دستگاه‌های آب شیرین کن به منطقه منتقل نشده است البته اعلام شده در فاز اول ۳۰ هزار متر مکعب شیرین سازی صورت گیرد لذا تنها یک سوم آب شرب مورد نیاز منطقه سیستان را تامین می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فقط تا اواسط شهریور ماه قادر به تامین آب مورد نیاز روستا‌ها هستیم و بعد از آن هیچ آبی وجود ندارد بیش از ۹۰۰ روستا در حوزه سیستان با بحران آب شرب مواجه خواهد شد در آن شرایط هیچ منبعی برای آبرسانی وجود ندارد و در حال حاضر فقط ۳ تانکر آب به صورت سقایی آبرسانی می‌کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بود ایستگاه برداشت آب روستایی و خط انتقال آن از چاه نیمه ۱ به چاه نیمه ۳ منتقل شود که انجام نشده است و عملاً تامین آب از چاه نیمه سوم نیز برای روستا‌های سیستان بعد از شهریور ماه وجود ندارد.

سرگزی اظهار داشت: در حوزه آب شهری نیز با توجه به افزایش تبخیر آب و کمبود اب، کیفیت آب به شدت کاهش پیدا کرده در این حوزه نیز تا پایان مهرماه آب مورد نیاز مردم تامین خواهد شد و بعد از آن جمعیت ۵۰۰ هزار نفری سیستان با بحران بی آبی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: بنا بود که برای افزایش کیفیت آب از کربن اکتیو استفاده شود با توجه به افزایش قیمت کربن اکتیو آبفای استان قادر به تامین هزینه‌های این کار نیست. آبفای کشوری نیز کمکی برای تامین مالی خرید کربن اکتیو نکرده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طعم و بوی بد آب زابل گفت: این آب در روستا‌ها قابل شرب نیست.

وی ادامه داد: قرار بود آب منطقه سیستان از ۱۵ چاه شیله و ۳۵ چاه دشت هامون و ایستگاه شیرین سازی آب تامین شود.

سرگزی با بیان اینکه آنچه که در منطقه می‌بینیم با گزارش‌هایی که به دست متوالیان امر در مرکز کشور می‌رسد متفاوت است، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم کمیته حقیقت یابی متشکل از کارشناسان وزارت نیرو، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه و مجلس به منطقه سیستان اعزام شده و موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند و گزارشی از این وضعیت آماده کنند تا با پیش بینی‌های لازم از وقوع بحران جدی جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->